Twoja firma przetrwała na rynku 10 lat? Możesz być dumny!

Twoja firma przetrwała na rynku 10 lat? Możesz być dumny!

Brief.pl / Aktualności

Badania wskazują, że dla przedsiębiorcy najgorsze są 4 pierwsze lata działalności. Jednak tylko niecałe 6 procent polskich firm, założonych w ciągu ostatnich 10 lat przetrwało do dziś.

-

Od 2005 roku do roku 2014 w Polsce powstało ponad półtora miliona firm. Po pierwszym roku działalności zniknęła z mapy polskich przedsiębiorców ponad połowa z nich. Statystyki wskazują, że najczęściej po dwunastu, pierwszych miesiącach zamykają się spółki akcyjne, ok. 67 proc. Niemal tyle samo fundacji (64 proc.), oraz ponad 50 proc. działalności gospodarczych. Najlepiej, w pierwszych latach działalności, na rynku trzymają się spółki z o.o., upada tylko 20 proc. z nich.

Według analizy przeprowadzonej przez BanFi Group oraz kancelarię Cytowski LLC nawet gdy przedsiębiorstwo szczęśliwie dotrwa do dwunastego miesiąca działalności, nie można jeszcze spoczywać na laurach. Losy firmy decydują się bowiem do piątego roku działalności. Przed tą datą statystycznie zostanie zamkniętych jeszcze 40 proc. działalności gospodarczych, którym udało się przetwać 36 pierwszych miesięcy.

Kolejne lata to czas pewnej stabilizacji. Odestek upadających firm znacząco się zmniejsza. Jednak przetrwanie przez dekadę pisane jest tylko najlepszym. Szczególnie w przypadku spółek akcyjnych i jawnych. Wśród nich zaledwie 1 proc. utrzymało się na rynku.

Przedsiębiorcy, którzy nie wytrzymali konkurencji wskazują, że za ich porażką stoją najczęściej niewłaściwe inwestycje, zła organizacja pracy i przesycony rynek w danej branży. Przedsiębiorcy mają także problem z podążaniem za duchem czasu, wprowadzaniem innowacjnych rozwiązań i korzystania z nowych technologii. Również skostaniałe przepisy prawne utrudniają przedsiębiorstwom drogę do świętowania dziesiątych urodzin. Zaledwie właściciele 5,89 proc. firm założonych przed dziesięcioma laty zdmuchną w tym roku świeczki na torcie.

Inforgrafika żywotność polskich przedsiębiorstw

::

fot. Fotolia/ Krasnevsky

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.