Najlepiej klikalne formaty reklamowe

Najlepiej klikalne formaty reklamowe

Brief.pl / Wiedza

Najnowszy raport Gemiusa - gemiusAdMonitor, prezentuje w jakie reklamy najchętniej klikają użytkownicy internetu. Przebadani zostali internauci z dwunastu krajów Europy Środkowo - Wschodniej. W tym także z Polski. Jak przedstawiają się wnioski z badań?

-

Wyniki raportu z pewnością ucieszą polskich marketerów. Polacy są narodem, który najchętniej spośród przebadanych nacji klika w reklamy internetowe. W badaniu osiągnęliśmy najwyższy współczynnik klikalności (ang. click through rate, CTR). Otrzymuje się go dzieląc liczbę kliknięć w reklamę przez liczbę wyświetleń, odsłon czy zapytań. 

Polska jest zdecydowanym liderem wśród przebadanych krajów, osiągając CTR na poziomie 0,68 proc. Kolejne w rankingu Bułgaria i Słowenia osiągnęły współczynnik klikalności na poziomie 0,49 proc. zaś Litwa, zajmująca trzecie miejsce, 0,42 proc.

Nie tylko pod tym względem Polska wyróżnia się na tle innych krajów. Również i rodzaj reklam po jaki najchętniej sięgają marketerzy jest inny niż w pozostałych państwach biorących udział w badaniu. W Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Estonii, Rumunii, Serbii, Słowenii, na Słowacji, Litwie, Łotwie i na Węgrzech najpopularniejszą formą treści reklamowych są banery informacyjne z odnośnikiem do promowanej strony internetowej. Banery to w większości krajów aż 80 proc. wszystkich reklam umieszczonych w sieci. W Polsce największą popularnością cieszą się reklamy multimedialne, wykorzystywane w 84 proc. Banery zawierało tylko 41 proc. kampanii reklamowych.

Jak się okazuje to bardzo dobre posunięcie, ponieważ mimo że reklamodawcy chętnie sięgają po banery to internauci nie są nimi specjalnie zainteresowani i klikają w nie bardzo rzadko (CTR wyniósł w przypadku banerów niecałe 0,5 proc.). Jeśli chodzi o Polskę to największy wskaźnik klikalności, na poziomie 4,1, osiągnęły reklamy w formacie interstital. Jest to całostronicowa reklama, która wyświetla się użytkownikowi nim ten dotrze do wybranego adresu strony internetowej.

::

Fot. Fotolia/ Rafal Olechowski

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.