Programiści pomogą zbudować w Krakowie Dolinę Beaconów

Programiści pomogą zbudować w Krakowie Dolinę Beaconów

Brief.pl / Patronaty

27 czerwca pod Wawelem rusza hackathon z największą liczbą beaconów na metr kwadratowy w historii. Uczestnicy BeaconValley Hackathon dostaną sprzęt, mentorów i dokładnie 24 godziny, by w oparciu o technologię BLE stworzyć aplikacje, które zmienią Kraków w realne smart city.

-

BeaconValley Hackathon to kolejny etap projektu - BeaconValley.io, który ma pomóc zamienić Kraków w zasilane energią Bluetooth Low Energy inteligentne miasto. Do programu zaproszono organizacje publiczne i komercyjne, które do 15 czerwca mogą aplikować o bezpłatne beacony. Do tej pory do projektu zgłosiło się już ponad 50 instytucji i firm prywatnych. - Technologia BLE ma im pomóc m.in. w dostarczaniu lepszej jakości usług, nawigacji po budynkach czy stworzeniu programów lojalnościowych. Nie stanie się to jednak bez aplikacji i temu właśnie służy hackathon - wyjaśnia Jarosław Królewski, Dyrektor Zarządzający w firmie HG Intelligence S.A., która obok Kontakt.io oraz Hub:raum jest organizatorem wydarzenia.

W czasie eventu programiści, graficy i project managerowie zasiądą do tworzenia aplikacji w 3 blokach tematycznych:

  • Beacons for good, w którym mają powstać rozwiązania z myślą o instytucjach publicznych, urzędach i całej sferze publicznej Krakowa;
  • Beacons for business, która dedykowana jest aplikacjom wspierającym lokalny biznes np. restauracje, siłownie czy kina;
  • Beacons for fun, dla wszystkich, którzy chcą uwolnić swoją kreatywność i stworzyć aplikacje, których nie można zamknąć w jednej kategorii np. grę miejską czy aplikację społecznościową.

Stawka jest ściśle technologiczna. - Prócz nagrody głównej jaką są zegarki Pebble Time, przygotowaliśmy szereg atrakcji, które już od progu dadzą poczuć uczestnikom w jak prosty i fantastyczny sposób beacony pomagają dziś łączyć świat realny z online - zapewnia Marcin Kasz, Beacon Ambasador w Kontakt.io.

Aby wziąć udział w hackathonie wystarczy bezpłatna rejestracja na hackathon.beaconvalley.io. Partnerami wydarzenia są m.in: Sinersio, JIVR, Synkick oraz OnYourMap, a medialnie hackathon poza magazynem Brief wspiera Krakowski Park Technologiczny, portal MamStartup.pl, GoMobi.pl oraz Dziennik Internautów. 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.