Nowe technologie wkraczają na uniwersytety

Nowe technologie wkraczają na uniwersytety

Brief.pl / Aktualności

Coraz więcej polskich uczelni wyższych, aby dopomóc studentom w odnalezieniu się w uniwersyteckich realiach, sięga po innowacje. Na Uniwersytet Łódzki teraz wkroczyły beacony.

-

Uczelnie wyższe, które przez ostanie lata przeżywają prawdziwy kryzys ze względu na brak studentów, starają się poszukiwać ich i przyciągnąć za pomocą coraz to nowszych sposobów. Kuszą już nie tylko szeroką ofertą, wyspecjalizowaną kadrą, dogodną lokalizacją ale także umiejętnym wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Uniwersytety starają się być tam, gdzie są ich potencjalni studenci, chcąc pokazać się z bardziej innowacyjnej strony. Aplikacje mobilne to jeden z przykładów takiej otwartości na nowe technologie. Mogą się nimi pochwalić chociażby Uniwersytety Ekonomiczne w Poznaniu i Katowicach, Uniwersytet Białostocki czy też Łódzki.

Na tym ostatnim wdrożony został właśnie pionierski projekt SmartUni, który wykorzystuje system mikrolokalizacji w oparciu o technologię beaconów. Łączą się one poprzez sygnał Bluetooth ze specjalną aplikacją mobilną, którą na swoje smartfony mogą pobrać studenci bądź kandydaci na studia. Co dzięki niej zyskają? Aplikacja po pierwsze ułatwi proces rekrutacji, prezentując mobilnie ofertę Uniwersytetu. Pozwoli też zaplanować studenckie życie dzięki kalendarzowi wydarzeń i aktualnościom z życia uczelni. Będzie również mobilnym przewodnikiem po uczelnianym kampusie. Dzięki wspomnianemu systemowi mikrolokalizacji, dotarcie do konkretnego budynku czy też sali nie będzie sprawiało studentom żadnych kłopotów. Wystarczy, że będą podążać ścieżką wytyczoną na ekranie smartfona.

Przyjezdni studenci z pewnością docenią także sekcję poświęconą życiu w Łodzi, gdzie zawarte są praktyczne informacje dotyczące poruszania się po mieście, opisy najważniejszych, lokalnych atrakcji i rozrywek. A korzystanie z aplikacji ułatwi im fakt, że jest dostępna w czterech językach – polskim, angielskim, rosyjskim, a także chińskim. W dodatku działa zarówno na urządzeniach z systemem iOS oraz Android.

Aplikację można pobrać na stronie projektu.

::

Fot. Fotolia/ Kalim

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.