Nic co technologiczne nie jest nam obce. Polacy mobilnymi fast followersami

Nic co technologiczne nie jest nam obce. Polacy mobilnymi fast followersami

Brief.pl / Wiedza

Nowe technologie mobilne są przez Polaków nie tylko akceptowane, ale wręcz wyczekiwane i szybko oswajane. W tym względzie znajdujemy się w europejskiej czołówce – wynika z raportu Polska jest Mobi, przygotowanego przez Monikę Mikowską, prowadzącą blog Jestem Mobi.

-

Od lat powtarza się, że ten rok będzie rokiem mobile'u. Bez fajerwerków, bez wyraźnej granicy czasowej, mobile na stałe zagościł w naszym – Polaków, sposobie korzystania z Internetu. Choć tempo przybywania nowych urządzeń mobilnych na rynku w ostatnim roku zwolniło, to jednak już ponad połowa Polaków posiada smartfona, a 21 proc. tablet.

Rynek zdominowany jest przez system operacyjny Andriod, z którego korzysta 65 proc. polskich użytkowników mobilnych, drugie miejsce z wynikiem 16 proc. zajmuje Windows Phone, z kolei 4 proc. udziałów w rynku smartfonów należy do iOS. Interesującym zjawiskiej jest fakt, że 12 proc. użytkowników nie wie jaki jest system operacyjny ich urządzenia. Średnio ze smartfonem w ręce spędzamy niemal 3 godziny dziennie. Minimalnie częściej korzystają z niego mężczyźni (2,75 godziny dziennie) niż kobiety (2,5 godziny dziennie).

Otwartość na trendy

Znacznie bardziej interesujące od suchych liczb określających aktywność Polaków na rynku mobile, jest ich pozytywne podejście do światowych trendów społecznych i technologicznych. Na tle innych krajów jesteśmy liderami i prawdziwymi entuzjastami jeśli chodzi o ekonomię dzielenia się. Polacy zdecydowanie wolą, poprzez interaktywne społeczności, korzystać z danych przedmiotów czy usług niż je posiadać na własność.

Aż 20 proc. użytkowników internetu deklaruje, że aktywnie korzysta z takich możliwości jak wspólne przejazdy, noclegi, finansowanie społecznościowe etc. Dodatkowo 12 proc. internautów jest zainteresowana w przyszłości wyborem takich opcji. Warto podkreślić, że 47 proc. internautów wskazuje na całkowity brak zainteresowania tego typu rozwiązaniami i dołączeniem do trendu. I choć grupa ta jest duża, to jednak przodujemy w tym względzie na tle innych krajów europejskich. Przykładowo w Niemczech niezainteresowanych usługami z grona sharing economy jest 73 proc. osób, a w Wielkiej Brytanii 68 proc.

Oczywiście taki stan rzeczy może wynikać z różnic w zakresie statusu ekonomicznego mieszkańców poszczególnych krajów i poszukiwaniu wśród polskiego społeczeństwa oszczędności. Jednakże Polacy wiodą prym pośród europejskich krajów również w zakresie innych światowych trendów.

Internet of Things

Polacy chętnie korzystają, bądź deklarują, że chcieliby korzystać z wielu nowoczesnych mobilnych rozwiązań. Wyrażamy zainteresowanie zarówno połączeniem do urządzeń mobilnych naszych samochodów i mieszkań, jak i... samych siebie. Ponad 17 proc. internautów deklaruje, że monitoruje za pomocą smartfona jeden ze swoich parametrów osobistych, czy to dotyczących wysiłku fizycznego czy snu. 28 proc. badanych bierze pod uwagę korzystanie z tego typu rozwiązań, zaś 35 proc. deklaruje, że nie jest nimi zainteresowana. Wyniki te plasują nas w czołówce europejskich nacji chętnych do testowania najnowszych osiągnięć technologicznych i stawiają w jednym rzędzie z Koreą Południową, gdzie odsetek osób niezainteresowanych monitorowaniem za pomocą smartfona swoich parametrów wynosi 32 proc. W Niemczech niechęć do podobnych działań wyraża 66 proc. internautów, w Wielkiej Brytanii 57 proc.

Gadżeciarze

Polakom nie są również obce wszelkiego rodzaju ubieralne urządzenia mobilne, jak opaski monitorujące parametry fizyczne czy też inteligentne zegarki. Z takich rozwiązań skorzystało już 14 proc. internautów. Poodbne liczby pojawiają się w kontekście badań użytkowników z innych krajów europejskich. Dodakowo 20 proc. polskich internautów rozważa w najbliższej przyszłości użytkowanie takich sprzętów.

Analizując powyższe wyniki, z całą pewnością można powiedzieć, że Polska już jest, a przynajmniej szybko staje się mobi. Więcej danych do analizy można znaleźć w Raporcie

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.