Medyczne wykorzystanie niemedycznych sprzętów

Medyczne wykorzystanie niemedycznych sprzętów

Brief.pl / Technologie

Google już od dawna za pomocą swojego narzędzia Flu Trends, przewiduje na podstawie wyników wyszukiwań, w jakim rejonie występuje największe prawdopodobieństwo wystąpienia epidemii grypy. Teraz Microsoft postanowił walczyć z epidemiami za pomocą... dronów.

-

Projekt Premionition, nad którym pracują specjaliści Microsoft, ma na celu wykrycie ognisk chorób zakaźnych, zanim te się rozpowszechnią. Tym samym zapobiegać ma poważnym epidemiom. Jak działać ma cały system?

Drony, które dotrzeć mogą w miejsca niedostępne dla człowieka, mają samodzielnie łapać komary, a następnie ze złapanch owadów mają być pobierane próbki krwi, które poddane zostaną analizie. Dzięki temu będzie można dowiedzieć się jakie zagrożenia, dla zdrowia i życia ludzi, także te dotąd nieznane, czają się w środowisku naturalnym. I im przeciwdziałać.

Specjaliści dopiero rozpoczęli prace nad wdrożeniem projektu. Kilka miesięcy temu zespół Microsoft przeprowadzał testy na wyspach położonych na Morzu Karaibskim, sprawdzając, możliwości dronów w zakresie łapania i transportowania owadów. Ale jak na razie cały proces nie może obyć się bez człowieka. Dlatego też zaangażowani w projekt twierdzą, że nim zostanie on w pełni wdrożony musi minąć jeszcze kilka lat.

Choć Microsoft chce dostosowywać w odpowiedni sposób istniejące już na rynku drony, nie zaś konstruować własne, to jednak wciąż wyzwaniem pozostaje kwestia autonomiczności funkcjonowania drona. Nadal trwają prace nad stworzeniem systemów wizyjno – komputerowych, które mają pomóc różnorodnym sprzętom świadomie odbierać bodźce z otoczenia. Uszczegółowić powinny się także przepisy związane z obecnością dronów w przestrzeni powietrznej, ale właśnie takie programy mogą doprowadzić do poważniejszego zajęcia się tematem dronów. Bo jak widać drzemie w nich ogromny potencjał.

::

Fot. Fotolia/ Stockr

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.