Biegaj ze Spotify

Biegaj ze Spotify

Brief.pl / Aktualności

Spotify to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm technologicznych ostatnich lat. Dowodem na to jest choćby fakt, że serwis, którego podstawowym celem jest zapewnienie dostępu do muzyki niezależnie od pory dnia, miejsca i nastroju, został rozbudowany o kolejne funkcje: Spotify Running i Spotify Now. Najnowsza aktualizacja ucieszy przede wszystkim użytkowników aplikacji mobilnej.

-

Spotify od momentu powstania na pierwszym miejscu stawia użytkownikow, starając się, by każda kolejna wprowadzana funkcja spełniała ich oczekiwania. Szwedzki startup w swoich działaniach dąży również do możliwie jak największej personalizacji serwisu, a najnowsza aktualizacja aplikacji mobilnej jest na to najlepszym przykładem.

Jak sama nazwa wskazuje, Spotify Running to opcja stworzona specjalnie z myślą o korzystających z serwisu miłośnikach biegania. Aplikacja automatycznie wykrywa tempo biegacza i na jego podstawie dobiera odpowiednią muzykę, biorąc również pod uwagę historię odtwarzania konkretnego użytkownika. Co więcej, w ramach najnowszej opcji dostępne będą również gotowe playlisty z wieloma gatunkami muzycznymi oraz nowe kompozycje przygotowane specjalnie dla biegaczy przez znanych na całym świecie kompozytorów i DJ-ów, wśród których znalazł się m. in. Tiësto. Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez firmę, w najbliższych miesiącach Spotify Running zostanie też zintegrowane z aplikacjami Nike+ oraz RunKeeper. 

- Z bieganiem jest trochę tak, jak z tańczeniem. Taniec do nieodpowiedniej muzyki nie sprawia nam żadnej przyjemności, a wręcz męczy nas. Jeśli jednak mamy dobraną pasującą muzykę, jesteśmy w stanie ćwiczyć dłużej i bardziej efektywnie. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku biegania. W związku z tym postanowiliśmy udostępnić naszym użytkownikom, biegającym ze słuchawkami w uszach, takie narzędzie, które pozwoli im dopasować utwory do własnego tempa ćwiczeń - komentuje Przemek Pluta, business manager Spotify na Polskę oraz Europę Środkowo-Wschodnią.

Spotify Running

I choć Spotify Running to niewątpliwie wspaniała wiadomość dla wszystkich tych, którzy biegają z słuchawkami na uszach, to nie jedyna aktualizacja, której celem jest jeszcze dokładniejsze dopasowanie serwisu do danego użytkownika. Kolejną jest Spotify Now, czyli nowa strona startowa, która, zgodnie ze słowami założycieli firmy, pozwoli zapewnić odpowiednią muzykę przez cały dzień. Aplikacja będzie pokazywała rekomendacje muzyczne do każdej codziennej czynności - od porannej kawy, przez lunch, aż po wieczorne wyjście ze znajomymi. Polecane utwory będą dobierane przez ekspertów na podstawie gustu danego użytkownika, określanego przez jego wcześniejsze zachowania w serwisie. Now będzie udostępniane stopniowo, począwszy od użytkowników iPhone'ów w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Szwecji.

Spotify Now

- Obserwując zachowania użytkowników Spotify zauważyliśmy, że Ci często wybierają muzykę nie pod względem gatunków, ale raczej z uwagi na porę dnia i czynności z nią związane. Przykładowo, rano wielu użytkowników potrzebuje dodatkowego zastrzyku energii, wieczorami zaś często pragną zrelaksować się. W związku z tym, że Spotify ma bardzo wiele danych na temat zachowań muzycznych użytkowników, postanowiliśmy stworzyć taki algorytm, który, przy wykorzystaniu tych informacji, pozwoli dopasować rekomendacje do konkretnej osoby. Pracujemy nad tym, by Spotify Now był dostępny w Polsce jak najszybciej - dodaje Przemek Pluta.

Czy nowe funkcje pozwolą Spotify zwyciężyć w wyścigu o tytuł najbardziej popularnej aplikacji muzycznej, do którego niedawno dołączył serwis Jaya-Z, Tidal? Nie wiadomo. Na pewno jednak stawiają one szwedzką firmę na wygranej pozycji w przedbiegach. 

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.