Będzie polska wersja Betterplace.org?

Będzie polska wersja Betterplace.org?

Brief.pl / Inspiracje

Twórca platformy internetowej Betterplace.org, Till Behnke stara się pozyskać w Polsce partnerów, którzy pomogą mu stworzyć polską wersję strony. Dotychczas za pośrednictwem Betterplace.org ponad 300 tys. darczyńców wsparło około 5 tys. inicjatyw społecznych w 147 krajach.

-

Impuls do powstania platformy 

W 2006 roku Till Behnke, członek Ashoki z Niemiec, tworzył narzędzie internetowe, które umożliwia wspieranie w przejrzysty i bezpieczny sposób organizacji pozarządowych. Jednym z impulsów do zrealizowania tego typu projektu było doświadczenie Behnkego, który był rozczarowany, iż ze 100 euro, które przekazał na rozwój projektu społecznego, do beneficjentów dotarło jedynie 60 oraz że nie otrzymał informacji zwrotnej na temat realizacji projektu, który wspomógł finansowo.

Dlatego też Betterplace.org powstało jako przejrzysty samoregulujący się „rynek” oparty na strukturze nazwanej „siecią zaufania” („web of trust”). - Organizacje zbierające fundusze na realizację projektu nie są weryfikowane przez instytucje zewnętrzne czy przez nas, bo z doświadczenia wiemy, że nadużycia zdarzają się nawet w najlepiej kontrolowanych fundacjach- wyjaśnia Behnke. - Odpowiadamy za bezpieczeństwo transakcji finansowych, a wiarygodność organizacje zyskują dzięki swoim działaniom i publikowaniu informacji jak pieniądze przekazywane przez darczyńców są wydawane. Jeśli ktoś nie wywiąże się ze swoich obietnic to od razu zostanie to zauważone. Negatywne oceny uniemożliwią mu dalsze zbieranie pieniędzy – dodaje Behnke.

Dla kogo?

Użytkownicy sami oceniają realizację projektu i polecają go swoim bliskim. Dzięki systemowi ocen i komentarzy zauważone mogą zostać nawet mało rozpoznawalne, ale za to świetnie działające organizacje, co pozwala im na zebranie funduszy na realizację ich celów. Darczyńcą może zostać każdy, samodzielnie wybierając projekt i decydując w jakim zakresie oraz w jaki sposób chce go wesprzeć: finansowo czy zgłaszając się na wolontariusza.

 Wsparcie profesjonalistów

Dzięki umowom z bankami i firmami, takimi jak PayPal, dotacje dokonywane za pośrednictwem serwisu pozbawione są opłat manipulacyjnych. Wsparcie finansowe dużych firm pozwala również pokryć koszty funkcjonowania platformy, a także rozszerzać jej możliwości.

Na początku maja br. uruchomiono aplikację mobilną stworzoną we współpracy z niemieckim operatorem telefonicznym Vodafone. Dzięki temu darczyńca może w każdej chwili sprawdzić to, jakie inicjatywy potrzebują wsparcia w jego okolicy.

Informacja zwrotna

Zdaniem Behnkego, kluczem do sukcesu tego typu przedsięwzięcia jest stworzenie sieci osób, które nie tylko wspierają nas swoimi zasobami finansowymi, ale też mogą polecić nas swoim znajomym. Z tego powodu Betterplace.org daje nie tylko możliwość zbierania pieniędzy, ale też informowania na bieżąco o postępach w realizacji projektu. Dzięki takim wiadomościom darczyńcy zyskują pewność, że ich dotacja nie została zmarnowana, co może zaowocować dalszym wsparciem organizacji w przyszłości.

Przykładem jednego z ok. 5 tys. projektów wspartych za pośrednictwem Betterplace.org może być realizowana w Kabulu inicjatywa Skateistan - początkowo zakładała ona stworzenie szkółki, w której afgańskie dzieci uczą się jeździć na deskorolkach, jednak fundusze zebrane za pośrednictwem platformy pozwoliły pokryć nie tylko koszty sprzętu sportowego i budowę skateparku, ale też założenie szkoły dla dzieci, które nie mają szans na bezpłatną edukację.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.