Jaką rolę w komunikacji marketingowej odgrywa content marketing?

Jaką rolę w komunikacji marketingowej odgrywa content marketing?

Brief.pl / Wiedza

Na to pytanie, z polskiego punktu widzenia, odpowiada raport z badania FCP Barometer, przygotowanego przez agencję badawczą IRcenter i Stowarzyszenie Content Marketing Polska.

-

Zdecydowana większość polskich specjalistów, zarówno po stronie zamawiających jak i dostarczycieli usług z zakresu strategii komunikacyjnych dla marek, jest pewna, że nadszedł czas content marketingu. A także, że ten trend będzie zyskiwał na znaczeniu. Aż 90 proc. respondentów biorących udział w badaniu, zainteresowanych content marketingiem wyraziło opinię, że za trzy lata strategia zorientowana na content będzie dominująca. Obecnie wśród wszystkich badanych wynosi ona 56 proc.

Według respondentów zwiększać się także będą wydatki na media internetowe (89 proc. wskazań) oraz mobilne (93 proc.), za to zdecydowanie zmniejszać się będą te inwestowane w media drukowane - uważa tak 59 proc. badanych. A wszystkie działania sprowadzać się będą do tego aby dostarczać konsumentom dobrej jakości treści, co będzie znacznie ważniejsze niż ich ilość – taką opinię wyraziło 81 proc respondentów.

Po co to wszystko?

Jako główne korzyści ze stosowania strategii content marketingowej badani wymieniają łatwiejsze pozyskiwanie nowych klientów (81 proc. wskazań) oraz wpływ na decyzje zakupowe konsumentów (77 proc.). Co interesujące content marketing dla polskich specjalistów najmniej przekłada się na zwiększenie wiarygodności marki (23 proc.), a jest to jedna z najczęściej przypisywanych content marketingowi funkcji w definicjach i publikacjach eksperckich.

Być może na tę różnicę wpływa fakt, że cieżko, wymiernie określić zmianę w postrzeganiu wiarygodność marki. Zresztą to właśnie pomiar efektywności działań content marketingowych jest najtrudniejszym aspektem komunikacji zorientowanej na content. Taką opinię wyraziło 70 proc. ankietowanych. Najłatwiejsze zaś wydaje się specjalistom stworzenie strategii działań (34 proc. wskazań).

Co to znaczy dobry content?

Raport przynosi kilka odpowiedzi na pytanie jakimi cechami powinien charakteryzować się dobry content. To przede wszystkim takie treści, które są zrozumiałe i wzbudzają rozmowy (93 proc.), a także są inspirujące (90 proc.) i użyteczne (89 proc.).

Z kolei historie opowiadane przez markę powinny, zdaniem respondentów, przede wszystkim wzbudzać ciekawość w stosunku do tego co robi marka (45 proc.), sprawiać, że odbiorcy chętnie dzielić się będą daną treścią (42 proc.) oraz poprzez treści nadawać osobowość marce  (40 proc.)

Osiągnięcie tych celów jest możliwe wówczas, gdy dobrze rozumie się potrzeby grupy docelowej (97 proc. odpowiedzi), posiada się wiedzę z zakresu marketingu i strategii marki (89 proc.), a także ma się specjalistyczną wiedzę w zakresie contentu (84 proc.) oraz potrafi się umiejętnie mierzyć efektywność swoich działań (84 proc.). Niezbędną kompetencją dla badanych przy tworzeniu contentu są doświadczenia dziennikarskie bądź przynajmniej odbycie szkoleń w tym zakresie. Zatem dla badanych oczywistymi partnerami działań z zakresu content marketingu są dziennikarze oraz domy wydawnicze.

Respondenci poproszeni o wskazanie przykładów marek, które pojęły właściwie tajniki content marketingu najczęściej wskazywali na Red Bulla, Lidla, Coca- Colę oraz Procter&Gamble.

Raport do pobrania na dedykowanej stronie przygotowanej przez Stowarzyszenie Content Marketing Polska.

::

Fot. Fotolia/ Bakhtiarzein

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?