Nowe technologie wkraczają na uniwersytety

Nowe technologie wkraczają na uniwersytety

Brief.pl / Aktualności

Coraz więcej polskich uczelni wyższych, aby dopomóc studentom w odnalezieniu się w uniwersyteckich realiach, sięga po innowacje. Na Uniwersytet Łódzki teraz wkroczyły beacony.

-

Uczelnie wyższe, które przez ostanie lata przeżywają prawdziwy kryzys ze względu na brak studentów, starają się poszukiwać ich i przyciągnąć za pomocą coraz to nowszych sposobów. Kuszą już nie tylko szeroką ofertą, wyspecjalizowaną kadrą, dogodną lokalizacją ale także umiejętnym wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Uniwersytety starają się być tam, gdzie są ich potencjalni studenci, chcąc pokazać się z bardziej innowacyjnej strony. Aplikacje mobilne to jeden z przykładów takiej otwartości na nowe technologie. Mogą się nimi pochwalić chociażby Uniwersytety Ekonomiczne w Poznaniu i Katowicach, Uniwersytet Białostocki czy też Łódzki.

Na tym ostatnim wdrożony został właśnie pionierski projekt SmartUni, który wykorzystuje system mikrolokalizacji w oparciu o technologię beaconów. Łączą się one poprzez sygnał Bluetooth ze specjalną aplikacją mobilną, którą na swoje smartfony mogą pobrać studenci bądź kandydaci na studia. Co dzięki niej zyskają? Aplikacja po pierwsze ułatwi proces rekrutacji, prezentując mobilnie ofertę Uniwersytetu. Pozwoli też zaplanować studenckie życie dzięki kalendarzowi wydarzeń i aktualnościom z życia uczelni. Będzie również mobilnym przewodnikiem po uczelnianym kampusie. Dzięki wspomnianemu systemowi mikrolokalizacji, dotarcie do konkretnego budynku czy też sali nie będzie sprawiało studentom żadnych kłopotów. Wystarczy, że będą podążać ścieżką wytyczoną na ekranie smartfona.

Przyjezdni studenci z pewnością docenią także sekcję poświęconą życiu w Łodzi, gdzie zawarte są praktyczne informacje dotyczące poruszania się po mieście, opisy najważniejszych, lokalnych atrakcji i rozrywek. A korzystanie z aplikacji ułatwi im fakt, że jest dostępna w czterech językach – polskim, angielskim, rosyjskim, a także chińskim. W dodatku działa zarówno na urządzeniach z systemem iOS oraz Android.

Aplikację można pobrać na stronie projektu.

::

Fot. Fotolia/ Kalim

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?