Twoja firma przetrwała na rynku 10 lat? Możesz być dumny!

Twoja firma przetrwała na rynku 10 lat? Możesz być dumny!

Brief.pl / Aktualności

Badania wskazują, że dla przedsiębiorcy najgorsze są 4 pierwsze lata działalności. Jednak tylko niecałe 6 procent polskich firm, założonych w ciągu ostatnich 10 lat przetrwało do dziś.

-

Od 2005 roku do roku 2014 w Polsce powstało ponad półtora miliona firm. Po pierwszym roku działalności zniknęła z mapy polskich przedsiębiorców ponad połowa z nich. Statystyki wskazują, że najczęściej po dwunastu, pierwszych miesiącach zamykają się spółki akcyjne, ok. 67 proc. Niemal tyle samo fundacji (64 proc.), oraz ponad 50 proc. działalności gospodarczych. Najlepiej, w pierwszych latach działalności, na rynku trzymają się spółki z o.o., upada tylko 20 proc. z nich.

Według analizy przeprowadzonej przez BanFi Group oraz kancelarię Cytowski LLC nawet gdy przedsiębiorstwo szczęśliwie dotrwa do dwunastego miesiąca działalności, nie można jeszcze spoczywać na laurach. Losy firmy decydują się bowiem do piątego roku działalności. Przed tą datą statystycznie zostanie zamkniętych jeszcze 40 proc. działalności gospodarczych, którym udało się przetwać 36 pierwszych miesięcy.

Kolejne lata to czas pewnej stabilizacji. Odestek upadających firm znacząco się zmniejsza. Jednak przetrwanie przez dekadę pisane jest tylko najlepszym. Szczególnie w przypadku spółek akcyjnych i jawnych. Wśród nich zaledwie 1 proc. utrzymało się na rynku.

Przedsiębiorcy, którzy nie wytrzymali konkurencji wskazują, że za ich porażką stoją najczęściej niewłaściwe inwestycje, zła organizacja pracy i przesycony rynek w danej branży. Przedsiębiorcy mają także problem z podążaniem za duchem czasu, wprowadzaniem innowacjnych rozwiązań i korzystania z nowych technologii. Również skostaniałe przepisy prawne utrudniają przedsiębiorstwom drogę do świętowania dziesiątych urodzin. Zaledwie właściciele 5,89 proc. firm założonych przed dziesięcioma laty zdmuchną w tym roku świeczki na torcie.

Inforgrafika żywotność polskich przedsiębiorstw

::

fot. Fotolia/ Krasnevsky

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.