Tylko aplikacja, a pociąga za sobą ogromną rewolucję w meblarskim świecie

Tylko aplikacja, a pociąga za sobą ogromną rewolucję w meblarskim świecie

Brief.pl / Inspiracje

Branża meblarska wolno przyswaja postęp, ale w końcu będzie musiała odpowiedzieć na potrzeby swoich klientów. My robimy to już teraz. - mówią założyciele marki tylko. Jaka idea kryje się w tym krótkim słowie?

-

Chodzenie z miarką po sklepie meblarskim i późniejsze rozczarowanie, gdy mebel okazał się jednak za szeroki, za duży czy za wąski staje się już tylko tylko przykrym wspomnieniem. Wszystko dzięki innowacyjnemu przedsięwzięciu o prostej nazwie tylko.com. Opowiadają nam o nim założycielke startupu.

Dlaczego tylko.com ? Jaki przekaz za sobą niesie ta nazwa?

Wybraliśmy tę nazwę ponieważ dobrze oddaje nasz model biznesowy – skupiamy się tylko na tym co najważniejsze, nie lubimy nadmiaru. Rezygnujemy ze wszystkich zbędnych etapów, hurtowni, showroomów i pośredników, tak aby jak najbardziej uprościć proces zakupowy. Dla klienta liczy się tylko estetyczny, dobrze dopasowany mebel i my dostarczamy mu go w najprostszy i najszybszy możliwy sposób. Nasz model to tylko aplikacja, fabryka i klient.

Skąd pomysł na taką aplikację i szerzej produkt?

Obserwowaliśmy branżę meblową od dawna i widzieliśmy jej niedociągnięcia: długi i męczący proces zakupowy, mała obecność w Internecie, ogromne marże narzucane przez showroomy i ceny nieprzystające do jakości. Zauważyliśmy niszę i zagospodarowaliśmy ją. Jeśli zaś chodzi o aplikację, to tworzyliśmy je już wcześniej, również z użyciem rozszerzonej rzeczywistości, która jest jedną z kluczowych funkcji aplikacji tylko.

Jak działa aplikacja ? W jaki sposób można zaprojektować przez nią meble na zamówienie?

Cały proces można rozpisać na trzy kroki. Najpierw faza projektowa – w aplikacji znajduje się konfigurator, w którym klient tworzy mebel w ramach granic określonych przez projektanta. Może wybrać wymiary, materiał, styl i kolor mebla, a algorytm automatycznie kalkuluje dla niego wygląd mebla. Ten proces jest tak zaprojektowany, że nie ma możliwości aby powstał mebel nieproporcjonalny. Krok drugi to rozszerzona rzeczywistość, tzw. Context Mode. Zaprojektowany mebel można obejrzeć w swoim wnętrzu przez kamerę iPhone’a lub iPada i jeszcze lepiej dostosować jego wymiary do otoczenia. Ostatnia faza to zamówienie. Produkcja zaczyna się automatycznie i mebel będzie dostarczony pod wskazany adres po kilku tygodniach.

Jakie produkty są dostępne w ramach usługi? I kto może sobie na nie, pod kątem finansowym, pozwolić?

Na razie dostępny jest jeden mebel, regał Ivy. W ciągu najbliższych miesięcy zaoferujemy kolejne 2. Chcielibyśmy, żeby nasze meble były dostępne dla jak najszerszej grupy odbiorców, ale jednocześnie dbamy o utrzymanie bardzo wysokiej jakości materiałów i wykonania. Efektem jest cena wyższa niż w meblowych supermarketach, ale klient ma pewność, że jej głównym składnikiem jest koszt wykonania, a nie marża. Mebel tej jakości u firmy funkcjonującej w tradycyjnym modelu biznesowym kosztowałby 2 razy tyle co u nas i byłby poza zasięgiem większości klientów.

Państwa strona jest po angielsku, końcówka „com” sugeruje, że chcą Państwo tworzyć markę globalną. A jak wygląda ta kwestia od strony produkcyjnej? Meble są tworzone w Polsce czy za granicą?

Na razie z aplikacji można korzystać w Niemczech, Austrii i Polsce, a fabryka, z którą współpracujemy jest w Polsce. Natomiast nie zawsze tak będzie. Gdy rozszerzymy sprzedaż na inne kraje i przybędzie produktów, zaczniemy współpracę z fabrykami w całej Europie. Nie chcemy, żeby mebel musiał jechać do klienta przez cały kontynent, to tylko zwiększa koszty dostawy i zanieczyszczenie środowiska.

Czy mają Państwo konkurencję na rynku globalnym?

Jeśli przez konkurencję rozumiemy firmy meblowe oferujące konfigurację mebli, to tak, oczywiście są takie firmy. Jednak to, co nas odróżnia, to z jednej strony przełomowy konfigurator pozwalający klientowi na wejście dużo głębiej w proces twórczy projektanta, a z drugiej strony możliwość obejrzenia mebla w swoim wnętrzu przed zakupem dzięki rozszerzonej rzeczywistości. Więc jeśli za konkurencję uznamy „aplikację, która pozwala wspólnie z projektantem tworzyć mebel, zwizualizować go we własnym wnętrzu i zamówić z dostawą” to możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy jedyni.

Jaka przyszłość czeka branżę meblarską, czy tego typu spersonalizowane produkty staną się normą? 

Może nie normą, ale na pewno będzie ich przybywać. Technologia nie jest już ograniczeniem, a klienci coraz bardziej przyzwyczajają się do produktów robionych na miarę. Branża meblarska wolno przyswaja postęp, ale w końcu będzie musiała odpowiedzieć na potrzeby swoich klientów. My robimy to już teraz.

Dowiedz się więcej na Facebooku lub Instagramie marki.

 

::

Fot. Materiały prasowe Tylko

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.