Polski dzień w Dolinie Krzemowej

Polski dzień w Dolinie Krzemowej

Brief.pl / Patronaty

Polska ponownie zawita do Silicon Valley podczas cyklu wydarzeń pod wspólnym szyldem „Poland Day in Silicon Valley 2015”, które odbędą się między 26 a 29 maja 2015. Wydarzenie to, jak co roku, skupia naukowców, liderów biznesu, inwestorów oraz przedstawicieli administracji zainteresowanych rozwojem współpracy międzynarodowej z Polski i USA.

-

Mariusz Tomaka, szef Polsko-Amerykańskiej Rady Współpracy, która jest organizatorem konferencji - wspólnie z US-Polish Trade Council, na które czele stoi prof. Piotr Moncarz, tak komentuje powód organizacji konferencji - Zadaniem Rady jest podejmowanie i prowadzenie działań wspierających budowanie relacji biznesowych pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Polską. Od lat powtarzam, za każdym razem będąc w USA, że Polska jest najlepszym miejscem dla firm amerykańskich planująych ekspancję w Europie.

Tegoroczny Poland Day in Silicon Valley poświęcony został tematowi “Internet of Things, edukacja i przedsiębiorczość”. Konferencja kierowana jest więc nie tylko do naukowców, których wyniki prac, odkrycia badań wpływają na nowe kierunki rozwoju, ale i tych, którzy badają zachowania społeczne w nowej rzeczywistości. Jest ona również skierowana do firm, które chcą zdobywać nowe rynki oraz do organizacji społecznych i samorządów lokalnych, które chcą aktywnie wpływać na rozwój lokalnych społeczności świadomie wykorzystując stawarzane przez nowe technologie szanse na budowanie lepszej rzeczywistości.

- Jednym z elementów wydarzenia będzie okrągły stół podczas którego zastanawiać będziemy się jak wspierać firmy z sektora MŚP oraz dzielić się najlepszymi praktykami po obu stronach Atlantyku. Dlatego właśnie Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach jest uczestnikiem konferencji i partnerem przy okrągłym stole. Mamy się czym pochwalić, a nasze doświadczenia mogą być interesujące dla naszych partnerów z USA. Z drugiej strony chętnie posłucham, co jeszcze możemy zrobić, żeby wspierać małe i średnie firmy z naszego regionu - mówi Przemysław Grzywa, z Forum Młodych Przedsiębiorców RIG w Katowicach, który będzie jednym z uczestników debaty po stronie polskiej.

Nadchodzące zmiany w technologii będą dotyczyć, a właściwie już dotyczą, nie tylko nas personalnie, ale także zbiorowości, całych struktur i systemów społecznych. Zmiany będą miały wpływ na funkcjonowanie miast, regionów, na potrzeby i preferencje ich mieszkańców. Będą wpływały na atrakcyjność miejsc zamieszkania i prowadzenia biznesu. Tak więc bezpośrednio wpływać będą na procesy długofalowe decydujące o rozwoju lub stagnacji. Dzisiaj nie da się zaprzeczyć, że dostęp do internetu i efektywne wykorzystanie szans jakie dzięki niemu powstają jest czynnikiem o charakterze “być albo nie być” dla lokalnych społeczności. Jak wykorzystać Internet 2.0, jak wykorzystać perspektywy Internet of Things? Jak umiejętnie stymulować powstawanie małych firm (MŚP), które poprzez swoją innowacyjność i organizacyjną elastyczność będą pionierami tych rynków? Odpowiedzi na te pytania poszukiwać będą reprezentanci samorządów lokalnych z USA i Polski w czasie debaty okrągłego stołu.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.