Najlepiej klikalne formaty reklamowe

Najlepiej klikalne formaty reklamowe

Brief.pl / Wiedza

Najnowszy raport Gemiusa - gemiusAdMonitor, prezentuje w jakie reklamy najchętniej klikają użytkownicy internetu. Przebadani zostali internauci z dwunastu krajów Europy Środkowo - Wschodniej. W tym także z Polski. Jak przedstawiają się wnioski z badań?

-

Wyniki raportu z pewnością ucieszą polskich marketerów. Polacy są narodem, który najchętniej spośród przebadanych nacji klika w reklamy internetowe. W badaniu osiągnęliśmy najwyższy współczynnik klikalności (ang. click through rate, CTR). Otrzymuje się go dzieląc liczbę kliknięć w reklamę przez liczbę wyświetleń, odsłon czy zapytań. 

Polska jest zdecydowanym liderem wśród przebadanych krajów, osiągając CTR na poziomie 0,68 proc. Kolejne w rankingu Bułgaria i Słowenia osiągnęły współczynnik klikalności na poziomie 0,49 proc. zaś Litwa, zajmująca trzecie miejsce, 0,42 proc.

Nie tylko pod tym względem Polska wyróżnia się na tle innych krajów. Również i rodzaj reklam po jaki najchętniej sięgają marketerzy jest inny niż w pozostałych państwach biorących udział w badaniu. W Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Estonii, Rumunii, Serbii, Słowenii, na Słowacji, Litwie, Łotwie i na Węgrzech najpopularniejszą formą treści reklamowych są banery informacyjne z odnośnikiem do promowanej strony internetowej. Banery to w większości krajów aż 80 proc. wszystkich reklam umieszczonych w sieci. W Polsce największą popularnością cieszą się reklamy multimedialne, wykorzystywane w 84 proc. Banery zawierało tylko 41 proc. kampanii reklamowych.

Jak się okazuje to bardzo dobre posunięcie, ponieważ mimo że reklamodawcy chętnie sięgają po banery to internauci nie są nimi specjalnie zainteresowani i klikają w nie bardzo rzadko (CTR wyniósł w przypadku banerów niecałe 0,5 proc.). Jeśli chodzi o Polskę to największy wskaźnik klikalności, na poziomie 4,1, osiągnęły reklamy w formacie interstital. Jest to całostronicowa reklama, która wyświetla się użytkownikowi nim ten dotrze do wybranego adresu strony internetowej.

::

Fot. Fotolia/ Rafal Olechowski

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.