On-line czy off-line, jak kupują Polacy?

On-line czy off-line, jak kupują Polacy?

Brief.pl / Aktualności

Przedstawiamy wnioski z badań dotyczące tego jak kształtują się zachowania polskiego konsumenta w dobie omnichannel.

-

Coraz więcej Polaków kupuje przez internet - to wszyscy wiemy. Jest to fakt, tak samo oczywisty jak to, że udział urządzeń mobilnych w rynku e-commerce rośnie. Klienci także często sprawdzają produkty w sklepach stacjonarnych a ich zakupu dokonują w sieci. Postanowiliśmy przyjrzeć się dokładniej zwyczajom zakupowym Polaków w sieci i sprawdzić, jak przenika się świat online z offline. Badanie zrealizowano na grupie 500 osób, podzielonych na 3 grupy wiekowe: do 29 lat, 30-49 lat, 50+

Najczęściej o nowych produktach dowiadujemy się z sieci

Foto: Źródła pozyskiwania informacji o nowych markach i produktach 

Internet stał się głównym źródłem informacji o nowej marce czy o nowym produkcie. Taki stan rzeczy deklaruje 8 na 10 ankietowanych. Wyprzedził on reklamę w TV czy informacje od innych osób (członków rodziny lub znajomych). Warto zwrócić uwagę, że tak tradycyjna (i wydawałaby się wręcz archaiczna) forma pozyskiwana informacji o produkcie, jak rozmowa ze sprzedawcą w sklepie, wciąż dostarcza nam cennej wiedzy.

Rekomendacje i polecenia mają znaczenie

Foto: Miejsca szukania większej ilości informacji w internecie 

Gdy już wiemy o nowym produkcie, nadchodzi czas zebrania większej ilości informacji. Okazuje się, że najczęściej czytamy opinie innych klientów oraz zwracamy uwagę co o produktach pisze się na blogach. Z punktu widzenia e-commerce najciekawsze są pozostałe dwie odpowiedzi: szukamy informacji bezpośrednio w sklepach internetowych oraz na stronach producenta produktu. To ostatnie zachowanie było poddane dodatkowej analizie w tym badaniu. Zapytaliśmy więc ankietowanych, czy odwiedzając stronę internetową producenta, chciał(a)by Pan(i) mieć możliwość dokonania zakupu danego produktu? Zdecydowana większość osób (bo aż 95%) odpowiedziała pozytywnie. Ankietowani chcą więc kupować od razu na stronie producenta, tylko ...nie zawsze mają taką okazję.

Omnichannel stało się naturalnym zwyczajem zakupowym

Foto: Rezerwacja produktu w sklepie stacjonarnym jako przykład zachowania omnichannel 

Podczas badania okazało się, że klienci (świadomie lub nie) korzystają z rozwiązań omnichannel. Są to bardzo przekonywujące dane:
- 90% osób chciałby mieć możliwość zarezerwowania produktu w sklepie stacjonarnym przez internet,

- 96% ankietowanych chciałoby mieć możliwość zwrotu w sklepie stacjonarnym towaru zakupionego w sklepie internetowym,

- 96% spośród ankietowanych w każdej przebadanej grupie wiekowej chciałaby mieć możliwość sprawdzenia w internecie dostępności produktów w sklepie stacjonarnym.

Zachowania konsumentów wciąż się zmieniają, wymuszając tym samym zmiany na całej branży e-commerce. Począwszy od metod promocji, przez marketing, logistykę, aż na obsłudze klienta kończąc. To właśnie klienci coraz częściej wyznaczają trendy.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.