Toaletowy strajk - ciąg dalszy

Toaletowy strajk - ciąg dalszy

Brief.pl / Inspiracje

... czyli jak mówić w zabawny sposób o problemach społecznych.

-

W lutym br. organizacja Water.org działająca na rzecz dostępu wszystkich osób na Ziemi do wody pitnej, rozpoczęła kampanię społeczną pod hasłem "Strike With Me". Twarzą Strikewithme.org został aktor i współzałożyciel organizacji - Matt Damon.

Spot inaugurujący kampanię:

Akcja szybko zyskała rozgłos w internecie, a użytkownicy mediów społecznościowych zaczęli wyrażać swoje poparcie, dołączając kolejne zdjęcia poprzez Instagram.

Obecnie rozpoczął się kolejny etap działań - akcję poparli m.in. Richard Branson, Bono i Olivia Wilde.

Czy polski rynek jest już gotowy na to, by z humorem zwracać uwagę na wyzwania współczesnego świata i angażować internautów do wspólnej zabawy, w czasie której zwrócą oni uwagę na ważne kwestie społeczne? 

Pewną próbę w tym zakresie podjęła w minionym roku Polska Organizacja Humanitarna, która zachęcała do polubienia swojego profilu na Facebooku. Akcja zbudowana była wokół zbierania wirtualnych kropli, gdzie każde kolejne polubienie profilu oznaczało przekazanie jednej kropli.

Motywacją miał być fakt, że jeśli uda się uzbierać 50 tys. fanów, uda się "nastroić" szklaną harfę, która wykona utwór Stinga. Niestety, nie udało się wówczas wystarczającą włączyć społeczność polskich użytkowników Facebooka.

Nawet teraz, ponad rok od momentu przeprowadzenia przez PAH akcji, profil organizacji ma niecałe 45 tys. fanów. Dla porównania, fanpage Water.org nie dystansuje PAH-u miażdząco: podstawowy profil amerykańskiej organizacji polubiło dotychczas nieco ponad 60,3 tys. osób, zaś profil akcji Strike With Me niecałe 600 osób.

 

 

 

 

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.