Polscy internauci kochają social media

Polscy internauci kochają social media

Brief.pl / Aktualności

Zdecydowana większość internautów aktywnie korzysta z mediów społecznościowych - wynika z analizy przeprowadzonej przez Gemius Polska. Jakie społeczności są odwiedzane najchętniej?

-

Użytkownicy internetu stanowią dziś 61 proc. polskiego społeczeństwa. Aż 95 proc. z rzeszy 21,6 mln internautów, deklaruje swoją aktywność w internetowych społecznościach. Największą popularnością cieszą się portale społecznościowe, w których do aktywności przyznaje się 86 proc. polskich użytkowników internetu.

Dla wielu internautów przygoda z internetowymi społecznościami na portalach się kończy, bowiem zaledwie połowa z nich sięga po kolejne na liście medium. Są nimi blogi, które odwiedza 11 mln internautów. Dalej znajdują się fora i grupy dyskusyjne (7,8 mln), portale randkowe (3,5 mln) oraz umierające już w internetowym ekosystemie chaty, z których korzysta jedynie 4 proc. internautów.

Niezależnie od rodzaju medium różnice w liczbie internautów danej płci są niewielkie. Jednak niemal wszystkie społeczności zdominowane są przez kobiety. Jedynie w serwisach randkowych mężczyźni stanowią większość użytkowników.

::

Fot. Fotolia / GiDesign

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.