Projekt Ekspansja: TOP10 najszybciej rosnących stron internetowych w Turcji

Projekt Ekspansja: TOP10 najszybciej rosnących stron internetowych w Turcji

Brief.pl / Wiedza

Jest nam niemiernie miło oznajmić start nowego cyklu Brief.pl i Gemiusa, w którym będziemy prezentować przydatne dane dla polskich przedsiębiorców myślących o ekspansji na rynkach zagranicznych. Dziś pokazujemy Wam trendy na tureckim rynku internetowym.

-

Co miesiąc będziemy pokazywać dane Gemiusa na temat rynku internetowego w różnych krajach, które mogą stać się polem ekspansji polskich firm. Od razu zaznaczamy, nie będą to Stany Zjednoczone. Będziemy wskazywać trendy na rynkach znajdujących się zdecydowanie bliżej Polski, częściowo przez polskie firmy spenetrowanych i takich, które są dla rodzimych przedsiębiorców atrakcyjne, z takich względów jak nasycenie rynku, otoczenie gospodarcze czy dynamika rozwoju rynku.

Co to za kraje konkretnie? Białoruś, Rosja, Rumunia, Turcja, Ukraina i Węgry.

Będziemy pokazywać różne wskaźniki - TOP10 stron z największym odsetkiem użytkowniczek, TOP10 stron z największym udziałem najmłodszych użytkowników czy TOP 10 najszybciej rosnących stron internetowych w danym kraju.

Startując z tym cyklem chcemy dać polskim przedsiębiorcom wiedzę na temat tego, czego mogą spodziewać się po zagranicznych rynkach. Chcemy pomóc im budować międzynarodowe firmy.

Dlatego też prezentujemy zestawienie TOP10 najszybciej rosnących stron internetowych w Turcji.

TOP10 tureckich stron internetowych według dynamiki wzrostu liczby użytkowników | Create infographics

Najszybciej rosnącą stroną w „tureckim” internecie jest platforma web.tv. Jak sama nazwa wskazuje, to miejsce, w którym można oglądać i publikować materiały wideo. Większość materiał dostępnych w tym serwisie to krótkie, rozrywkowe filmiki. Na web.tv są aktywni „zwyczajni” internauci, ale także największe marki, np. Victoria’s Secret.

Na drugim miejscu znalazł się globalny gracz z branży e-commerce, czyli Alibaba. Serwis alibaba.com jest swoistym odpowiednikiem naszego Allegro - to platforma aukcyjna. Po zeszłorocznym debiucie giełdowym chińskiej firmy, jej pozycja rośnie na całym świecie. Widać to w Turcji, ale także w Polsce. Jak wynika z danych Gemiusa, serwis aliexpress.com, który należy do Alibaby, zyskał w Polsce prawie 1,85 mln użytkowników w okresie od lutego 2014r. do lutego 2015r. Rok do roku serwis ten w Polsce urósł o 919 proc.

Na trzecim miejscu natomiast trafiła platforma armut.com. To platforma ekonomii współdzielonej, która łączy osoby, które poszukują kogoś kto wykona dla nich określoną usługę z usługodawcami. Serwis chwali się, że współpracuje obecnie z 50 tys. profesjonalistów. Dzięki armut.com można wynająć sprzątaczkę, ale także znaleźć nauczyciela języka obcego.

Drodzy przedsiębiorcy, mamy nadzieję, że to zestawienie pomoże Wam zobaczyć jakiego typu strony i usługi cieszą się rosnącą popularność na tak dużym rynku jak turecki. Oczywiście, nie jest to najłatwiejszy z rynków, ale polskie firmy już dostrzegły jego potencjał. Jedną z nich jest chociażby Znany Lekarz, który od kilku lat buduje tam pozycję lidera w swoim segmencie.

Może warto zainteresować się tym rynkiem pod kątem ekspansji Waszej firmy?

::

fot. eugenesergeev\Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.