Cannes Lions 2014

Cannes Lions 2014

Brief.pl / Eventy

Środa to półmetek festiwalu Cannes Lions. Póki co możemy ogłosić dobre wieści dla Polski. Do dnia dzisiejszego mamy trzy Lwy: w kategorii PR: srebrny dla Ogilvy & Mather Warszawa za kampanię na rzecz czystości i poprawności naszego ojczystego języka “Język polski jest ĄĘ” dla Rady Języka Polskiego PAN, oraz Brąz dla Cheil Polska za kampanię “Bardzo Dobre Maniery” na rzeczy PCK; oraz w kategorii Media: srebrny ponownie za „Bardzo Dobre Maniery” dla Cheil Polska.

-

Krótko opisując kampanię:
„Bardzo Dobre Maniery” dla PCK - klienci restauracji mogli złożyć darowiznę na PCK poprzez odpowiednie skrzyżowanie sztućców, które zostało przedstawione na papierowych podkładkach na stole.

“Język polski jest ĄĘ” – to kampanii, która potocznie mówiąc usunęła na jeden dzień wszystkie końcówki z naszych polskich liter jak „ą”, „ę”, „ł”, czyli w fachowym nazewnictwie spowodowała, że przestały istnieć znaki diakrytyczne. Oczywiście, ten zabieg spowodował dużo zamieszania zmieniając kontekst zdań, które pojawiały się w mediach.

Duże gratulacje dla wszystkich.

Trzymamy jeszcze kciuki za polski zespół Young Creatives w kategorii Cyber – dziś ogłoszenie wyników.

Wczorajsza gala w kategorii Media, Outdoor i Mobile znowu wskazała kierunek na technologię – pojawiały się takie rozwiązania, jak wykorzystanie kart kredytowych / bankomatowych w nośnika citylight, użycie okołoziemskiego satelity do promocji nowego albumu Johna Frusciante, czy interaktywny billboard, który na bieżąco wskazuje destynacje przelatującego samolotu.

Poza technologią pojawiały się też zjawiska z pogranicza fizyki, pogody i astronomii – takie jak ogromna tęcza od Coca-Cola czy też wykorzystanie księżyca jako medium dla piwa Corona.

Po więcej szczegółów zapraszam na stronę festiwalu:
http://winners.canneslions.com/2014/index.cfm

Przez ostatnie lata coraz mocniej zaznacza się technologia we wszystkich kategoriach. Jak to wskazywali jurorzy: technologia, która jest doświadczeniem na poziomie fizycznym – aktywuje nas do ruchu, zaprasza do tańca, śpiewu, rejestruje nasz uśmiech.

W tym roku swoje miejsce również zaznaczył Mundial - podczas ceremonii rozdania nagród w kategorii Mobile całe audytorium zrobiło meksykańską falę przy pomocy komórek, która przetoczyła się przez cały Pałac Festiwalowy.

Z niecierpliwością czekamy co przyniosą następne dni.

Over and out.

Zespół Brief.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.