Najlepiej klikalne formaty reklamowe

Najlepiej klikalne formaty reklamowe

Brief.pl / Wiedza

Najnowszy raport Gemiusa - gemiusAdMonitor, prezentuje w jakie reklamy najchętniej klikają użytkownicy internetu. Przebadani zostali internauci z dwunastu krajów Europy Środkowo - Wschodniej. W tym także z Polski. Jak przedstawiają się wnioski z badań?

-

Wyniki raportu z pewnością ucieszą polskich marketerów. Polacy są narodem, który najchętniej spośród przebadanych nacji klika w reklamy internetowe. W badaniu osiągnęliśmy najwyższy współczynnik klikalności (ang. click through rate, CTR). Otrzymuje się go dzieląc liczbę kliknięć w reklamę przez liczbę wyświetleń, odsłon czy zapytań. 

Polska jest zdecydowanym liderem wśród przebadanych krajów, osiągając CTR na poziomie 0,68 proc. Kolejne w rankingu Bułgaria i Słowenia osiągnęły współczynnik klikalności na poziomie 0,49 proc. zaś Litwa, zajmująca trzecie miejsce, 0,42 proc.

Nie tylko pod tym względem Polska wyróżnia się na tle innych krajów. Również i rodzaj reklam po jaki najchętniej sięgają marketerzy jest inny niż w pozostałych państwach biorących udział w badaniu. W Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Estonii, Rumunii, Serbii, Słowenii, na Słowacji, Litwie, Łotwie i na Węgrzech najpopularniejszą formą treści reklamowych są banery informacyjne z odnośnikiem do promowanej strony internetowej. Banery to w większości krajów aż 80 proc. wszystkich reklam umieszczonych w sieci. W Polsce największą popularnością cieszą się reklamy multimedialne, wykorzystywane w 84 proc. Banery zawierało tylko 41 proc. kampanii reklamowych.

Jak się okazuje to bardzo dobre posunięcie, ponieważ mimo że reklamodawcy chętnie sięgają po banery to internauci nie są nimi specjalnie zainteresowani i klikają w nie bardzo rzadko (CTR wyniósł w przypadku banerów niecałe 0,5 proc.). Jeśli chodzi o Polskę to największy wskaźnik klikalności, na poziomie 4,1, osiągnęły reklamy w formacie interstital. Jest to całostronicowa reklama, która wyświetla się użytkownikowi nim ten dotrze do wybranego adresu strony internetowej.

::

Fot. Fotolia/ Rafal Olechowski

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.