Cannes Lions 2014

Cannes Lions 2014

Brief.pl / Eventy

Środa to półmetek festiwalu Cannes Lions. Póki co możemy ogłosić dobre wieści dla Polski. Do dnia dzisiejszego mamy trzy Lwy: w kategorii PR: srebrny dla Ogilvy & Mather Warszawa za kampanię na rzecz czystości i poprawności naszego ojczystego języka “Język polski jest ĄĘ” dla Rady Języka Polskiego PAN, oraz Brąz dla Cheil Polska za kampanię “Bardzo Dobre Maniery” na rzeczy PCK; oraz w kategorii Media: srebrny ponownie za „Bardzo Dobre Maniery” dla Cheil Polska.

-

Krótko opisując kampanię:
„Bardzo Dobre Maniery” dla PCK - klienci restauracji mogli złożyć darowiznę na PCK poprzez odpowiednie skrzyżowanie sztućców, które zostało przedstawione na papierowych podkładkach na stole.

“Język polski jest ĄĘ” – to kampanii, która potocznie mówiąc usunęła na jeden dzień wszystkie końcówki z naszych polskich liter jak „ą”, „ę”, „ł”, czyli w fachowym nazewnictwie spowodowała, że przestały istnieć znaki diakrytyczne. Oczywiście, ten zabieg spowodował dużo zamieszania zmieniając kontekst zdań, które pojawiały się w mediach.

Duże gratulacje dla wszystkich.

Trzymamy jeszcze kciuki za polski zespół Young Creatives w kategorii Cyber – dziś ogłoszenie wyników.

Wczorajsza gala w kategorii Media, Outdoor i Mobile znowu wskazała kierunek na technologię – pojawiały się takie rozwiązania, jak wykorzystanie kart kredytowych / bankomatowych w nośnika citylight, użycie okołoziemskiego satelity do promocji nowego albumu Johna Frusciante, czy interaktywny billboard, który na bieżąco wskazuje destynacje przelatującego samolotu.

Poza technologią pojawiały się też zjawiska z pogranicza fizyki, pogody i astronomii – takie jak ogromna tęcza od Coca-Cola czy też wykorzystanie księżyca jako medium dla piwa Corona.

Po więcej szczegółów zapraszam na stronę festiwalu:
http://winners.canneslions.com/2014/index.cfm

Przez ostatnie lata coraz mocniej zaznacza się technologia we wszystkich kategoriach. Jak to wskazywali jurorzy: technologia, która jest doświadczeniem na poziomie fizycznym – aktywuje nas do ruchu, zaprasza do tańca, śpiewu, rejestruje nasz uśmiech.

W tym roku swoje miejsce również zaznaczył Mundial - podczas ceremonii rozdania nagród w kategorii Mobile całe audytorium zrobiło meksykańską falę przy pomocy komórek, która przetoczyła się przez cały Pałac Festiwalowy.

Z niecierpliwością czekamy co przyniosą następne dni.

Over and out.

Zespół Brief.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.