wp - grudzien 2016

On-line czy off-line, jak kupują Polacy?

On-line czy off-line, jak kupują Polacy?

Brief.pl / Aktualności

Przedstawiamy wnioski z badań dotyczące tego jak kształtują się zachowania polskiego konsumenta w dobie omnichannel.

-

Coraz więcej Polaków kupuje przez internet - to wszyscy wiemy. Jest to fakt, tak samo oczywisty jak to, że udział urządzeń mobilnych w rynku e-commerce rośnie. Klienci także często sprawdzają produkty w sklepach stacjonarnych a ich zakupu dokonują w sieci. Postanowiliśmy przyjrzeć się dokładniej zwyczajom zakupowym Polaków w sieci i sprawdzić, jak przenika się świat online z offline. Badanie zrealizowano na grupie 500 osób, podzielonych na 3 grupy wiekowe: do 29 lat, 30-49 lat, 50+

Najczęściej o nowych produktach dowiadujemy się z sieci

Foto: Źródła pozyskiwania informacji o nowych markach i produktach 

Internet stał się głównym źródłem informacji o nowej marce czy o nowym produkcie. Taki stan rzeczy deklaruje 8 na 10 ankietowanych. Wyprzedził on reklamę w TV czy informacje od innych osób (członków rodziny lub znajomych). Warto zwrócić uwagę, że tak tradycyjna (i wydawałaby się wręcz archaiczna) forma pozyskiwana informacji o produkcie, jak rozmowa ze sprzedawcą w sklepie, wciąż dostarcza nam cennej wiedzy.

Rekomendacje i polecenia mają znaczenie

Foto: Miejsca szukania większej ilości informacji w internecie 

Gdy już wiemy o nowym produkcie, nadchodzi czas zebrania większej ilości informacji. Okazuje się, że najczęściej czytamy opinie innych klientów oraz zwracamy uwagę co o produktach pisze się na blogach. Z punktu widzenia e-commerce najciekawsze są pozostałe dwie odpowiedzi: szukamy informacji bezpośrednio w sklepach internetowych oraz na stronach producenta produktu. To ostatnie zachowanie było poddane dodatkowej analizie w tym badaniu. Zapytaliśmy więc ankietowanych, czy odwiedzając stronę internetową producenta, chciał(a)by Pan(i) mieć możliwość dokonania zakupu danego produktu? Zdecydowana większość osób (bo aż 95%) odpowiedziała pozytywnie. Ankietowani chcą więc kupować od razu na stronie producenta, tylko ...nie zawsze mają taką okazję.

Omnichannel stało się naturalnym zwyczajem zakupowym

Foto: Rezerwacja produktu w sklepie stacjonarnym jako przykład zachowania omnichannel 

Podczas badania okazało się, że klienci (świadomie lub nie) korzystają z rozwiązań omnichannel. Są to bardzo przekonywujące dane:
- 90% osób chciałby mieć możliwość zarezerwowania produktu w sklepie stacjonarnym przez internet,

- 96% ankietowanych chciałoby mieć możliwość zwrotu w sklepie stacjonarnym towaru zakupionego w sklepie internetowym,

- 96% spośród ankietowanych w każdej przebadanej grupie wiekowej chciałaby mieć możliwość sprawdzenia w internecie dostępności produktów w sklepie stacjonarnym.

Zachowania konsumentów wciąż się zmieniają, wymuszając tym samym zmiany na całej branży e-commerce. Począwszy od metod promocji, przez marketing, logistykę, aż na obsłudze klienta kończąc. To właśnie klienci coraz częściej wyznaczają trendy.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.