Wygrać pomysłem na promocję regionu

Wygrać pomysłem na promocję regionu

Brief for Poland / Inspiracje

Na broszurach, w serialach, podczas akcji specjalnych, ale również poprzez gry promują się polskie miasta i regiony. Do grupy korzystającej z tej ostatniej możliwości dołączyło województwo kujawsko – pomorskie.

-

Minecraft - gra która od 2009 roku pozwala użytkownikom na budowanie własnego, wirtualnego świata, posłuży jako narzędzie promocji Województwa Kujawsko – Pomorskiego. Z okazji święta, które za kilka dni obchodzić będzie region, Urząd Marszałkowski wraz z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, przygotował specjalną wersję wspomnianej gry. Na specjalnej wirtualnej mapie, stworzonej na podstawie zdjęć satelitarnych, wybudowane zostały zabytki województwa.

Teraz każdy użytkownik internetu może dołączyć do społeczności graczy, wziąć udział w licznych aktywnościach i grach zręcznościowych on-line, a także dobudowywać kolejne zabytki. - Celem projektu jest przybliżenie atrakcji województwa młodym ludziom i ich rodzicom w całej Polsce. - mówi Piotr Całbecki, Marszałek Województwa Kujawsko – Pomorskiego - Chcemy także wzmocnić w mieszkańcach województwa poczucie lokalnego patriotyzmu i identyfikacji z regionem angażując ich w jego rozbudowę na mapie w grze Minecraft. - dodaje.

Stan gry

Jak uważają twórcy projektu, promocja poprzez gry przyczynia się do samorozwoju graczy. Pozwala trenować kreatywność, zaangażowanie, czynne działanie, podejmowanie decyzji, a także dodaje do ich życia nutkę rywalizacji. Wydaje się, że tego rodzaju promocja to strzał w dziesiątkę zwłaszcza w polskim społeczeństwie, w którym do grona graczy zalicza się aż 72 proc. polskich internautów. Dodatkowo jak pokazuje raport Polish Gamers Research 2015, liczba internautów, którzy grają w gry online, ale także w gry dostępne na smartfonach i tabletach rośnie z roku na rok. W pierwszej kategorii wzrost nastąpił o 4 pkt. proc. w porównaniu z rokiem 2014, a w drugiej aż o 12 pkt. proc.

Nie dziwi zatem fakt, że wiele regionów chce promować się w ten sposób. I to już od lat. Wrocław kusił grą z krasnalami w roli głównej, grą interaktywną, w której na rowerze zwiedzało się najciekawsze regiony województwa, chwaliło się Podlaskie, poprzez grę on-line można także Odkrywać Wielkopolskę.

Interaktywne mapy regionów, jak chociażby projekt Województwa Warmińsko – Mazurskiego, „Kraina Tysiąca Jezior i Tysiąca Fortyfikacji – multimedialny szlak turystyczny”, to także nieobce praktyki w ramach polskiego marketingu terytorialnego. Przecieraliśmy również szlaki w popularnych niegdyś grach typu Second Life. Pierwszym, polskim miastem, a drugim w Europie, które pojawiło się w równoległej, wirtualnej rzeczywistości był Kraków, i to już w 2007 roku.

Z on-line do off-line

Polskie regiony równie chętnie sięgają po off-linowe gry. Planszówki równie dobrze co gry interaktywne wpisują się w trend promocji miast, ale także i zabytków czy innych regionalnych atrakcji. Swoją grę planszową, wypuściła chociażby Kopalnia Soli „Wieliczka”. Gra Wielki Skarb łączy zabawę z edukacją, a podczas wędrówki po polach gry, można napotkać wiele postaci z krainy soli, jak chociażby Skarbnika czy Św. Kingę.  Także Muzeum Powstania Warszawskiego współtworzyło grę Mali Powstańcy, która szerokim echem odbiła się wśród fanów gier planszowych.

Pomysłem na interesującą grę promocyjną wykazał się Sieradz, tworząc planszówkę „Źródło”. Narracja w grze odnosi się do tajemniczego źródła, znajdującego się w podziemiach miasta. Legenda głosi, że kto napije się ze źródła uzyska wymarzony przez siebie talent. Gra toczy się między drużynami, które chcą dotrzeć do źródła, a także tą, która uniemożliwia odkrycie tajemnicy jego lokalizacji. Tłem do wciągającej fabuły i zasad gry jest oczywiście historia miasta. Śmiało można powiedzieć, że przy takim sposobie promocji obie strony - i twórcy, i odbiorcy - wygrywają.

::

fot. Fotolia/ ErikSvoboda

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.