Autopsy.io - startup, który pokazuje dlaczego upadły inne startupy

Autopsy.io - startup, który pokazuje dlaczego upadły inne startupy

Brief.pl / Inspiracje

Powszechnie wiadomo, że najlepiej uczyć się na cudzych błędach. Z tego założenia musieli wyjść twórcy strony Autopsy.io, na której zamiast o sukcesach, można poczytać o porażkach startupowców.

-

Choć może się to wydać nieco groteskowe, celem inicjatywy jest inspirowanie młodych przedsiębiorców. Na bardzo ubogiej graficznie stronie, która swoją całą szatę zawdzięcza tabelkom arkusza kalkulacyjnego, znajduje się całe bogactwo opowieści o biznesach, które zakończyły się porażką.

Scenariusz tych wydarzeń napisało samo życie, a opisali je ci, którzy ponieśli klęskę. Na stronie Autopsy.io można znaleźć linki do ich historii, nazwę firmy, ideę jaką kierowano się przy zakładaniu startup'u oraz skróconą, do jednego zdania, przyczynę porażki. Do tej pory znalazło się tam już ponad sto historii, a ponieważ strona ma charakter otwarty pojawi się na niej z pewnością jeszcze niejeden wpis.

W ostatnim czasie najgłośniej mówiło się o upadku aplikacji Secret. Ten case również można znaleźć na Autopsy.io, w postaci linku do wpisu na Medium, w którym założyciel Secret wyjaśnia dlaczego los jego produktu był taki, a nie inny. David Byttow twierdzi, że startup podryfował w stronę, która nie odpowiadała jego wziji, lecz znaleźli się tacy, którzy zauważyli, że firma nie była poprawnie zarządzana.

Po co zatem powstało Autopsy.io? Współtwórca witryny Niral Patel, chciał w ten sposób pomóc startupowcom w stworzeniu podręcznika złych praktyk - listy przeszkód i powodów, dla których dane biznesy się nie powiodły. Patel miał nadzieję, że w ten sposób odnaleźć będzie można pewne zależności i schematy, których w przyszłości początkujący przedsiębiorcy powinni się wystrzegać.

To z pewnością obowiązkowa lektura dla każdego startupowca.

::

Fot. Fotolia/ Claudio Divisia

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.