Nowe technologie wkraczają na uniwersytety

Nowe technologie wkraczają na uniwersytety

Brief.pl / Aktualności

Coraz więcej polskich uczelni wyższych, aby dopomóc studentom w odnalezieniu się w uniwersyteckich realiach, sięga po innowacje. Na Uniwersytet Łódzki teraz wkroczyły beacony.

-

Uczelnie wyższe, które przez ostanie lata przeżywają prawdziwy kryzys ze względu na brak studentów, starają się poszukiwać ich i przyciągnąć za pomocą coraz to nowszych sposobów. Kuszą już nie tylko szeroką ofertą, wyspecjalizowaną kadrą, dogodną lokalizacją ale także umiejętnym wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Uniwersytety starają się być tam, gdzie są ich potencjalni studenci, chcąc pokazać się z bardziej innowacyjnej strony. Aplikacje mobilne to jeden z przykładów takiej otwartości na nowe technologie. Mogą się nimi pochwalić chociażby Uniwersytety Ekonomiczne w Poznaniu i Katowicach, Uniwersytet Białostocki czy też Łódzki.

Na tym ostatnim wdrożony został właśnie pionierski projekt SmartUni, który wykorzystuje system mikrolokalizacji w oparciu o technologię beaconów. Łączą się one poprzez sygnał Bluetooth ze specjalną aplikacją mobilną, którą na swoje smartfony mogą pobrać studenci bądź kandydaci na studia. Co dzięki niej zyskają? Aplikacja po pierwsze ułatwi proces rekrutacji, prezentując mobilnie ofertę Uniwersytetu. Pozwoli też zaplanować studenckie życie dzięki kalendarzowi wydarzeń i aktualnościom z życia uczelni. Będzie również mobilnym przewodnikiem po uczelnianym kampusie. Dzięki wspomnianemu systemowi mikrolokalizacji, dotarcie do konkretnego budynku czy też sali nie będzie sprawiało studentom żadnych kłopotów. Wystarczy, że będą podążać ścieżką wytyczoną na ekranie smartfona.

Przyjezdni studenci z pewnością docenią także sekcję poświęconą życiu w Łodzi, gdzie zawarte są praktyczne informacje dotyczące poruszania się po mieście, opisy najważniejszych, lokalnych atrakcji i rozrywek. A korzystanie z aplikacji ułatwi im fakt, że jest dostępna w czterech językach – polskim, angielskim, rosyjskim, a także chińskim. W dodatku działa zarówno na urządzeniach z systemem iOS oraz Android.

Aplikację można pobrać na stronie projektu.

::

Fot. Fotolia/ Kalim

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.