Fotofestiwal ma już 14 lat

Fotofestiwal ma już 14 lat

Brief.pl / Patronaty

Fotofestiwal ma już 14 lat. I rośnie jak nastolatek. Pojawiają się nowe wystawy i wydarzenia, a stałe punkty programu zyskują rozmach. Nie zmienia się jedno: nazwiska godnych uwagi fotografów i zróżnicowane wystawy z całego świata. Startujemy w Łodzi już 28 maja i oglądamy, bawimy się, słuchamy i dyskutujemy do 7 czerwca.

-

W centrum festiwalowym Art Inkubator zobaczymy osiemnaście wystaw. Dziesięć spośród nich prezentuje projekty finalistów Grand Prix, w tym nagradzany na całym świecie Swell Mateusza Sarełło, projekt Anny Grzelewskiej o dorastaniu córki Julia wannabe, demoniczny, „lynchowski” projekt Cyrila Costilhe o Diego Suarez na Madagaskarze. Towarzyszyć im będzie pełen wyobraźni, stworzony we współpracy z modelami, kreacyjny projekt Patricka Willocqa o rytuałach plemiennych Demokratycznej Republiki Konga czy reportaż Sarkera Proticka z planów zdjęciowych Dhallywood.

W nowym bloku programowym DISCOVERY SHOW festiwal prezentuje fotografie młodych, godnych uwagi twórców. W tym roku będzie to wystawa Mario Macilau, trzydziestolatka z Mozambiku. Projekty o życiu ubogich warstw społecznych Mozambiku pokazywał na prawie wszystkich kontynentach, a wstępy do jego publikacji pisał zeszłoroczny gość Fotofestiwalu, gwiazda fotografii RPA, Roger Ballen.

„Widoki. Krajobraz w polskiej fotografii” to tytuł wystawy, która zakończy się aukcją Fotografii Kolekcjonerskiej. Tegoroczny temat aukcyjny nawiązuje do kolejnej festiwalowej nowości: dwudniowego cyklu spotkań i paneli dyskusyjnych poświęconych fotografii podróżniczej: HIT THE ROAD. Cykl ten został przygotowany przez dyrektor programową Fotofestiwalu: Alison Nordstrom, która zaprosiła do dyskusji zarówno wybitnych fotografowów: Simona Norfolka (UK), Carla de Keyzera  (BE), Christophera Rauschenberga (US) jak i krytyków i specjalistów z dziedziny fotografii: W.M. Hunt (US), Celina Lunsford (DE)  and Christina Capetillo (DK). Dyskusje te będą wstępem to głównej kuratorskiej wystawy Fotofestiwalu w 2016 roku.

W Centrum Festiwalowym zagości także wystawa studentów i absolwentów Szkoły Filmowej w Łodzi oraz projekty laureatów Leica Oskar Barnack Award: Martina Kollara i Alejandro Cegarra, które można będzie obejrzeć tradycyjnie dzięki Leica Gallery Warszawa. Zobaczymy także wystawę podsumowującą 25 lat działalności fotograficznej Twojego Stylu.

Fotofestiwal to też wystawy specjalne i wystawy towarzyszące, organizowane przez galerie w całym mieście oraz Szkołę Filmową w Łodzi. Atlas Sztuki zaprezentuje fotografie Carla de Keyzera, członka legendarnej agencji Magnum. Otworzy on osobiście w Łodzi wystawę „Moments before the flood”, którą pokazuje, w jaki sposób Europa radzi sobie z trudnym do przewidzenia zagrożeniem: potencjalnym podwyższeniem poziomu morza. Autor przemierzył kilkadziesiąt tysięcy kilometrów europejskiej linii brzegowej, by zbadać wiele aspektów związanych z tym tematem. W Atlasie Sztuki pokazanych zostanie ponad trzydzieści wielkoformatowych fotografii z tego projektu.

Z kolei w OFF Piotrkowska, drugim centrum festiwalowym, zobaczymy cztery projekty rezydentów włoskiego centrum badawczego FABRICA oraz wystawę angielskiego reportażysty Dougiego Wallace’a. Na Fotofestiwalu swoją premierę będzie miała także druga edycja projektu DEBUTS, który na wystawie i w publikacji prezentuje utalentowanych debiutujących polskich fotografów.

A to dopiero początek. Ruszyły już nabory do warsztatów, konkursu na Fotograficzną Publikację Roku 2015 i przegląd portfolio PORT-OFF-FOLIO 2015 prowadzony przez ponad 30 ekspertów z całego świata. To prawdopodobnie jeden z największych w Europie przeglądów fotograficznych portfolio. W programie festiwalu pojawią się liczne spotkania autorskie, premiery książek fotograficznych, pokazy slajdów i imprezy klubowe. Fotofestiwal od lat bowiem skupia się na tworzeniu miejsca idealnego do spotkań, wymiany zdań, a także miejsca sprzyjającego po prostu świetnej zabawie.

Więcej informacji na www.fotofestiwal.com, www.facebook.com/fotofestiwal.lodz

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.