wp - grudzien 2016

Polscy kreatywni w Cannes

Polscy kreatywni w Cannes

Brief.pl / Aktualności

Rekordowa liczba prac z Polski została zgłoszona do tegorocznego, międzynarodowego konkursu kreatywności Cannes Lions. O prestiżową nagrodę powalczą 243 prace.

-

Choć przy ponad 40 tysiącach zgłoszeń z całego świata liczba 243 może wydawać się niewielka, to jednak jest to duży sukces dla polskiej branży kreatywnej. Liczba zgłoszeń w porównaniu z zeszłym rokiem powiększyła się aż o 80 proc. W tym roku już 94 firmy z Polski w tym agencje reklamowe i PR, domy produkcyjne i mediowe oraz reklamodawcy powalczą o kanneńskie lwy.

W jakich kategoriach mamy szansę na tzw. Oscara branży reklamowej? Najwięcej prac, bo aż 39, zostało zgłoszonych w kategorii Direct, 29 prac rywalizować będzie w kategorii Media, a także po 22 w kategoriach Promo & Activation oraz PR Lions. W sumie polskie prace powalczą w 20 kategoriach.

O tym czy do Polski powędruje prestiżowa nagroda dowiemy się już wkrótce. Nadesłane prace konkursowe oceniać będzie jury w 366 osobowym składzie, w którym zasiadają też dwie osoby z Polski Maciej Waligóra z DDB&tribal oraz Sebastian Stępak z MSL Warsaw. 62. edycja festiwalu Cannes Lions odbędzie się w dniach 21 – 27 czerwca.  

Trzymamy kciuki!

::

Fot. Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.