Autopsy.io - startup, który pokazuje dlaczego upadły inne startupy

Autopsy.io - startup, który pokazuje dlaczego upadły inne startupy

Brief.pl / Inspiracje

Powszechnie wiadomo, że najlepiej uczyć się na cudzych błędach. Z tego założenia musieli wyjść twórcy strony Autopsy.io, na której zamiast o sukcesach, można poczytać o porażkach startupowców.

-

Choć może się to wydać nieco groteskowe, celem inicjatywy jest inspirowanie młodych przedsiębiorców. Na bardzo ubogiej graficznie stronie, która swoją całą szatę zawdzięcza tabelkom arkusza kalkulacyjnego, znajduje się całe bogactwo opowieści o biznesach, które zakończyły się porażką.

Scenariusz tych wydarzeń napisało samo życie, a opisali je ci, którzy ponieśli klęskę. Na stronie Autopsy.io można znaleźć linki do ich historii, nazwę firmy, ideę jaką kierowano się przy zakładaniu startup'u oraz skróconą, do jednego zdania, przyczynę porażki. Do tej pory znalazło się tam już ponad sto historii, a ponieważ strona ma charakter otwarty pojawi się na niej z pewnością jeszcze niejeden wpis.

W ostatnim czasie najgłośniej mówiło się o upadku aplikacji Secret. Ten case również można znaleźć na Autopsy.io, w postaci linku do wpisu na Medium, w którym założyciel Secret wyjaśnia dlaczego los jego produktu był taki, a nie inny. David Byttow twierdzi, że startup podryfował w stronę, która nie odpowiadała jego wziji, lecz znaleźli się tacy, którzy zauważyli, że firma nie była poprawnie zarządzana.

Po co zatem powstało Autopsy.io? Współtwórca witryny Niral Patel, chciał w ten sposób pomóc startupowcom w stworzeniu podręcznika złych praktyk - listy przeszkód i powodów, dla których dane biznesy się nie powiodły. Patel miał nadzieję, że w ten sposób odnaleźć będzie można pewne zależności i schematy, których w przyszłości początkujący przedsiębiorcy powinni się wystrzegać.

To z pewnością obowiązkowa lektura dla każdego startupowca.

::

Fot. Fotolia/ Claudio Divisia

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.