Projekt Ekspansja: TOP10 najszybciej rosnących stron internetowych w Turcji

Projekt Ekspansja: TOP10 najszybciej rosnących stron internetowych w Turcji

Brief.pl / Wiedza

Jest nam niemiernie miło oznajmić start nowego cyklu Brief.pl i Gemiusa, w którym będziemy prezentować przydatne dane dla polskich przedsiębiorców myślących o ekspansji na rynkach zagranicznych. Dziś pokazujemy Wam trendy na tureckim rynku internetowym.

-

Co miesiąc będziemy pokazywać dane Gemiusa na temat rynku internetowego w różnych krajach, które mogą stać się polem ekspansji polskich firm. Od razu zaznaczamy, nie będą to Stany Zjednoczone. Będziemy wskazywać trendy na rynkach znajdujących się zdecydowanie bliżej Polski, częściowo przez polskie firmy spenetrowanych i takich, które są dla rodzimych przedsiębiorców atrakcyjne, z takich względów jak nasycenie rynku, otoczenie gospodarcze czy dynamika rozwoju rynku.

Co to za kraje konkretnie? Białoruś, Rosja, Rumunia, Turcja, Ukraina i Węgry.

Będziemy pokazywać różne wskaźniki - TOP10 stron z największym odsetkiem użytkowniczek, TOP10 stron z największym udziałem najmłodszych użytkowników czy TOP 10 najszybciej rosnących stron internetowych w danym kraju.

Startując z tym cyklem chcemy dać polskim przedsiębiorcom wiedzę na temat tego, czego mogą spodziewać się po zagranicznych rynkach. Chcemy pomóc im budować międzynarodowe firmy.

Dlatego też prezentujemy zestawienie TOP10 najszybciej rosnących stron internetowych w Turcji.

TOP10 tureckich stron internetowych według dynamiki wzrostu liczby użytkowników | Create infographics

Najszybciej rosnącą stroną w „tureckim” internecie jest platforma web.tv. Jak sama nazwa wskazuje, to miejsce, w którym można oglądać i publikować materiały wideo. Większość materiał dostępnych w tym serwisie to krótkie, rozrywkowe filmiki. Na web.tv są aktywni „zwyczajni” internauci, ale także największe marki, np. Victoria’s Secret.

Na drugim miejscu znalazł się globalny gracz z branży e-commerce, czyli Alibaba. Serwis alibaba.com jest swoistym odpowiednikiem naszego Allegro - to platforma aukcyjna. Po zeszłorocznym debiucie giełdowym chińskiej firmy, jej pozycja rośnie na całym świecie. Widać to w Turcji, ale także w Polsce. Jak wynika z danych Gemiusa, serwis aliexpress.com, który należy do Alibaby, zyskał w Polsce prawie 1,85 mln użytkowników w okresie od lutego 2014r. do lutego 2015r. Rok do roku serwis ten w Polsce urósł o 919 proc.

Na trzecim miejscu natomiast trafiła platforma armut.com. To platforma ekonomii współdzielonej, która łączy osoby, które poszukują kogoś kto wykona dla nich określoną usługę z usługodawcami. Serwis chwali się, że współpracuje obecnie z 50 tys. profesjonalistów. Dzięki armut.com można wynająć sprzątaczkę, ale także znaleźć nauczyciela języka obcego.

Drodzy przedsiębiorcy, mamy nadzieję, że to zestawienie pomoże Wam zobaczyć jakiego typu strony i usługi cieszą się rosnącą popularność na tak dużym rynku jak turecki. Oczywiście, nie jest to najłatwiejszy z rynków, ale polskie firmy już dostrzegły jego potencjał. Jedną z nich jest chociażby Znany Lekarz, który od kilku lat buduje tam pozycję lidera w swoim segmencie.

Może warto zainteresować się tym rynkiem pod kątem ekspansji Waszej firmy?

::

fot. eugenesergeev\Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.