Marko, konsumenci chcą współtworzyć Twój produkt

Marko, konsumenci chcą współtworzyć Twój produkt

Brief.pl / Inspiracje

Marki w poszukiwaniu insightów konsumenckich, podczas budowania swojej strategii czy promocji często zapominają, że najprostsze rozwiązania są zwykle najlepsze. Dlatego warto wzorować się na tych, które pytają wprost i wsłuchują się w głos swoich klientów.

-

Magazyn TIME, w 2006 roku na okładce, na której zwykle widniał wierunek Człowieka Roku, umieścił zdjęcie komputera. W jego ekranie dzięki specjalnej lustrzanej foli, każdy kto trzymał w ręku gazetę, mógł się w niej przejrzeć. Powyżej widniał podpis ogłaszający, że Człowiekiem Roku według magazynu TIME, zostałeś – Ty. Poniżej zaś mogliśmy dowiedzieć się, że to dlatego, bo każdy z nas kontroluje wiek informacji.

Powstające wówczas media społecznościowe i ich siła oddziaływania, ukazywały rosnącą wartość każdego członka wirtualnej społeczności. Ich wspólny głos, był tak donośny, że nie można było przejść obok niego obojętnie. Marki musiały zacząć liczyć się z siłą społeczności, a społeczność przyzwyczajona do tego, że dzięki social media z łatwością może wyrażać swoje opinie, zapragnęła mieć wpływ na działanie marek. Tak zaczęła się kształtować era współuczestnictwa. Konkursy, w którym można było stworzyć swój smak chipsów czy burgerów, media, które publikują treści nadesłane przez swoich czytelników czy słuchaczy, ale też wiele platform typu open source, to właśnie efekt rosnącego na sile zjawiska.

Przyjdź i porozmawiaj

Współcześni prosumenci, czyli osoby współtworzące usługi bądź produkty marki, określani tak ze względu na połączenie słów konsument i producent, mają dziś do wyboru jeszcze więcej narzędzi i możliwości oddziaływania na swoje ulubione marki. Amerykańska firma odzieżowa Mountain Standard postanowiła zaprosić swoich prosumentów do świata off-line. W swojej siedzibie w Colorado stworzyli przestrzeń – Living Lab, do której przez miesiąc mógł przyjść każdy klient i podzielić się swoimi pomysłami i spostrzeżeniami dotyczącymi strategii marki, jej działalności, w tym także reklamowej i produktów.

Jak przyznają sami pomysłodawcy spotkanie jeden na jeden ze swoimi klientami, to najlepszy sposób na zbadanie insightów konsumenckich. A także świetny pomysł na to by przyciągnąć uwagę konsumentów. Efekty działań przełożyły się także na aktywność klientów także w świecie on-line. Po udanym eksperymencie z Living Lab znacząco podniosła się liczba fanów w mediach społecznościowych marki.

Jednak marka Mountain Standard na zaufanie pracowała od samego początku. Tworząc swój pomysł na biznes, strategię czy produkty wsłuchiwała się w głos zaangażowanych prosumentów. Dzięki temu możliwe było stworzenie i odpowiednie dopasowanie produktów do potrzeb konsumenta. Ta strategia, jak wynika z rozmów toczących się w Living Lab, okazała się skuteczna.

Firma postawiła na zrównoważony rozwój. Idea marki jest prosta – zamiast stawiać na ilość, przede wszystkim kierują się wyznacznikiem jakości. I to nie tylko w aspekcie ostatecznego produktu, ale w całym procesie produkcji. Firma sprzedaje niewielkie partie ubrań sportowych, które są wykonane z poszanowaniem praw człowieka i ekologii, a jednocześnie bardzo dobre jakościowo.

I takie marki - otwarte, zrównoważone i liczące się z opinią własnych konsumentów, coraz chętniej klienci chcą widzieć na rynku. A także dokładać do nich swoją cegiełkę pomysłów.

::

Fot. Mountain Standard

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.