United Solo Europe – trzecia europejska edycja największego festiwalu monodramów na świecie w Teatrze Syrena

United Solo Europe – trzecia europejska edycja największego festiwalu monodramów na świecie w Teatrze Syrena

Brief.pl / Patronaty

Warszawski program powstaje dzięki osobom zaznajomionym z tradycjami teatru po drugiej stronie Atlantyku, celując w gusta europejskiego widza. Przedstawienia, pokazywane są w wielu językach. Dotyczą kultur z całego świata i poruszają kwestie istotne dla ludzi w różnych okresach historii. Festiwal zabierze widzów w dalekie podróże w czasie i przestrzeni bez konieczności wstawania z teatralnego fotela.

-

Największy festiwal monodramu na świecie zainaugurował w 2013 roku swoją europejską edycję w Teatrze Syrena w Warszawie. United Solo powstał w 2010 roku w Nowym Jorku.

Na siedzibę festiwalu wybraliśmy Theatre Row przy 42 ulicy na Manhattanie, położony w rejonie Times Square - sercu teatralnej dzielnicy Nowego Jorku. Festiwal odbywa się tam każdej jesieni.

Wśród uczestników poprzednich festiwali byli zdobywcy nagród Emmy, Grammy i Obie, nominowani do Oscarów i Tony Awards, a także wykładowcy i absolwenci znanych szkół aktorskich, takich jak UCLA, NYU, Yale University, Stella Adler Studio, Actors Studio.

Warszawski program tworzymy znając tradycje teatru po tej stronie Atlantyku i celując w gusta europejskiego widza.
Przedstawienia, które prezentujemy, pokazywane są w wielu językach. Dotyczą kultur z całego świata i poruszają kwestie istotne dla ludzi w różnych okresach historii. Festiwal zabierze widzów w dalekie podróże w czasie i przestrzeni bez konieczności wstawania z teatralnego fotela.

Dotychczasowe dwie edycje w Warszawie zakończyły się dużym sukcesem artystycznym i frekwencyjnym.

 

Omar Sangare – aktor, reżyser, producent, pedagog, założyciel  i dyrektor artystyczny festiwalu United Solo w Nowym Jorku.

Festiwal United Solo Europe powstał z potrzeby podjęcia intymnej rozmowy na temat człowieka, jego dążeń i obaw w dzisiejszym kosmopolitycznym świecie. Festiwal jest kolejną próbą poszukiwań miejsca współczesnego teatru jednego aktora w procesie integracji i globalizacji oraz próbą określenia duchowej kondycji i tendencji współczesnego człowieka i świata.

Dzięki pierwszym dwóm edycjom stworzyliśmy miejsce na dojrzałe dyskusje i refleksje o poczuciu odrębności i indywidualności oraz ksenofobii i dyskryminacji w różnych kontekstach – filozoficznym, społecznym, politycznym, artystycznym i egzystencjalnym. Z komunikatu zwrotnego od widzów United Solo Europe wiemy, że w Warszawie brakuje tego typu działalności artystycznej.

Prezentacja monodramów z całego świata stanowi doskonałe pole do integracji międzynarodowej i szukania tożsamości narodowej oraz wzajemnej inspiracji. Celem Festiwal United Solo Europe jest również sprowadzanie i pokazywanie na scenie Teatru Syrena wybitnych twórców, którzy rzadko lub nigdy wcześniej nie byli ze swoimi spektaklami w Polsce.

Monodram jest jedną z najbardziej wymagających form teatralnych pod względem poziomu artystycznego. Poprzez obcowanie z kulturą wysoką uczestnicy Festiwalu rozwijają kompetencje kulturowe i poszerzają krąg swoich zainteresowań. Dlatego, poza prezentacjami spektakli, istotnym punktem Festiwalu United Solo Europe są, towarzyszące każdej edycji, warsztaty prowadzone przez zagranicznych artystów dla studentów polskich uczelni aktorskich. Zagraniczni artyści, dzięki warsztatom, mogą w szerszym kontekście poznać Polskę i polskie myślenie o teatrze. Warsztaty będą dokumentowane, a ich efekty zostaną opublikowane na stronie Teatru Syrena

Planowana na 15-21 czerwca 2015 r. 3. edycja Festiwalu na kilka dni zamieni Warszawę w światową stolicę monodramu, goszcząc artystów z całego świata. Wymiana doświadczeń, możliwość pokazania sztuki aktorskiej z różnych zakątków globu, prezentowanie najnowszych trendów w rozwoju monodramu i przekazywanie wiedzy oraz prezentacja umiejętności wobec młodych polskich adeptów sztuki aktorskiej - United Solo Europe staje się jednym z najważniejszych wydarzeń łączących Nowy Jork z Warszawą.

 

Spektakle i wykonawcy:

 

15.06.2015, godz. 20:00

United Solo Europe: Jan Peszek – „Scenariusz dla…" (B. Schaeffer)

 

 

16.06.2015, godz. 20:00

United Solo Europe: Yokko - Butoh Medea

 

 

17.06.2015, godz. 20:00

United Solo Europe: Bill Bowers - Beyond Words

 

18.06.2015, godz. 20:00

United Solo Europe:  Sandy Simona - Lost in Lvov

 

19.06.2015, godz. 20:00

United Solo Europe: Aurora Lagattuta - Inside the Whale

 

20.06.2015, godz. 20:00

United Solo Europe: Julian Goldhagen - Talk to me about shame

 

21.06.2015, godz. 20:00

United Solo Europe:  Anna Serafińska  - koncert  "Love Stories"

 

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?