Cannes Lions 2014

Cannes Lions 2014

Brief.pl / Eventy

Środa to półmetek festiwalu Cannes Lions. Póki co możemy ogłosić dobre wieści dla Polski. Do dnia dzisiejszego mamy trzy Lwy: w kategorii PR: srebrny dla Ogilvy & Mather Warszawa za kampanię na rzecz czystości i poprawności naszego ojczystego języka “Język polski jest ĄĘ” dla Rady Języka Polskiego PAN, oraz Brąz dla Cheil Polska za kampanię “Bardzo Dobre Maniery” na rzeczy PCK; oraz w kategorii Media: srebrny ponownie za „Bardzo Dobre Maniery” dla Cheil Polska.

-

Krótko opisując kampanię:
„Bardzo Dobre Maniery” dla PCK - klienci restauracji mogli złożyć darowiznę na PCK poprzez odpowiednie skrzyżowanie sztućców, które zostało przedstawione na papierowych podkładkach na stole.

“Język polski jest ĄĘ” – to kampanii, która potocznie mówiąc usunęła na jeden dzień wszystkie końcówki z naszych polskich liter jak „ą”, „ę”, „ł”, czyli w fachowym nazewnictwie spowodowała, że przestały istnieć znaki diakrytyczne. Oczywiście, ten zabieg spowodował dużo zamieszania zmieniając kontekst zdań, które pojawiały się w mediach.

Duże gratulacje dla wszystkich.

Trzymamy jeszcze kciuki za polski zespół Young Creatives w kategorii Cyber – dziś ogłoszenie wyników.

Wczorajsza gala w kategorii Media, Outdoor i Mobile znowu wskazała kierunek na technologię – pojawiały się takie rozwiązania, jak wykorzystanie kart kredytowych / bankomatowych w nośnika citylight, użycie okołoziemskiego satelity do promocji nowego albumu Johna Frusciante, czy interaktywny billboard, który na bieżąco wskazuje destynacje przelatującego samolotu.

Poza technologią pojawiały się też zjawiska z pogranicza fizyki, pogody i astronomii – takie jak ogromna tęcza od Coca-Cola czy też wykorzystanie księżyca jako medium dla piwa Corona.

Po więcej szczegółów zapraszam na stronę festiwalu:
http://winners.canneslions.com/2014/index.cfm

Przez ostatnie lata coraz mocniej zaznacza się technologia we wszystkich kategoriach. Jak to wskazywali jurorzy: technologia, która jest doświadczeniem na poziomie fizycznym – aktywuje nas do ruchu, zaprasza do tańca, śpiewu, rejestruje nasz uśmiech.

W tym roku swoje miejsce również zaznaczył Mundial - podczas ceremonii rozdania nagród w kategorii Mobile całe audytorium zrobiło meksykańską falę przy pomocy komórek, która przetoczyła się przez cały Pałac Festiwalowy.

Z niecierpliwością czekamy co przyniosą następne dni.

Over and out.

Zespół Brief.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?