NextWeb Media w grupie Wirtualnej Polski

NextWeb Media w grupie Wirtualnej Polski

Brief.pl / Aktualności

19,4 mln złotych to kwota, za którą 100 proc. udziałów grupy NextWeb Media nabyła Wirtualna Polska.

-

NextWeb Media to grupa będąca wydawcą takich portali jak abcZdrowie.pl czy Parenting.pl oraz właścicielem platformy blogowej Blomedia.pl., w której skład wchodzi 600 blogów. Zasięg portali spółki to ponad 5,5 mln użytkowników, zatem jej przejęcie stanowi realne wzmocnienie Grupy WP, w kategoriach tematycznych związanych ze zdrowiem, medycyną i rodzicielstwem.

To kolejne wielkie przejęcie ze strony holdingu WP. Kilka tygodni temu w skład grupy weszły dwie internetowe radiostacje – OpenFM i PolskaStacja. Wiązało się to z kosztem 4 mln złotych.

Obecna transakcja opiewa na znacznie większą kwotę. Na wpomnianej kwocie zakupu nie zakończą się wydatki WP. Umowa zakłada także płatność warunkową po roku od nabycia spółki, na poziomie 3,5 mln złotych. Dodatkowo WP zobowiązała się wypłacać także pokaźnych wielkości sumy z tytułu ewentualnego wzrostu wartości spółki.

Ostatnie akwizycje WP to odpowiedź na zmianę na pozycji lidera wśród polskich portali, przynajmniej według statystyk Megapnelu. Na przełonie roku Wirtualna Polska zdetronizowała Onet, lecz od lutego tego roku Grupa Onet-RASP znów przewodzi stawce. Jednakże, różnica między liderem a wiceliderem była niewielka. Nowe podmioty w grupie WP mogą dać jej znów dać pozycję lidera.

Co więcej, nie tylko o zasięg tu chodzi. WP cały czas poszukuje nie tylko nowych dróg pozyskiwania użytkowników, ale także nowych źródeł przychodów. W końcu do grupy Nextweb Media należą nie tylko serwisy contentowe, ale także platforma reklamy na blogach i vlogach. Jeżeli chodzi o ten segemnt, do tej pory WP mocno odstawała od Onetu, ale dzięki tej akwizycji dystans się zmniejszy.

::

fot. Wirtualna Polska

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.