Programiści pomogą zbudować w Krakowie Dolinę Beaconów

Programiści pomogą zbudować w Krakowie Dolinę Beaconów

Brief.pl / Patronaty

27 czerwca pod Wawelem rusza hackathon z największą liczbą beaconów na metr kwadratowy w historii. Uczestnicy BeaconValley Hackathon dostaną sprzęt, mentorów i dokładnie 24 godziny, by w oparciu o technologię BLE stworzyć aplikacje, które zmienią Kraków w realne smart city.

-

BeaconValley Hackathon to kolejny etap projektu - BeaconValley.io, który ma pomóc zamienić Kraków w zasilane energią Bluetooth Low Energy inteligentne miasto. Do programu zaproszono organizacje publiczne i komercyjne, które do 15 czerwca mogą aplikować o bezpłatne beacony. Do tej pory do projektu zgłosiło się już ponad 50 instytucji i firm prywatnych. - Technologia BLE ma im pomóc m.in. w dostarczaniu lepszej jakości usług, nawigacji po budynkach czy stworzeniu programów lojalnościowych. Nie stanie się to jednak bez aplikacji i temu właśnie służy hackathon - wyjaśnia Jarosław Królewski, Dyrektor Zarządzający w firmie HG Intelligence S.A., która obok Kontakt.io oraz Hub:raum jest organizatorem wydarzenia.

W czasie eventu programiści, graficy i project managerowie zasiądą do tworzenia aplikacji w 3 blokach tematycznych:

  • Beacons for good, w którym mają powstać rozwiązania z myślą o instytucjach publicznych, urzędach i całej sferze publicznej Krakowa;
  • Beacons for business, która dedykowana jest aplikacjom wspierającym lokalny biznes np. restauracje, siłownie czy kina;
  • Beacons for fun, dla wszystkich, którzy chcą uwolnić swoją kreatywność i stworzyć aplikacje, których nie można zamknąć w jednej kategorii np. grę miejską czy aplikację społecznościową.

Stawka jest ściśle technologiczna. - Prócz nagrody głównej jaką są zegarki Pebble Time, przygotowaliśmy szereg atrakcji, które już od progu dadzą poczuć uczestnikom w jak prosty i fantastyczny sposób beacony pomagają dziś łączyć świat realny z online - zapewnia Marcin Kasz, Beacon Ambasador w Kontakt.io.

Aby wziąć udział w hackathonie wystarczy bezpłatna rejestracja na hackathon.beaconvalley.io. Partnerami wydarzenia są m.in: Sinersio, JIVR, Synkick oraz OnYourMap, a medialnie hackathon poza magazynem Brief wspiera Krakowski Park Technologiczny, portal MamStartup.pl, GoMobi.pl oraz Dziennik Internautów. 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.