Wygrać pomysłem na promocję regionu

Wygrać pomysłem na promocję regionu

Brief for Poland / Inspiracje

Na broszurach, w serialach, podczas akcji specjalnych, ale również poprzez gry promują się polskie miasta i regiony. Do grupy korzystającej z tej ostatniej możliwości dołączyło województwo kujawsko – pomorskie.

-

Minecraft - gra która od 2009 roku pozwala użytkownikom na budowanie własnego, wirtualnego świata, posłuży jako narzędzie promocji Województwa Kujawsko – Pomorskiego. Z okazji święta, które za kilka dni obchodzić będzie region, Urząd Marszałkowski wraz z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, przygotował specjalną wersję wspomnianej gry. Na specjalnej wirtualnej mapie, stworzonej na podstawie zdjęć satelitarnych, wybudowane zostały zabytki województwa.

Teraz każdy użytkownik internetu może dołączyć do społeczności graczy, wziąć udział w licznych aktywnościach i grach zręcznościowych on-line, a także dobudowywać kolejne zabytki. - Celem projektu jest przybliżenie atrakcji województwa młodym ludziom i ich rodzicom w całej Polsce. - mówi Piotr Całbecki, Marszałek Województwa Kujawsko – Pomorskiego - Chcemy także wzmocnić w mieszkańcach województwa poczucie lokalnego patriotyzmu i identyfikacji z regionem angażując ich w jego rozbudowę na mapie w grze Minecraft. - dodaje.

Stan gry

Jak uważają twórcy projektu, promocja poprzez gry przyczynia się do samorozwoju graczy. Pozwala trenować kreatywność, zaangażowanie, czynne działanie, podejmowanie decyzji, a także dodaje do ich życia nutkę rywalizacji. Wydaje się, że tego rodzaju promocja to strzał w dziesiątkę zwłaszcza w polskim społeczeństwie, w którym do grona graczy zalicza się aż 72 proc. polskich internautów. Dodatkowo jak pokazuje raport Polish Gamers Research 2015, liczba internautów, którzy grają w gry online, ale także w gry dostępne na smartfonach i tabletach rośnie z roku na rok. W pierwszej kategorii wzrost nastąpił o 4 pkt. proc. w porównaniu z rokiem 2014, a w drugiej aż o 12 pkt. proc.

Nie dziwi zatem fakt, że wiele regionów chce promować się w ten sposób. I to już od lat. Wrocław kusił grą z krasnalami w roli głównej, grą interaktywną, w której na rowerze zwiedzało się najciekawsze regiony województwa, chwaliło się Podlaskie, poprzez grę on-line można także Odkrywać Wielkopolskę.

Interaktywne mapy regionów, jak chociażby projekt Województwa Warmińsko – Mazurskiego, „Kraina Tysiąca Jezior i Tysiąca Fortyfikacji – multimedialny szlak turystyczny”, to także nieobce praktyki w ramach polskiego marketingu terytorialnego. Przecieraliśmy również szlaki w popularnych niegdyś grach typu Second Life. Pierwszym, polskim miastem, a drugim w Europie, które pojawiło się w równoległej, wirtualnej rzeczywistości był Kraków, i to już w 2007 roku.

Z on-line do off-line

Polskie regiony równie chętnie sięgają po off-linowe gry. Planszówki równie dobrze co gry interaktywne wpisują się w trend promocji miast, ale także i zabytków czy innych regionalnych atrakcji. Swoją grę planszową, wypuściła chociażby Kopalnia Soli „Wieliczka”. Gra Wielki Skarb łączy zabawę z edukacją, a podczas wędrówki po polach gry, można napotkać wiele postaci z krainy soli, jak chociażby Skarbnika czy Św. Kingę.  Także Muzeum Powstania Warszawskiego współtworzyło grę Mali Powstańcy, która szerokim echem odbiła się wśród fanów gier planszowych.

Pomysłem na interesującą grę promocyjną wykazał się Sieradz, tworząc planszówkę „Źródło”. Narracja w grze odnosi się do tajemniczego źródła, znajdującego się w podziemiach miasta. Legenda głosi, że kto napije się ze źródła uzyska wymarzony przez siebie talent. Gra toczy się między drużynami, które chcą dotrzeć do źródła, a także tą, która uniemożliwia odkrycie tajemnicy jego lokalizacji. Tłem do wciągającej fabuły i zasad gry jest oczywiście historia miasta. Śmiało można powiedzieć, że przy takim sposobie promocji obie strony - i twórcy, i odbiorcy - wygrywają.

::

fot. Fotolia/ ErikSvoboda

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.