To koniec Megapanelu jaki znamy. PBI od 2016 roku będzie badać internet z GfK Polonia

To koniec Megapanelu jaki znamy. PBI od 2016 roku będzie badać internet z GfK Polonia

Brief.pl / Aktualności

Spółka PBI poinformowała, że przetarg na badanie internetu w Polsce wygrała GfK Polonia. Do końca tego roku PBI nadal będzie wraz z Gemiusem tworzyć Megapanel, lecz na początku 2016 roku zobaczymy nowe badanie, przeprowadzone z nowym partnerem.

-

Cały proces wyboru nowego partnera w pomiarze internetu trwał ponad dwa lata - od 25 kwietnia 2013 roku. Do rywalizacji stanęło pięć podmiotów: ComScore, Gemius, GfK Polonia, Millward Brown i Nielsen.

- Oferty firm, które były rozważane w finale konkursu, spełniały najwyższe wymagania wobec tego typu projektów - zapewnił Andrzej Garapich, prezes PBI. – Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy brali udział w konkursie: firmom, które złożyły oferty, członkom Komisji Konkursowej i Wspólnikom oraz całemu zespołowi PBI - dodał.

Ostatecznie Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników PBI zdecydowało, że nowym partnerem w badaniu internetu zostanie GfK Polonia. Jednakże, jak zapowiada PBI w komunikacie prasowym, będą organizowane kolejne konkursy, „aby maksymalnie dostosować badanie do potrzeb rynku i zmieniających się technologii internetowych”.

Decyzja PBI oznacza, że nadchodzi koniec Megapanelu w obecnym kształcie - badania, które z jednej strony jest rynkowym standardem uznawanym za benchmark przez branżę reklamową, z drugiej jest badaniem mocno krytykowanym.

W świetle decyzji PBI o wyborze GfK Polonia na miejsce Gemiusa przy badaniach internetu nie dziwi wspólna inicjatywa Gemiusa, Nielsena i Millward Brown, która prawdopodobnie okaże się alternatywą dla pomiaru przeprowadzanego przez duet PBI-GfK Polonia. Chociaż w rozmowie z Brief.pl Emil Pawłowski, dyrektor ds. metodologii w Gemiusie, twierdził, że Gemius chciałby kontynuować współpracę z PBI.

- Na pewno bardzo byśmy chcieli to [badanie - red.] zrobić z PBI. Magapanel to badanie, które jest prowadzone w Polsce od wielu lat. I teraz jest dobry moment, żeby to badanie rozbudować o nowe funkcje. Pod obecną bądź pod nową nazwą, w zależności od sytuacji, która zaistnieje w tym roku - mówił Justynie Bakalarskiej Pawłowski.

Nowe badanie PBI-GfK Polonia ma ujrzeć światło dzienne na początku 2016 roku, a pomiar konsorcjum Gemius-Nielsen-Millward Brown w lipcu 2015 roku.

::

To będzie całkiem nowa jakość w badaniach rynku - zapowiada Gemius

::

fot. Fotolia/tashatuvango

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?