NextWeb Media w grupie Wirtualnej Polski

NextWeb Media w grupie Wirtualnej Polski

Brief.pl / Aktualności

19,4 mln złotych to kwota, za którą 100 proc. udziałów grupy NextWeb Media nabyła Wirtualna Polska.

-

NextWeb Media to grupa będąca wydawcą takich portali jak abcZdrowie.pl czy Parenting.pl oraz właścicielem platformy blogowej Blomedia.pl., w której skład wchodzi 600 blogów. Zasięg portali spółki to ponad 5,5 mln użytkowników, zatem jej przejęcie stanowi realne wzmocnienie Grupy WP, w kategoriach tematycznych związanych ze zdrowiem, medycyną i rodzicielstwem.

To kolejne wielkie przejęcie ze strony holdingu WP. Kilka tygodni temu w skład grupy weszły dwie internetowe radiostacje – OpenFM i PolskaStacja. Wiązało się to z kosztem 4 mln złotych.

Obecna transakcja opiewa na znacznie większą kwotę. Na wpomnianej kwocie zakupu nie zakończą się wydatki WP. Umowa zakłada także płatność warunkową po roku od nabycia spółki, na poziomie 3,5 mln złotych. Dodatkowo WP zobowiązała się wypłacać także pokaźnych wielkości sumy z tytułu ewentualnego wzrostu wartości spółki.

Ostatnie akwizycje WP to odpowiedź na zmianę na pozycji lidera wśród polskich portali, przynajmniej według statystyk Megapnelu. Na przełonie roku Wirtualna Polska zdetronizowała Onet, lecz od lutego tego roku Grupa Onet-RASP znów przewodzi stawce. Jednakże, różnica między liderem a wiceliderem była niewielka. Nowe podmioty w grupie WP mogą dać jej znów dać pozycję lidera.

Co więcej, nie tylko o zasięg tu chodzi. WP cały czas poszukuje nie tylko nowych dróg pozyskiwania użytkowników, ale także nowych źródeł przychodów. W końcu do grupy Nextweb Media należą nie tylko serwisy contentowe, ale także platforma reklamy na blogach i vlogach. Jeżeli chodzi o ten segemnt, do tej pory WP mocno odstawała od Onetu, ale dzięki tej akwizycji dystans się zmniejszy.

::

fot. Wirtualna Polska

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.