Majowy „Brief” o łączeniu świata nauki ze światem biznesu

Majowy „Brief” o łączeniu świata nauki ze światem biznesu

Magazyn / Aktualności

W salonach prasowych i dobrych kioskach jest już dostępny najnowszy numer magazynu „Brief”. Zobaczcie, co znajdziecie w środku.

-

Polska gospodarka nie jest innowacyjna – ten zwrot, jak mantra, powtarzany jest w czasie niezliczonych spotkań, konferencji, sympozjów, audycji radiowych czy programów telewizyjnych, a także przywoływany w tekstach wszelkiej maści, tak drukowanych, jak i publikowanych w sieci. Jesteśmy z siebie zdecydowanie niezadowoleni. Za przykład co raz bierzemy, z niekłamaną tęsknotą, to Dolinę Krzemową w Stanach Zjednoczonych, to Rondo Krzemowe w Wielkiej Brytanii, to zagłębie nowych technologii w Izraelu itd. Ludziom świata biznesu zarzuca się to, że pozostają zamknięci na współpracę z naukowcami, naukowcy zaś –że nie wychylają nosa za mury uczelni i trwają w stanie oderwania od biznesowej rzeczywistości. Komentatorzy dokładają do tego jeszcze swoje pięć groszy, wskazując ociężały „system” (który zresztą obwiniany jest o niemal wszystko przez niemal wszystkich) jako głównego winowajcę niekorzystnego stanu rzeczy.

A o jakim stanie mówimy? Pozostawiające do życzenia regulacje prawne, jak choćby brak zachęt podatkowych nierzadko stopujący rozwój firm czy realizowane przez nie projekty, niewystarczające środki przeznaczane uczelniom na badania i rozwój, niedostateczne wsparcie instytucji naukowych przez świat biznesu czy wciąż nieliczne parki technologiczne stanowiące esencję współpracy biznesu i świata nauki. Przykłady można mnożyć. Jak zatem powinno prezentować się środowisko, w którym mieszają się wpływy nauki oraz biznesu? Jak owa sfera jest regulowana w innych krajach? Wreszcie, od kogo brać przykład? O tym wszystkim mówimy w bieżącym wydaniu magazynu „Brief”. Zachęcam do lektury artykułów, w ramach których podejmujemy próbę zmierzenia się z tym niezwykle ważkim problemem współpracy ludzi biznesu i nauki, którego stałe rozwiązywanie stanowi i będzie stanowić tak o jakości działań, jak i rzutować będzie na poziom życia w kraju nad Wisłą oraz stopień jego rozwoju. Aby nie tonąć w pesymizmie, warto zaś przyglądać się uważnie ruchom takich firm, jak choćby Creotech (a także szeregu innych) – i zachętą niech będzie rozmowa z założycielem tej firmy, stanowiąca część bieżącego tematu głównego.

Ponadto polecam spojrzenie prosto w oczy postaci, która stoi na czele jednej z najpotężniejszych dziś firm ustalających standard, z którym nie sposób nie liczyć się. O kim mowa? Mam tu na myśli Tima Cooka, szefa firmy Apple. Warto wiedzieć, kto wychodzi z cienia uznanego za jednego z największych innowatorów minionych lat – nieżyjącego już Steve’a Jobsa. A wychodzi krokiem coraz bardziej zdecydowanym…

Przyglądamy się w tym miesiącu również temu, co stanowi o wielkości firmy – poza właściwym przywództwem – czyli pracownikom. W tekście pt. „Pozwól pracownikom rozwinąć skrzydła” omawiana jest kwestia tego, jak traktować podwładnych, aby ci rzeczywiście angażowali się w swoją pracę na rzecz marki, którą tworzą. To lektura obowiązkowa dla tych, którzy nie utrzymują zbyt dobrych relacji z pracownikami, a jeszcze bardziej istotna dla tych, którzy twierdzą, że wszystko, co konieczne, już w tej materii wykonali. To temat, do którego należy wracać co raz. Tym bardziej, że mowa tu o rzeczy kluczowej dla istnienia każdej organizacji.

Zapraszam do lektury,

Michał Wolski

Zastępca redaktora naczelnego magazynu „Brief”

::

Zaprenumeruj magazyn "Brief" już dziś :)

::

Zobacz sesję okładkową Tomasza Kammela do najnowszego „Briefu”

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.