Kiszmasz: Kampania Społeczna Roku

Brief.pl / Aktualności

19 maja w Teatrze Kamienica na uroczystej Gali Kampania Społeczna Roku wręczono nagrody i wyróżnienia 25 kampaniom z 74 zgłoszonych do konkursu. Jurorzy oceniali nie tylko kreację i estetykę, ale całokształt działań komunikacyjnych, w tym również dobór odpowiednich narzędzi i efektywność. Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu "Brief", który uczestniczył w wydarzeniu wręczając jedną z nagród w najnowszym Kiszmaszu pyta: Kto jest zainteresowany kampaniami społecznymi? Jak taka inicjatywa porusza polityków i media?

-

Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii Kampanie instytucji publicznych przyznano kampanii Rzecznika Praw Dziecka „Jestem mamy i taty” zrealizowanej przez agencję Telescope. Celem działań było pokazanie, że dziecko ma prawo do kontaktu z obojgiem rodziców. Co ciekawe, kampania miała swój oddźwięk także w wymiarze legislacyjnym – przez senatorów i Rzecznika Praw Dziecka przygotowany został projekt zmian w kodeksie rodzinnym, dzięki którym sądy miałyby możliwość, także w sytuacji konfliktu między rodzicami, pozostawiania pełni praw rodzicielskich po rozwodzie matce i ojcu.

W gronie zwycięzców znalazła się także kampania „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” przygotowana dla Fundacji PZU. Jej inicjatorzy, VML Poland i On Board Public Relations, chcieli odejść od drastycznych i szokujących kampanii, wskazując na miłość i bliskość jako powody, dla których warto bezpiecznie prowadzić samochód.

W kategorii Kampanie lokalne laureatem została kampania „Rozmówki polsko-polskie” zrealizowana przez agencję DSK dla Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Krakowie, a w kategorii Kampanie o tematyce ekologicznej – „Dom, który dla mnie oszczędza”, przygotowana dla Ministerstwa Środowiska przez Fabrykę Komunikacji Społecznej we współpracy z domem mediowym Codemedia.

- W tym roku można wyróżnić dwa nurty kampanii: pierwszy to kampanie pomysłowe, kreatywne i jednocześnie tanie, natomiast w drugim nurcie znalazły się kampanie kompleksowe wykorzystujące wiele kanałów i narzędzi, łączące reklamę i PR. Zabrakło takich, które mogłyby spełnić oba te kryteria” – twierdzi Paweł Prochenko, przewodniczący jury i prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, która organizuje konkurs – Większość kampanii była oparta na trafnie opracowanych insightach i rzetelnie zrealizowana. Jednocześnie, w porównaniu z przykładami kampanii realizowanych na świecie, brakuje w Polsce kampanii wybitnych – dodaje.

W tym roku bez statuetek wyszli twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: Kampanie 1 proc. i CRM oraz w konkursie „Kreatywny OOH”, który był nowością tej edycji. W kategorii Kampanie 1 proc. przyznano natomiast wyróżnienie dla kampanii „W rodzinie cieplej” zrealizowanej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej dla Ośrodka Wsparcia Rodzinnej Opieki Zastępczej PORT Towarzystwo Nasz Dom. Najlepszą kampanię w kategorii „Kampanie zagraniczne” wybierało jury międzynarodowe – zwyciężyła kampania „Eyes on the road” dla Volkswagena.

Kampanie zgłoszone w kategorii „Akcje zaangażowane społecznie” oceniali internauci, oddając głosy na portalu kampaniespoleczne.pl. Ich wybór padł na kampanię „Mięso”, której celem był zwrócenie uwagi na problem cierpienia zwierząt, jakie ma miejsce w hodowlach przemysłowych.

Wyjątkiem w tej edycji konkursu było przyznanie wyróżnienia specjalnego dla 7. edycji projektu „Mam haka na raka” – „Przejrzyj Chłoniaka”. Jury zdecydowało się nagrodzić program za jego długofalowość, zaangażowanie dużej liczby uczestników, ciekawą formułę programu oraz znaczenie edukacyjne i profilaktyczne. Wyróżnienie specjalne otrzymała także III odsłona kampanii „SM – Walcz o siebie”.

Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące wyników Konkursu Kampania Społeczne Roku 2014 znajdują się na portalu kampaniespoleczne.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.