To koniec Megapanelu jaki znamy. PBI od 2016 roku będzie badać internet z GfK Polonia

To koniec Megapanelu jaki znamy. PBI od 2016 roku będzie badać internet z GfK Polonia

Brief.pl / Aktualności

Spółka PBI poinformowała, że przetarg na badanie internetu w Polsce wygrała GfK Polonia. Do końca tego roku PBI nadal będzie wraz z Gemiusem tworzyć Megapanel, lecz na początku 2016 roku zobaczymy nowe badanie, przeprowadzone z nowym partnerem.

-

Cały proces wyboru nowego partnera w pomiarze internetu trwał ponad dwa lata - od 25 kwietnia 2013 roku. Do rywalizacji stanęło pięć podmiotów: ComScore, Gemius, GfK Polonia, Millward Brown i Nielsen.

- Oferty firm, które były rozważane w finale konkursu, spełniały najwyższe wymagania wobec tego typu projektów - zapewnił Andrzej Garapich, prezes PBI. – Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy brali udział w konkursie: firmom, które złożyły oferty, członkom Komisji Konkursowej i Wspólnikom oraz całemu zespołowi PBI - dodał.

Ostatecznie Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników PBI zdecydowało, że nowym partnerem w badaniu internetu zostanie GfK Polonia. Jednakże, jak zapowiada PBI w komunikacie prasowym, będą organizowane kolejne konkursy, „aby maksymalnie dostosować badanie do potrzeb rynku i zmieniających się technologii internetowych”.

Decyzja PBI oznacza, że nadchodzi koniec Megapanelu w obecnym kształcie - badania, które z jednej strony jest rynkowym standardem uznawanym za benchmark przez branżę reklamową, z drugiej jest badaniem mocno krytykowanym.

W świetle decyzji PBI o wyborze GfK Polonia na miejsce Gemiusa przy badaniach internetu nie dziwi wspólna inicjatywa Gemiusa, Nielsena i Millward Brown, która prawdopodobnie okaże się alternatywą dla pomiaru przeprowadzanego przez duet PBI-GfK Polonia. Chociaż w rozmowie z Brief.pl Emil Pawłowski, dyrektor ds. metodologii w Gemiusie, twierdził, że Gemius chciałby kontynuować współpracę z PBI.

- Na pewno bardzo byśmy chcieli to [badanie - red.] zrobić z PBI. Magapanel to badanie, które jest prowadzone w Polsce od wielu lat. I teraz jest dobry moment, żeby to badanie rozbudować o nowe funkcje. Pod obecną bądź pod nową nazwą, w zależności od sytuacji, która zaistnieje w tym roku - mówił Justynie Bakalarskiej Pawłowski.

Nowe badanie PBI-GfK Polonia ma ujrzeć światło dzienne na początku 2016 roku, a pomiar konsorcjum Gemius-Nielsen-Millward Brown w lipcu 2015 roku.

::

To będzie całkiem nowa jakość w badaniach rynku - zapowiada Gemius

::

fot. Fotolia/tashatuvango

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.