Autopsy.io - startup, który pokazuje dlaczego upadły inne startupy

Autopsy.io - startup, który pokazuje dlaczego upadły inne startupy

Brief.pl / Inspiracje

Powszechnie wiadomo, że najlepiej uczyć się na cudzych błędach. Z tego założenia musieli wyjść twórcy strony Autopsy.io, na której zamiast o sukcesach, można poczytać o porażkach startupowców.

-

Choć może się to wydać nieco groteskowe, celem inicjatywy jest inspirowanie młodych przedsiębiorców. Na bardzo ubogiej graficznie stronie, która swoją całą szatę zawdzięcza tabelkom arkusza kalkulacyjnego, znajduje się całe bogactwo opowieści o biznesach, które zakończyły się porażką.

Scenariusz tych wydarzeń napisało samo życie, a opisali je ci, którzy ponieśli klęskę. Na stronie Autopsy.io można znaleźć linki do ich historii, nazwę firmy, ideę jaką kierowano się przy zakładaniu startup'u oraz skróconą, do jednego zdania, przyczynę porażki. Do tej pory znalazło się tam już ponad sto historii, a ponieważ strona ma charakter otwarty pojawi się na niej z pewnością jeszcze niejeden wpis.

W ostatnim czasie najgłośniej mówiło się o upadku aplikacji Secret. Ten case również można znaleźć na Autopsy.io, w postaci linku do wpisu na Medium, w którym założyciel Secret wyjaśnia dlaczego los jego produktu był taki, a nie inny. David Byttow twierdzi, że startup podryfował w stronę, która nie odpowiadała jego wziji, lecz znaleźli się tacy, którzy zauważyli, że firma nie była poprawnie zarządzana.

Po co zatem powstało Autopsy.io? Współtwórca witryny Niral Patel, chciał w ten sposób pomóc startupowcom w stworzeniu podręcznika złych praktyk - listy przeszkód i powodów, dla których dane biznesy się nie powiodły. Patel miał nadzieję, że w ten sposób odnaleźć będzie można pewne zależności i schematy, których w przyszłości początkujący przedsiębiorcy powinni się wystrzegać.

To z pewnością obowiązkowa lektura dla każdego startupowca.

::

Fot. Fotolia/ Claudio Divisia

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.