Najlepsi pracodawcy wybrani. Wyniki rankingu Most Attractive Employers

Najlepsi pracodawcy wybrani. Wyniki rankingu Most Attractive Employers

Magazyn / Patronaty

Most Attractive Employers to ranking najbardziej atrakcyjnych pracodawców przygotowywany przez międzynarodową firmę doradczą Universum. W tegorocznej edycji badania wzięło udział 23 584 studentów oraz 8774 profesjonalistów.

-

Most Attractive Employers to ranking najbardziej atrakcyjnych pracodawców przygotowywany przez międzynarodową firmę doradczą Universum. W tegorocznej edycji badania wzięło udział 23 584 studentów oraz 8774 profesjonalistów.

Najbardziej pożądanymi przez studentów pracodawcami są następujące firmy:

  • w kategorii Biznes: Google Poland,

  • w kategorii Inżynieria: Skanska Grupa,

  • w kategorii IT: Google Poland,

  • w kategorii Nauki humanistyczne: TVN,

  • w kategorii Nauki ścisłe: Polpharma,

  • w kategorii Prawo: Ministerstwo Spraw Zagranicznych,

  • w kategorii Medycyna i farmacja: Centralny Szpital Kliniczny MSW w Warszawie.

W grupie profesjonalistów (czyli osób, posiadających przynajmniej tytuł licencjata lub inżyniera oraz doświadczenie zawodowe) pierwsze miejsce zajęła firma Google Poland.

Dla ponad 60 proc. studentów i profesjonalistów najważniejszy cel zawodowy to pewna i stabilna sytuacja zawodowa - wynika z tegorocznej edycji badania Universum Talent Survey.

Zarówno studenci, jak i profesjonaliści oczekują od swojego pracodawcy przede wszystkim możliwości dynamicznego rozwoju, szacunku oraz perspektyw związanych z rozwojem kariery zawodowej. 56 proc. studentów oraz 60 proc. profesjonalistów odpowiedziało, że najważniejsza jest dla nich stabilność zatrudnienia. Ponad połowa (55 proc.) studentów oraz 41 proc. profesjonalistów docenia fakt, że zajmowane przez nich stanowisko daje możliwość uzyskania wysokich zarobków w dłuższej perspektywie czasowej, jednak osoby, posiadające doświadczenie zawodowe oczekują konkurencyjnego wynagrodzenia już w chwili podejmowania zatrudnienia. O ile więc dla studentów zdobywanie doświadczenia i dynamiczny rozwój jest ważniejszy od początkowego wynagrodzenia, to dla profesjonalistów czynnikiem decydującym jest jego wysokość.

Warto podkreślić, że z roku na rok rosną oczekiwania finansowe studentów. W tegorocznej edycji badania średnie oczekiwane miesięczne wynagrodzenie brutto bez premii i dodatków wyniosło 3296 zł, co oznacza, że jest ono o ponad 200 zł wyższe niż w ubiegłorocznej edycji badania. Profesjonaliści oczekują natomiast wynagrodzenia brutto na poziomie 3 684 zł.

Stabilna sytuacja zawodowa na niepewnym rynku pracy to wciąż najważniejszy cel zawodowy dla studentów i profesjonalistów. Dodatkowo, ponad 50 proc. respondentów wskazało, że bardzo zależy im na osiągnięciu pozycji eksperta w swojej branży oraz na osiągnięciu równowagi miedzy życiem zawodowym a osobistym.

Co ciekawe, najmniej istotnym dla studentów celem zawodowym jest zostanie menadżerem i zarządzanie ludźmi. Profesjonalistom zaś najmniej zależy na zrobieniu międzynarodowej kariery.

Z badania Universum Talent Survey wynika, że aż 38 proc. profesjonalistów myśli o zmianie pracy w ciągu najbliższych 6 miesięcy, zaś 9 proc. z nich planuje odłożyć tę decyzję na okres 2-4 lat. Czynnikiem decydującym o zmianie pracodawcy jest przede wszystkim wyższe wynagrodzenie i dodatkowe świadczenia (65 proc.), a także lepsze możliwości rozwoju (34 proc.) oraz pewność stabilnego zatrudnienia (21 proc.).

