Chwila po Cannes

Chwila po Cannes

Brief.pl / Eventy

W zeszłą niedzielę zakończył się 61 festiwal Cannes Lions. Według relacji organizatorów był to największy do tej pory festiwal, z największą liczba uczestników i zgłoszeń.

-

Tegoroczny festiwal okazał się również owocny dla Polski. Niestety tym razem nie udało się zdobć złota, ale wracamy z trzema statuetkami. W kategorii PR: srebrny Lew dla Ogilvy & Mather Warszawa za kampanię na rzecz czystości języka polskiego “Język polski jest ĄĘ” dla Rady Języka Polskiego PAN oraz Brąz dla Cheil Polska za kampanię “Bardzo Dobre Maniery” na rzeczy PCK; oraz w kategorii Media: srebrny ponownie za „Bardzo Dobre Maniery” dla Cheil Polska.

Tym razem Cannes jak zwykle zafundowało masę atrakcji, nie wspominając o gwarantowanej pogodzie i zapierających widoków Lazurowego Wybrzeża. W tym roku na scanach pałacu festiwalowego gościły takie tuzy jak: Bono, który również odebrał Lion Heart za działalność charytatywną na rzecz Aids, David Hasselhoff, David Droga czy magik Dynamo. Nie zawiedli też giganci z Doliny Krzemowej i w tym roku roku również powstała ciesząca się niezmienną sławą plaża Google – Creative Sandbox, gdzie można było uczestniczyć w wykładach, drukować autorskie t-shirty, miksować koktajle owocowe czy wyżyć się w kąciku Lego. Atrakcje również zapewniał Spotify we własnym pawilonie oraz wiele przedstawicieli domów mediowych.

Według mojej skromnej opinii w tegorocznym Cannes zabrakło prac przełomowych tak, jak to było w poprzednich latach. Oczywiście, poziom był bardzo wysoki i wszystkie nagrodzone prace mogą służyć jako inspiracje na nadchodzący rok, jednak spodziewałem się mocniejszego nacisku na nowe technologie. W tym roku w ramach Innovation Lions zostały nagrodzone takie prace, jak wirtualny asystent sprzedaży w salonach Fiata – słuchawko-kamera umieszczana na głowie sprzedawcy, umożliwiająca odbycie wycieczki do salonu i doświadczenie jazdy próbnej, nie wstając sprzed ekranu monitora. Kolejną nagrodą była rakieta tenisowa, która potrafi ocenić położenie piłki w momencie odbicia i na bieżąco korygować technikę poprzez informację zwrotną oraz wirtaulny drogowskaz, który na żywo odpowiada na zapytania użytkowników i wskazuje szukane miejsca. W tej kategorii Grand Prix otrzymał monumentalny projekt stworzony na Olimpaidę w Sochi – Megafaces. Był to projekt, który dzięki wysokiej przepustowości internetu LTE analizował twarze uczestników, którzy zdecydowali się wejść do białego kontenera i następnie tworzył ich ogromna makietę 3D w postaci wysuwanych punktów.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.