Projekt Ekspansja: TOP10 najszybciej rosnących stron internetowych w Turcji

Projekt Ekspansja: TOP10 najszybciej rosnących stron internetowych w Turcji

Brief.pl / Wiedza

Jest nam niemiernie miło oznajmić start nowego cyklu Brief.pl i Gemiusa, w którym będziemy prezentować przydatne dane dla polskich przedsiębiorców myślących o ekspansji na rynkach zagranicznych. Dziś pokazujemy Wam trendy na tureckim rynku internetowym.

-

Co miesiąc będziemy pokazywać dane Gemiusa na temat rynku internetowego w różnych krajach, które mogą stać się polem ekspansji polskich firm. Od razu zaznaczamy, nie będą to Stany Zjednoczone. Będziemy wskazywać trendy na rynkach znajdujących się zdecydowanie bliżej Polski, częściowo przez polskie firmy spenetrowanych i takich, które są dla rodzimych przedsiębiorców atrakcyjne, z takich względów jak nasycenie rynku, otoczenie gospodarcze czy dynamika rozwoju rynku.

Co to za kraje konkretnie? Białoruś, Rosja, Rumunia, Turcja, Ukraina i Węgry.

Będziemy pokazywać różne wskaźniki - TOP10 stron z największym odsetkiem użytkowniczek, TOP10 stron z największym udziałem najmłodszych użytkowników czy TOP 10 najszybciej rosnących stron internetowych w danym kraju.

Startując z tym cyklem chcemy dać polskim przedsiębiorcom wiedzę na temat tego, czego mogą spodziewać się po zagranicznych rynkach. Chcemy pomóc im budować międzynarodowe firmy.

Dlatego też prezentujemy zestawienie TOP10 najszybciej rosnących stron internetowych w Turcji.

TOP10 tureckich stron internetowych według dynamiki wzrostu liczby użytkowników | Create infographics

Najszybciej rosnącą stroną w „tureckim” internecie jest platforma web.tv. Jak sama nazwa wskazuje, to miejsce, w którym można oglądać i publikować materiały wideo. Większość materiał dostępnych w tym serwisie to krótkie, rozrywkowe filmiki. Na web.tv są aktywni „zwyczajni” internauci, ale także największe marki, np. Victoria’s Secret.

Na drugim miejscu znalazł się globalny gracz z branży e-commerce, czyli Alibaba. Serwis alibaba.com jest swoistym odpowiednikiem naszego Allegro - to platforma aukcyjna. Po zeszłorocznym debiucie giełdowym chińskiej firmy, jej pozycja rośnie na całym świecie. Widać to w Turcji, ale także w Polsce. Jak wynika z danych Gemiusa, serwis aliexpress.com, który należy do Alibaby, zyskał w Polsce prawie 1,85 mln użytkowników w okresie od lutego 2014r. do lutego 2015r. Rok do roku serwis ten w Polsce urósł o 919 proc.

Na trzecim miejscu natomiast trafiła platforma armut.com. To platforma ekonomii współdzielonej, która łączy osoby, które poszukują kogoś kto wykona dla nich określoną usługę z usługodawcami. Serwis chwali się, że współpracuje obecnie z 50 tys. profesjonalistów. Dzięki armut.com można wynająć sprzątaczkę, ale także znaleźć nauczyciela języka obcego.

Drodzy przedsiębiorcy, mamy nadzieję, że to zestawienie pomoże Wam zobaczyć jakiego typu strony i usługi cieszą się rosnącą popularność na tak dużym rynku jak turecki. Oczywiście, nie jest to najłatwiejszy z rynków, ale polskie firmy już dostrzegły jego potencjał. Jedną z nich jest chociażby Znany Lekarz, który od kilku lat buduje tam pozycję lidera w swoim segmencie.

Może warto zainteresować się tym rynkiem pod kątem ekspansji Waszej firmy?

::

fot. eugenesergeev\Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.