Badanie Universum Talent Survey obejmuje studentów oraz profesjonalistów, czyli osób z doświadczeniem zawodowym, które posiadają przynajmniej tytuł licencjata lub inżyniera. W badaniu respondenci pytani są o preferencje odnośnie swojej kariery zawodowej i oczekiwania względem pracodawców.

O Universum

Universum to międzynarodowa firma specjalizująca się w dziedzinie employer brandingu. Kiedy założono ją w 1988 roku jej celem było usprawnienie komunikacji pomiędzy studentami, a chcącymi ich zatrudnić pracodawcami. Dziś misją Universum jest pomoc pracodawcom w profesjonalnej rekrutacji i zatrzymaniu pracowników w firmie poprzez strategiczne doradztwo. Universum zapewnia pełną paletę narzędzi badawczych, konsultingowych i komunikacyjnych, które pozwalają pracodawcom lepiej rozumieć, przyciągać i zatrzymywać obecnych i potencjalnych pracowników.

Universum cieszy się zaufaniem ponad 1 200 klientów, w tym większości firm mieszczących się na liście Fortune 500, oraz współpracuje z 1 500 uczelniami wyższymi na świecie, a także przeprowadza badania, dotyczące  kariery. Co roku firma ankietuje ponad milion studentów i profesjonalistów na całym świecie. Universum wykorzystuje te informacje w celach doradczych managerom ds. HR, marketingu, reklamy, strategii, czy pozyskiwania talentów.

Wyniki rankingu Most Attractive Employers - Top 10 według studentów

Medycyna i Farmacja:

  1. Centralny Szpital Kliniczny MSW w Warszawie

  2. Ministerstwo Zdrowia

  3. Centrum Medycyny Sportowej

  4. Centrum Medyczne ENEL-MED

  5. Grupa Lux Med

  6. Medicover

  7. Dr Irena Eris

  8. Instytut "Pomnik" - Centrum Zdrowia Dziecka

  9. Polpharma

  10. Bayer

Prawo:

  1. Ministerstwo Spraw Zagranicznych

  2. Google Poland

  3. EY (Ernst & Young)

  4. Soltysinski Kawecki & Szlezak

  5. Domanski Zakrzewski Palinka

  6. TVN

  7. Deloitte

  8. Microsoft

  9. PwC

  10. Polskie Linie Lotnicze LOT

Nauki humanistyczne:

  1. TVN

  2. Google Poland

  3. Polskie Radio

  4. Polskie Linie Lotnicze LOT

  5. Telewizja Polska

  6. Grupa Empik

  7. Microsoft

  8. Telewizja Polsat

  9. IKEA

  10. L'Oréal Polska

Nauki ścisłe:

  1. Polpharma

  2. Ziaja Polska

  3. L'Oréal Polska

  4. Dr Irena Eris

  5. Bayer

  6. Nestlé Polska

  7. NIVEA Polska

  8. Google Poland

  9. PGE (Polska Grupa Energetyczna)

  10. IMGW Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej

IT:

  1. Google Poland

  2. Microsoft

  3. Intel

  4. IBM Polska

  5. Samsung Electronics Polska

  6. Oracle

  7. Techland

  8. Sony Polska

  9. Allegro

  10. Nokia Solutions and Networks

Inżynieria:

  1. Skanska Grupa

  2. Budimex

  3. PGE (Polska Grupa Energetyczna)

  4. PGNiG

  5. KGHM Polska Miedź

  6. Volkswagen Poznan

  7. Google Poland

  8. Urzad Dozoru Technicznego

  9. IKEA

  10. PKN Orlen

Biznes:

  1. Google Poland

  2. Polskie Linie Lotnicze LOT

  3. NBP Narodowy Bank Polski

  4. Microsoft

  5. PKO Bank Polski

  6. TVN

  7. L'Oréal Polska

  8. EY (Ernst & Young)

  9. IKEA

  10. PZU

Wyniki rankingu Most Attractive Employers 2015 według Profesjonalistów:

1.Google Poland

2. TVN

3. IKEA

4. Microsoft

5. L'Oréal Polska

6. Polskie Linie Lotnicze LOT

7. KGHM Polska Miedz

8. Nestlé Polska

9. IBM Polska

10. Telewizja Polska

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.