Majowy „Brief” o łączeniu świata nauki ze światem biznesu

Majowy „Brief” o łączeniu świata nauki ze światem biznesu

Magazyn / Aktualności

W salonach prasowych i dobrych kioskach jest już dostępny najnowszy numer magazynu „Brief”. Zobaczcie, co znajdziecie w środku.

-

Polska gospodarka nie jest innowacyjna – ten zwrot, jak mantra, powtarzany jest w czasie niezliczonych spotkań, konferencji, sympozjów, audycji radiowych czy programów telewizyjnych, a także przywoływany w tekstach wszelkiej maści, tak drukowanych, jak i publikowanych w sieci. Jesteśmy z siebie zdecydowanie niezadowoleni. Za przykład co raz bierzemy, z niekłamaną tęsknotą, to Dolinę Krzemową w Stanach Zjednoczonych, to Rondo Krzemowe w Wielkiej Brytanii, to zagłębie nowych technologii w Izraelu itd. Ludziom świata biznesu zarzuca się to, że pozostają zamknięci na współpracę z naukowcami, naukowcy zaś –że nie wychylają nosa za mury uczelni i trwają w stanie oderwania od biznesowej rzeczywistości. Komentatorzy dokładają do tego jeszcze swoje pięć groszy, wskazując ociężały „system” (który zresztą obwiniany jest o niemal wszystko przez niemal wszystkich) jako głównego winowajcę niekorzystnego stanu rzeczy.

A o jakim stanie mówimy? Pozostawiające do życzenia regulacje prawne, jak choćby brak zachęt podatkowych nierzadko stopujący rozwój firm czy realizowane przez nie projekty, niewystarczające środki przeznaczane uczelniom na badania i rozwój, niedostateczne wsparcie instytucji naukowych przez świat biznesu czy wciąż nieliczne parki technologiczne stanowiące esencję współpracy biznesu i świata nauki. Przykłady można mnożyć. Jak zatem powinno prezentować się środowisko, w którym mieszają się wpływy nauki oraz biznesu? Jak owa sfera jest regulowana w innych krajach? Wreszcie, od kogo brać przykład? O tym wszystkim mówimy w bieżącym wydaniu magazynu „Brief”. Zachęcam do lektury artykułów, w ramach których podejmujemy próbę zmierzenia się z tym niezwykle ważkim problemem współpracy ludzi biznesu i nauki, którego stałe rozwiązywanie stanowi i będzie stanowić tak o jakości działań, jak i rzutować będzie na poziom życia w kraju nad Wisłą oraz stopień jego rozwoju. Aby nie tonąć w pesymizmie, warto zaś przyglądać się uważnie ruchom takich firm, jak choćby Creotech (a także szeregu innych) – i zachętą niech będzie rozmowa z założycielem tej firmy, stanowiąca część bieżącego tematu głównego.

Ponadto polecam spojrzenie prosto w oczy postaci, która stoi na czele jednej z najpotężniejszych dziś firm ustalających standard, z którym nie sposób nie liczyć się. O kim mowa? Mam tu na myśli Tima Cooka, szefa firmy Apple. Warto wiedzieć, kto wychodzi z cienia uznanego za jednego z największych innowatorów minionych lat – nieżyjącego już Steve’a Jobsa. A wychodzi krokiem coraz bardziej zdecydowanym…

Przyglądamy się w tym miesiącu również temu, co stanowi o wielkości firmy – poza właściwym przywództwem – czyli pracownikom. W tekście pt. „Pozwól pracownikom rozwinąć skrzydła” omawiana jest kwestia tego, jak traktować podwładnych, aby ci rzeczywiście angażowali się w swoją pracę na rzecz marki, którą tworzą. To lektura obowiązkowa dla tych, którzy nie utrzymują zbyt dobrych relacji z pracownikami, a jeszcze bardziej istotna dla tych, którzy twierdzą, że wszystko, co konieczne, już w tej materii wykonali. To temat, do którego należy wracać co raz. Tym bardziej, że mowa tu o rzeczy kluczowej dla istnienia każdej organizacji.

Zapraszam do lektury,

Michał Wolski

Zastępca redaktora naczelnego magazynu „Brief”

::

Zaprenumeruj magazyn "Brief" już dziś :)

::

Zobacz sesję okładkową Tomasza Kammela do najnowszego „Briefu”

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?