W marcu Onet utrzymał pozycję lidera wśród polskich portali

W marcu Onet utrzymał pozycję lidera wśród polskich portali

Brief.pl / Aktualności

Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2015 roku ujrzały już światło dzienne. Drugi miesiąc z rzędu rywalizację o tytuł największego z polskich portali wygrywa grupa Onet-RASP, ale Wirtualna Polska znacząco skróciła dystans do lidera.

-

Ostatnie kilkanaście dni należało zdecydowanie do Wirtualnej Polski. Debiut grupy na warszawskiej giełdzie wypadł bardzo dobrze - cena pierwszego notowania akcji wyniosła 35,25 zł, czyli o 10,2 proc. powyżej ceny emisyjnej. Przy okazji IPO prezes WP, Jacek Świderski, zapowiedział kolejne przejęcie, które ma zostać sfinalizowane w ciągu najbliższych tygodni.

A tymczasem, pojawiły się wyniki badania Megapanelu za marzec 2015 roku, które wskazują, że Onet utrzymał swoją przewagę nad Wirtualną Polską.

Onet kontra Wirtualna Polska | Create infographics

Co ważne, przewaga Onet-RASP nad WP znacznie się skurczyła w porównaniu do lutego tego roku. Tym razem różnica między największymi portalami wynosi jedynie niecałe 21 tys. RU, a miesiąc wcześniej było to 141,2 tys. RU.

Onet, oprócz utrzymania pozycji lidera wśród polskich portali, może się poszczycić czymś jeszcze - w powyborczy poniedziałek, tj. 11 maja, serwisy informacyjne grupy Onet-RASP odwiedziło 5 mln użytkowników. To rekord dzienny jeżeli chodzi o tę grupę, w tym segmencie. Co ważne, Onet odnotował tego dnia aż 2 mln użytkowników, którzy odwiedzili serwisy informacyjne z urządzeń mobilnych.

Rywalizacja Onetu i Wirtualnej Polski trwa w najlepsze i na razie wszystko wskazuje na to, że żaden z tych podmiotów nie uzyska znaczącej przewagi nad arcykonkurentem.

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.