Medyczne wykorzystanie niemedycznych sprzętów

Medyczne wykorzystanie niemedycznych sprzętów

Brief.pl / Technologie

Google już od dawna za pomocą swojego narzędzia Flu Trends, przewiduje na podstawie wyników wyszukiwań, w jakim rejonie występuje największe prawdopodobieństwo wystąpienia epidemii grypy. Teraz Microsoft postanowił walczyć z epidemiami za pomocą... dronów.

-

Projekt Premionition, nad którym pracują specjaliści Microsoft, ma na celu wykrycie ognisk chorób zakaźnych, zanim te się rozpowszechnią. Tym samym zapobiegać ma poważnym epidemiom. Jak działać ma cały system?

Drony, które dotrzeć mogą w miejsca niedostępne dla człowieka, mają samodzielnie łapać komary, a następnie ze złapanch owadów mają być pobierane próbki krwi, które poddane zostaną analizie. Dzięki temu będzie można dowiedzieć się jakie zagrożenia, dla zdrowia i życia ludzi, także te dotąd nieznane, czają się w środowisku naturalnym. I im przeciwdziałać.

Specjaliści dopiero rozpoczęli prace nad wdrożeniem projektu. Kilka miesięcy temu zespół Microsoft przeprowadzał testy na wyspach położonych na Morzu Karaibskim, sprawdzając, możliwości dronów w zakresie łapania i transportowania owadów. Ale jak na razie cały proces nie może obyć się bez człowieka. Dlatego też zaangażowani w projekt twierdzą, że nim zostanie on w pełni wdrożony musi minąć jeszcze kilka lat.

Choć Microsoft chce dostosowywać w odpowiedni sposób istniejące już na rynku drony, nie zaś konstruować własne, to jednak wciąż wyzwaniem pozostaje kwestia autonomiczności funkcjonowania drona. Nadal trwają prace nad stworzeniem systemów wizyjno – komputerowych, które mają pomóc różnorodnym sprzętom świadomie odbierać bodźce z otoczenia. Uszczegółowić powinny się także przepisy związane z obecnością dronów w przestrzeni powietrznej, ale właśnie takie programy mogą doprowadzić do poważniejszego zajęcia się tematem dronów. Bo jak widać drzemie w nich ogromny potencjał.

::

Fot. Fotolia/ Stockr

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.