Fani nowinek technologicznych zmienią Poznań w 54 godziny

Fani nowinek technologicznych zmienią Poznań w 54 godziny

Brief.pl / Patronaty

Od 12 do 14 czerwca br. w Poznaniu w Starym Browarze po raz kolejny spotkają się entuzjaści nowych technologii i miejscy aktywiści z całej Polski, którzy podejmą niecodzienne wyzwanie. Podczas Poznań Startup Weekend - w 54 godziny - opracują inteligentne rozwiązania wspierające funkcjonowanie miasta.

-

Mieszkańcy nie narzekający na korki i ciągle spóźniającą się komunikację miejską, mniej śmieci w centrum, rosnąca jakość życia - czy to możliwe?  - Tak, jest to możliwe w miastach, w których infrastruktura tworzona jest z myślą o mieszkańcach i ich potrzebach. W miastach gdzie pomysły wychodzą oddolnie, a mieszkańcy są największą inspiracją - mówi Michał Czepkiewicz, społecznik, doktorant Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, pasjonat idei Miast 2.0.

Ideą smart cities, czyli inteligentnych i dobrze zaplanowanych miast, sprzyjających mieszkańcom, zajmą się wkrótce w praktyce uczestnicy Poznań Startup Weekend Smart Cities. - Będziemy pracować nad rozwiązaniami, które mogą realnie zmienić nasze miasto. Znamy przykłady z zagranicy, jesteśmy ciekawi co powstanie u nas”- mówi Piotr Danielewicz z Urzędu Miasta Poznania.

O co chodzi w Starup Weekend? - To idea, która przyszła do nas ze Stanów Zjednoczonych. W Poznaniu to już czwarta edycja. We wrześniu ubiegłego roku, w ramach Global Fashion Battle i Art & Fashion Forum by Grażyna Kulczyk, grupa 120 zapaleńców z całej Polski pracowała nad rozwiązaniami łączącymi modę i nowe technologie. Co ciekawe, mieliśmy więcej uczestników niż bliźniacze wydarzenia w Londynie, Paryżu czy w Nowym Jorku - mówi Monika Synoradzka, jedna z organizatorek. Startup Weekend to niemal trzydniowe wydarzenie. Zaczyna się w piątek wieczorem a kończy w niedzielę.
W piątek uczestnicy, którzy mają pomysły na konkretne rozwiązania będą je prezentować przed pozostałymi uczestnikami i przekonywać ich do dołączenia do ich zespołów roboczych. W sobotę do uczestników dołączą mentorzy, którzy swoją wiedza i doświadczeniem będą wspierać ich w rozwoju autorskich projektów. Będą to m.in.: Piotr Pietrzak z IBM Polska, Tomasz Kopacz z Microsoftu, Magdalena Wysocka z Google, Sebastian Grabowski z Orange Polska czy Jakub Weber z T-Mobile. W niedzielę późnym popołudniem finał - wszystkie zespoły zaprezentują efekty swoich prac przed jury, w którym znajdą się m.in.: Marc Wesselink ze Startupbootcamo czy Bartłomiej Gola ze SpeedUp Venture Capital Group. Tegoroczna edycja, dzięki uprzejmości Grażyny Kulczyk, odbędzie się ponownie w poznańskim Starym Browarze (Słodownia).

Dla kogo jest Startup Weekend? Do uczestnictwa organizatorzy zapraszają wszystkich tych, którzy mają pomysł na to, jak zmienić Poznań. Ważna jest pasja i chęć tworzenia czegoś razem. - Szczególnie liczymy na studentów i absolwentów uczelni technicznych i plastycznych, ale miejsce znajdzie się także dla pasjonatów komunikacji i liczb, no i społeczników. Nie mamy żadnych ograniczeń wiekowych, branżowych ani terytorialnych. Ważne żeby tworzyły się zespoły osób, które uzupełniają się kompetencjami - kontynuuje Paulina Skrzypińska, jedna z organizatorek.

Czy warto? - Pewnie, że tak! - śmieje się Kamil Puk - jeden z uczestników poprzedniej edycji Startup Weekend, współautor projektu PikoPiko, obecnie pracujący w Nativetap.io, poznańskim startupie, który brał udział w akceleratorze 500 Startups, w słynnej Dolinie Krzemowej. - Jestem pewien, że wiele osób chętnie wróci. Atmosfera była niesamowita. Dużo się od siebie nauczyliśmy, poznaliśmy nowych ludzi. Wielu nadal trzyma się razem, rozwija swoje pomysły. Już nie odpuści. Ja z pewnością wracam. Mam już swoją wejściówkę. Nie czekam, bo jeszcze nic dla mnie nie zostanie - kontynuuje.

Tegoroczny Poznań Startup Weekend Smart Cities potrwa w dn. 12-14.06.2015 r. Rekrutacja uczestników trwa. Szczegóły: http://swpoznan.com

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.