wp - grudzien 2016

Biegaj ze Spotify

Biegaj ze Spotify

Brief.pl / Aktualności

Spotify to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm technologicznych ostatnich lat. Dowodem na to jest choćby fakt, że serwis, którego podstawowym celem jest zapewnienie dostępu do muzyki niezależnie od pory dnia, miejsca i nastroju, został rozbudowany o kolejne funkcje: Spotify Running i Spotify Now. Najnowsza aktualizacja ucieszy przede wszystkim użytkowników aplikacji mobilnej.

-

Spotify od momentu powstania na pierwszym miejscu stawia użytkownikow, starając się, by każda kolejna wprowadzana funkcja spełniała ich oczekiwania. Szwedzki startup w swoich działaniach dąży również do możliwie jak największej personalizacji serwisu, a najnowsza aktualizacja aplikacji mobilnej jest na to najlepszym przykładem.

Jak sama nazwa wskazuje, Spotify Running to opcja stworzona specjalnie z myślą o korzystających z serwisu miłośnikach biegania. Aplikacja automatycznie wykrywa tempo biegacza i na jego podstawie dobiera odpowiednią muzykę, biorąc również pod uwagę historię odtwarzania konkretnego użytkownika. Co więcej, w ramach najnowszej opcji dostępne będą również gotowe playlisty z wieloma gatunkami muzycznymi oraz nowe kompozycje przygotowane specjalnie dla biegaczy przez znanych na całym świecie kompozytorów i DJ-ów, wśród których znalazł się m. in. Tiësto. Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez firmę, w najbliższych miesiącach Spotify Running zostanie też zintegrowane z aplikacjami Nike+ oraz RunKeeper. 

- Z bieganiem jest trochę tak, jak z tańczeniem. Taniec do nieodpowiedniej muzyki nie sprawia nam żadnej przyjemności, a wręcz męczy nas. Jeśli jednak mamy dobraną pasującą muzykę, jesteśmy w stanie ćwiczyć dłużej i bardziej efektywnie. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku biegania. W związku z tym postanowiliśmy udostępnić naszym użytkownikom, biegającym ze słuchawkami w uszach, takie narzędzie, które pozwoli im dopasować utwory do własnego tempa ćwiczeń - komentuje Przemek Pluta, business manager Spotify na Polskę oraz Europę Środkowo-Wschodnią.

Spotify Running

I choć Spotify Running to niewątpliwie wspaniała wiadomość dla wszystkich tych, którzy biegają z słuchawkami na uszach, to nie jedyna aktualizacja, której celem jest jeszcze dokładniejsze dopasowanie serwisu do danego użytkownika. Kolejną jest Spotify Now, czyli nowa strona startowa, która, zgodnie ze słowami założycieli firmy, pozwoli zapewnić odpowiednią muzykę przez cały dzień. Aplikacja będzie pokazywała rekomendacje muzyczne do każdej codziennej czynności - od porannej kawy, przez lunch, aż po wieczorne wyjście ze znajomymi. Polecane utwory będą dobierane przez ekspertów na podstawie gustu danego użytkownika, określanego przez jego wcześniejsze zachowania w serwisie. Now będzie udostępniane stopniowo, począwszy od użytkowników iPhone'ów w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Szwecji.

Spotify Now

- Obserwując zachowania użytkowników Spotify zauważyliśmy, że Ci często wybierają muzykę nie pod względem gatunków, ale raczej z uwagi na porę dnia i czynności z nią związane. Przykładowo, rano wielu użytkowników potrzebuje dodatkowego zastrzyku energii, wieczorami zaś często pragną zrelaksować się. W związku z tym, że Spotify ma bardzo wiele danych na temat zachowań muzycznych użytkowników, postanowiliśmy stworzyć taki algorytm, który, przy wykorzystaniu tych informacji, pozwoli dopasować rekomendacje do konkretnej osoby. Pracujemy nad tym, by Spotify Now był dostępny w Polsce jak najszybciej - dodaje Przemek Pluta.

Czy nowe funkcje pozwolą Spotify zwyciężyć w wyścigu o tytuł najbardziej popularnej aplikacji muzycznej, do którego niedawno dołączył serwis Jaya-Z, Tidal? Nie wiadomo. Na pewno jednak stawiają one szwedzką firmę na wygranej pozycji w przedbiegach. 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.