Nowe technologie wkraczają na uniwersytety

Nowe technologie wkraczają na uniwersytety

Brief.pl / Aktualności

Coraz więcej polskich uczelni wyższych, aby dopomóc studentom w odnalezieniu się w uniwersyteckich realiach, sięga po innowacje. Na Uniwersytet Łódzki teraz wkroczyły beacony.

-

Uczelnie wyższe, które przez ostanie lata przeżywają prawdziwy kryzys ze względu na brak studentów, starają się poszukiwać ich i przyciągnąć za pomocą coraz to nowszych sposobów. Kuszą już nie tylko szeroką ofertą, wyspecjalizowaną kadrą, dogodną lokalizacją ale także umiejętnym wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Uniwersytety starają się być tam, gdzie są ich potencjalni studenci, chcąc pokazać się z bardziej innowacyjnej strony. Aplikacje mobilne to jeden z przykładów takiej otwartości na nowe technologie. Mogą się nimi pochwalić chociażby Uniwersytety Ekonomiczne w Poznaniu i Katowicach, Uniwersytet Białostocki czy też Łódzki.

Na tym ostatnim wdrożony został właśnie pionierski projekt SmartUni, który wykorzystuje system mikrolokalizacji w oparciu o technologię beaconów. Łączą się one poprzez sygnał Bluetooth ze specjalną aplikacją mobilną, którą na swoje smartfony mogą pobrać studenci bądź kandydaci na studia. Co dzięki niej zyskają? Aplikacja po pierwsze ułatwi proces rekrutacji, prezentując mobilnie ofertę Uniwersytetu. Pozwoli też zaplanować studenckie życie dzięki kalendarzowi wydarzeń i aktualnościom z życia uczelni. Będzie również mobilnym przewodnikiem po uczelnianym kampusie. Dzięki wspomnianemu systemowi mikrolokalizacji, dotarcie do konkretnego budynku czy też sali nie będzie sprawiało studentom żadnych kłopotów. Wystarczy, że będą podążać ścieżką wytyczoną na ekranie smartfona.

Przyjezdni studenci z pewnością docenią także sekcję poświęconą życiu w Łodzi, gdzie zawarte są praktyczne informacje dotyczące poruszania się po mieście, opisy najważniejszych, lokalnych atrakcji i rozrywek. A korzystanie z aplikacji ułatwi im fakt, że jest dostępna w czterech językach – polskim, angielskim, rosyjskim, a także chińskim. W dodatku działa zarówno na urządzeniach z systemem iOS oraz Android.

Aplikację można pobrać na stronie projektu.

::

Fot. Fotolia/ Kalim

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.