On-line czy off-line, jak kupują Polacy?

On-line czy off-line, jak kupują Polacy?

Brief.pl / Aktualności

Przedstawiamy wnioski z badań dotyczące tego jak kształtują się zachowania polskiego konsumenta w dobie omnichannel.

-

Coraz więcej Polaków kupuje przez internet - to wszyscy wiemy. Jest to fakt, tak samo oczywisty jak to, że udział urządzeń mobilnych w rynku e-commerce rośnie. Klienci także często sprawdzają produkty w sklepach stacjonarnych a ich zakupu dokonują w sieci. Postanowiliśmy przyjrzeć się dokładniej zwyczajom zakupowym Polaków w sieci i sprawdzić, jak przenika się świat online z offline. Badanie zrealizowano na grupie 500 osób, podzielonych na 3 grupy wiekowe: do 29 lat, 30-49 lat, 50+

Najczęściej o nowych produktach dowiadujemy się z sieci

Foto: Źródła pozyskiwania informacji o nowych markach i produktach 

Internet stał się głównym źródłem informacji o nowej marce czy o nowym produkcie. Taki stan rzeczy deklaruje 8 na 10 ankietowanych. Wyprzedził on reklamę w TV czy informacje od innych osób (członków rodziny lub znajomych). Warto zwrócić uwagę, że tak tradycyjna (i wydawałaby się wręcz archaiczna) forma pozyskiwana informacji o produkcie, jak rozmowa ze sprzedawcą w sklepie, wciąż dostarcza nam cennej wiedzy.

Rekomendacje i polecenia mają znaczenie

Foto: Miejsca szukania większej ilości informacji w internecie 

Gdy już wiemy o nowym produkcie, nadchodzi czas zebrania większej ilości informacji. Okazuje się, że najczęściej czytamy opinie innych klientów oraz zwracamy uwagę co o produktach pisze się na blogach. Z punktu widzenia e-commerce najciekawsze są pozostałe dwie odpowiedzi: szukamy informacji bezpośrednio w sklepach internetowych oraz na stronach producenta produktu. To ostatnie zachowanie było poddane dodatkowej analizie w tym badaniu. Zapytaliśmy więc ankietowanych, czy odwiedzając stronę internetową producenta, chciał(a)by Pan(i) mieć możliwość dokonania zakupu danego produktu? Zdecydowana większość osób (bo aż 95%) odpowiedziała pozytywnie. Ankietowani chcą więc kupować od razu na stronie producenta, tylko ...nie zawsze mają taką okazję.

Omnichannel stało się naturalnym zwyczajem zakupowym

Foto: Rezerwacja produktu w sklepie stacjonarnym jako przykład zachowania omnichannel 

Podczas badania okazało się, że klienci (świadomie lub nie) korzystają z rozwiązań omnichannel. Są to bardzo przekonywujące dane:
- 90% osób chciałby mieć możliwość zarezerwowania produktu w sklepie stacjonarnym przez internet,

- 96% ankietowanych chciałoby mieć możliwość zwrotu w sklepie stacjonarnym towaru zakupionego w sklepie internetowym,

- 96% spośród ankietowanych w każdej przebadanej grupie wiekowej chciałaby mieć możliwość sprawdzenia w internecie dostępności produktów w sklepie stacjonarnym.

Zachowania konsumentów wciąż się zmieniają, wymuszając tym samym zmiany na całej branży e-commerce. Począwszy od metod promocji, przez marketing, logistykę, aż na obsłudze klienta kończąc. To właśnie klienci coraz częściej wyznaczają trendy.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.