Gemius wygrał IAB Europe Research Award

Gemius wygrał IAB Europe Research Award

Magazyn / Aktualności

Gemius wygrał konkurs organizowany przez IAB Europe w kategorii badanie internetu (ang. audience research). Statuetkę przyznano za projekt nowej metodologii, dzięki której wydawcy mogą poznać swój całkowity zasięg ze wszystkich urządzeń (Behavioral Panel Synthesis, BPS)

-

Nagrody zostały przyznane podczas konferencji Interact, która odbyła się w Berlinie 20 maja. W finale Gemius konkurował z trzema firmami. W komisji konkursowej zasiadali eksperci od badań internetu: Nick Niddleston (ZenithOptimedia), Paul Hardcastle (Yahoo!), Ariane Längsfeld (Millward Brown), Paweł Kolenda (IAB Polska) i Tuncay Yavuz (IAB Turcja, OMD Turcja).

– To dla nas wielkie wyróżnienie. Szczególne, bo od europejskiej branży internetowej. Z jednej strony traktujemy tę prestiżową nagrodę jako docenienie naszej pracy. Z drugiej to dla nas motywacja, aby nie ustawać w działaniach – komentuje Attila Weisz, business development director odpowiedzialny za rozwój badania internetu w Gemiusie. – Pomiar internetu to jeden z filarów naszej działalności, który wymaga ogromnych nakładów pracy, nieustannej analizy trendów i elastyczności. Wygrany projekt to tylko jedna ze zmian, którą wprowadzamy w naszej ofercie, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów. Dzięki IAB Europe Research Award z jeszcze większą energią zaangażujemy się w ich realizację – zapowiada Attila Weisz.

Na czym polega BPS?

Emil Pawłowski, dyrektor ds. metodologii w Gemiusie, tłumaczy na czym polega BPS: – Zarówno na komputerach PC, jak również urządzeniach mobilnych, Gemius mierzy aktywność reprezentatywnej próby internautów, którzy zgodzili się wziąć udział w badaniu i wypełnili specjalną ankietę badawczą. Model BPS, a więc syntezy behawioralnej, łączy ze sobą użytkowników z różnych urządzeń, umożliwiając policzenie łącznego zasięgu stron WWW biorących udział w badaniu – mówi Pawłowski i dodaje, że do odpowiedzi na pytanie o to, którzy użytkownicy z różnych urządzeń powinni zostać ze sobą połączeni, wykorzystywany jest panel kalibracyjny. – Jest to grupa użytkowników, których aktywność w internecie Gemius mierzy na wszystkich używanych przez nich urządzeniach. Na podstawie ich cech społeczno-demograficznych i aktywności w internecie możliwe jest zbudowanie modelu opartego o nowoczesne metody sztucznej inteligencji oraz prognoza, którzy użytkownicy powinni zostać ze sobą połączeni – podsumowuje Emil Pawłowski.

Piotr Ejdys, prezes Gemiusa na świat podkreśla, że wygrana w konkursie IAB Europe to kolejny dowód na to, jak dynamicznie firma rozwija ofertę i zwiększa zasięg oddziaływania. – W maju 2014 roku rozszerzyliśmy zakres działań o analizę ruchu w sieci z poszczególnych urządzeń (ang. multiplatform). Rozwiązanie wdrożono już w 10 krajach, w tym w Danii, Belgii i Turcji. W kwietniu tego roku wprowadziliśmy nową jakość do badania internetu, czyli nagrodzoną właśnie przez IAB Europe metodologię bazującą na syntezie behawioralnej – mówi Ejdys.

Plany Gemiusa

W zeszłym roku Gemius wygrał przetarg na badanie internetu w Belgii i Luksemburgu. Firma została też po raz kolejny wybrana oficjalnym dostawcą danych o ruchu w sieci w Czechach. I mimo, że w tym roku Gemius przegrał przetarg w Danii, Gemius nie ustaje w działaniach i m.in. szykuje rewolucję na polskim rynku. W lipcu w Polsce klienci otrzymają dzienne dane o oglądalności stron WWW. Firma nawiązała też współpracę z czołowymi spółkami badawczymi, tj. Nielsen i Millward Brown. Wspólnie pracują nad połączeniem badań internetu, telewizji, radia i prasy w jednolitą bazę multimedialnych danych.

Przeczytaj wywiad z Emilem Pawłowskim dla BRIEF, w którym opowiada szczegółowo o nowym projekcie.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.