wp - grudzien 2016

Najlepiej klikalne formaty reklamowe

Najlepiej klikalne formaty reklamowe

Brief.pl / Wiedza

Najnowszy raport Gemiusa - gemiusAdMonitor, prezentuje w jakie reklamy najchętniej klikają użytkownicy internetu. Przebadani zostali internauci z dwunastu krajów Europy Środkowo - Wschodniej. W tym także z Polski. Jak przedstawiają się wnioski z badań?

-

Wyniki raportu z pewnością ucieszą polskich marketerów. Polacy są narodem, który najchętniej spośród przebadanych nacji klika w reklamy internetowe. W badaniu osiągnęliśmy najwyższy współczynnik klikalności (ang. click through rate, CTR). Otrzymuje się go dzieląc liczbę kliknięć w reklamę przez liczbę wyświetleń, odsłon czy zapytań. 

Polska jest zdecydowanym liderem wśród przebadanych krajów, osiągając CTR na poziomie 0,68 proc. Kolejne w rankingu Bułgaria i Słowenia osiągnęły współczynnik klikalności na poziomie 0,49 proc. zaś Litwa, zajmująca trzecie miejsce, 0,42 proc.

Nie tylko pod tym względem Polska wyróżnia się na tle innych krajów. Również i rodzaj reklam po jaki najchętniej sięgają marketerzy jest inny niż w pozostałych państwach biorących udział w badaniu. W Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Estonii, Rumunii, Serbii, Słowenii, na Słowacji, Litwie, Łotwie i na Węgrzech najpopularniejszą formą treści reklamowych są banery informacyjne z odnośnikiem do promowanej strony internetowej. Banery to w większości krajów aż 80 proc. wszystkich reklam umieszczonych w sieci. W Polsce największą popularnością cieszą się reklamy multimedialne, wykorzystywane w 84 proc. Banery zawierało tylko 41 proc. kampanii reklamowych.

Jak się okazuje to bardzo dobre posunięcie, ponieważ mimo że reklamodawcy chętnie sięgają po banery to internauci nie są nimi specjalnie zainteresowani i klikają w nie bardzo rzadko (CTR wyniósł w przypadku banerów niecałe 0,5 proc.). Jeśli chodzi o Polskę to największy wskaźnik klikalności, na poziomie 4,1, osiągnęły reklamy w formacie interstital. Jest to całostronicowa reklama, która wyświetla się użytkownikowi nim ten dotrze do wybranego adresu strony internetowej.

::

Fot. Fotolia/ Rafal Olechowski

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.