Lekcja Content Marketingu od Lego

Lekcja Content Marketingu od Lego

Brief.pl / Inspiracje

Lego jest w Polsce najbardziej rozpoznawalną marką wśród tych, które sprzedają produkty dla dzieci. Na swoją pozycję w świadomości nie tylko polskiego społeczeństwa, pracowało jednak przez dziesięciolecia. Posługując się wysokiej jakości Content Marketingiem.

-

Wszystko zaczęło się ponad 30 lat. W latach 80. marka zaczęła walczyć z nieuczciwą konkurencją, która masowo zaczęła podrabiać popularne klocki. Lego wówczas, zamiast rywalizować w sądzie z innymi zabawkowymi przedsiębiorstwami, postanowiło postawić wszystko na jedną kartę. Na szczęście dla marki był to prawdziwy as z rękawa. Strategia content marketingowa okazała się na tyle dobra i skuteczna, że żadna inna firma nie potrafiła jej podrobić. A Lego po dziś dzień uznawane jest za pioniera zintegrowanej komunikacji opartej na wartościowym contencie. Każda marka może z tej Lego przygody wyciągnąć swoją lekcję.

Tak to robi Lego

Pierwszy był papierowy magazyn Brick Kicks, w którym Lego prezentowało swoje produkty w pomysłowych aranżacjach. Obecnie komunikacja ta przeniesiona została do internetu, gdzie fani popularnych klocków mogą czerpać inspiracje od Lego. I niewątpliwie mają w czym wybierać. Każda seria klocków wchodząca na rynek otrzymuje dedykowaną mikrostronę. Można na niej zagrać w gry czy quizy związane z danym zestawem produktów albo też obejrzeć krótki film, w którym scenografię i bohaterów tworzą klocki z danego zestawu.

Lego stworzyło także dla swoich fanów strony, spełniające rolę portali społecznościowych, na których jednoczyć się mogą wszyscy wielbiciele tych klocków. Każdy wielbiciel na swoim profilu może prezentować zdjęcia z własnymi konstrukcjami z klocków, rywalizować w grach komputerowych, poznawać się z innymi fanami i wspólnie oglądać Lego TV.

Dobrze przyjmowane, niewielkie formaty filmowe doprowadziły do stworzenia pełnometrażowego filmu Lego Przygoda, który podbił serca widzów. To była jedna z najwyższych form content marketingu w wykonaniu Lego, zarówno pod kątem rozmachu jak i budżetu. Ale także i efektu. Miliony widzów na całym świecie, pozytywne oceny i nagrody jakie zdobył film poprowadziły jego twórców do kolejnego sukcesu oraz decyzji o następnym pełnometrażowym filmie.

Dużych rozmiarów sukces kryje się także za content marketingiem w outdorze. Przybrał on formę, znanego na całym świecie Legolandu, gdzie każdy może zakosztować przyjemności, jaka płynie z zabawy klockami, a także rozbudzić drzemiące pokłady swojej kreatywności.

A kreatywność i wyobraźnia to właśnie te kwestie, o których Lego przypomina w każdym wymiarze swojej komunikacji. Wspaniała kampania Imagine była kwintesencją tego co w zakresie content marketingu oferuje Lego. I to w tych codziennych przekazach.

LEGO "Imagine" from Daniel Wunderer on Vimeo.

Uczyć się od najlepszych

Wszystkie te działania to duża dawka inspiracji, z których skorzystać mogą wszyscy, nie tylko fani Lego.

Opowieść jaką wokół siebie kreuje marka ma jasno zarysowany scenariusz od lat. Zmienia się tylko forma i to wciąż na lepsze. Opowieść, odpowiedni dobór narzędzi, podążanie za trendami i odwaga – to wszystko stoi za sukcesem komunikacji marki.

Lego doskonale rozumie też potrzeby zmieniającego się świata. Podąża tam gdzie są jego klienci, stając się częścią ich społeczności. Zostawia im także duże pole do popisu. Daje możliwość konsumentom do współtworzenia marki, bycia jej częścią, jej wyznwacą, a także twórcą wartościowego contentu dla niej, którym się szczyci.

Oferuje także im coś znacznie więcej niż sam produkt. Oferuje moc przeżyć, stałe wartości i przesłanie, któremu jest wierne od lat i z którym każdy się identyfikuje. Bo zarówno w przypadku zabawy klockami Lego, jak i komunikacji marki ograniczeniem jest tylko wyobraźnia.

::

ZAPISZ SIĘ NA CYKL SZKOLEŃ Z CONTENT MARKETINGU! POZNAJ WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW!

::

fot. Fotolia / Oleksiy Mark

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.