Wygrać pomysłem na promocję regionu

Wygrać pomysłem na promocję regionu

Brief for Poland / Inspiracje

Na broszurach, w serialach, podczas akcji specjalnych, ale również poprzez gry promują się polskie miasta i regiony. Do grupy korzystającej z tej ostatniej możliwości dołączyło województwo kujawsko – pomorskie.

-

Minecraft - gra która od 2009 roku pozwala użytkownikom na budowanie własnego, wirtualnego świata, posłuży jako narzędzie promocji Województwa Kujawsko – Pomorskiego. Z okazji święta, które za kilka dni obchodzić będzie region, Urząd Marszałkowski wraz z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, przygotował specjalną wersję wspomnianej gry. Na specjalnej wirtualnej mapie, stworzonej na podstawie zdjęć satelitarnych, wybudowane zostały zabytki województwa.

Teraz każdy użytkownik internetu może dołączyć do społeczności graczy, wziąć udział w licznych aktywnościach i grach zręcznościowych on-line, a także dobudowywać kolejne zabytki. - Celem projektu jest przybliżenie atrakcji województwa młodym ludziom i ich rodzicom w całej Polsce. - mówi Piotr Całbecki, Marszałek Województwa Kujawsko – Pomorskiego - Chcemy także wzmocnić w mieszkańcach województwa poczucie lokalnego patriotyzmu i identyfikacji z regionem angażując ich w jego rozbudowę na mapie w grze Minecraft. - dodaje.

Stan gry

Jak uważają twórcy projektu, promocja poprzez gry przyczynia się do samorozwoju graczy. Pozwala trenować kreatywność, zaangażowanie, czynne działanie, podejmowanie decyzji, a także dodaje do ich życia nutkę rywalizacji. Wydaje się, że tego rodzaju promocja to strzał w dziesiątkę zwłaszcza w polskim społeczeństwie, w którym do grona graczy zalicza się aż 72 proc. polskich internautów. Dodatkowo jak pokazuje raport Polish Gamers Research 2015, liczba internautów, którzy grają w gry online, ale także w gry dostępne na smartfonach i tabletach rośnie z roku na rok. W pierwszej kategorii wzrost nastąpił o 4 pkt. proc. w porównaniu z rokiem 2014, a w drugiej aż o 12 pkt. proc.

Nie dziwi zatem fakt, że wiele regionów chce promować się w ten sposób. I to już od lat. Wrocław kusił grą z krasnalami w roli głównej, grą interaktywną, w której na rowerze zwiedzało się najciekawsze regiony województwa, chwaliło się Podlaskie, poprzez grę on-line można także Odkrywać Wielkopolskę.

Interaktywne mapy regionów, jak chociażby projekt Województwa Warmińsko – Mazurskiego, „Kraina Tysiąca Jezior i Tysiąca Fortyfikacji – multimedialny szlak turystyczny”, to także nieobce praktyki w ramach polskiego marketingu terytorialnego. Przecieraliśmy również szlaki w popularnych niegdyś grach typu Second Life. Pierwszym, polskim miastem, a drugim w Europie, które pojawiło się w równoległej, wirtualnej rzeczywistości był Kraków, i to już w 2007 roku.

Z on-line do off-line

Polskie regiony równie chętnie sięgają po off-linowe gry. Planszówki równie dobrze co gry interaktywne wpisują się w trend promocji miast, ale także i zabytków czy innych regionalnych atrakcji. Swoją grę planszową, wypuściła chociażby Kopalnia Soli „Wieliczka”. Gra Wielki Skarb łączy zabawę z edukacją, a podczas wędrówki po polach gry, można napotkać wiele postaci z krainy soli, jak chociażby Skarbnika czy Św. Kingę.  Także Muzeum Powstania Warszawskiego współtworzyło grę Mali Powstańcy, która szerokim echem odbiła się wśród fanów gier planszowych.

Pomysłem na interesującą grę promocyjną wykazał się Sieradz, tworząc planszówkę „Źródło”. Narracja w grze odnosi się do tajemniczego źródła, znajdującego się w podziemiach miasta. Legenda głosi, że kto napije się ze źródła uzyska wymarzony przez siebie talent. Gra toczy się między drużynami, które chcą dotrzeć do źródła, a także tą, która uniemożliwia odkrycie tajemnicy jego lokalizacji. Tłem do wciągającej fabuły i zasad gry jest oczywiście historia miasta. Śmiało można powiedzieć, że przy takim sposobie promocji obie strony - i twórcy, i odbiorcy - wygrywają.

::

fot. Fotolia/ ErikSvoboda

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?