To on uczył nas dizajnu. Żegnamy Janusza Kaniewskiego

To on uczył nas dizajnu. Żegnamy Janusza Kaniewskiego

Brief.pl / Aktualności

Jeden z najlepszych polskich projektantów, nasz felietonista i prywatnie wspaniały człowiek - Janusz Kaniewski, zmarł w wieku 41 lat. Na zawsze pozostawi po sobie dobre wspomnienia.

-

Już dawno nie chciało mi się tak bardzo pisać... Wiedziałem o chorobie Janusza, ale kilka miesięcy temu powiedział mi, że jest ok i będzie dobrze. Ucieszyłem tą informacją, przyjąłem ją za dobrą monetę. Rozmawialiśmy wtedy o nowym projekcie, który chciałbym, żeby Janusz poprowadził w Briefie. Dziś już naprawdę nieistotne, jaki to był projekt...

Poznaliśmy się jakieś pięć, może sześć lat temu, kiedy w Briefie zaczęliśmy coraz więcej pisać o dizajnie. To on, obok Michała Łojewskiego, uczył nas dizajnu. Przegadaliśmy wiele godzin. Bardzo ceniłem jego spokój, dystans i taki namysł, kiedy zadawałem mu pytanie, a on w głowie układał odpowiedź.

Jestem dumny, że udało mi się go namówić na pisanie felietonów do Briefu. Opublikujemy je na naszej stronie, bo warto przypomnieć te mądre, czasami kontrowersyjne i zadziorne teksty. Był mi bliski również dlatego, że pasjonował go temat wizerunku polskich miast. Opowiadał mi, że chodził po mieście i notował wszystkie niedociągnięcia urbanistyczne, estetyczne... Piętnował głupotę urzędników, ich niedbalstwo, które potrafi skutecznie utrudnić życie mieszkańcom każdego miasta.

Pisał felietony dla Briefu w czasie, kiedy obserwowaliśmy jego wielką aktywność, szczególnie w Gdyni, gdzie zainaugurował swój festiwal oraz w Gdańsku, gdzie byliśmy na otwarciu jego Stacji Orlen. Był też gościem na naszym pierwszym Welcome Festivalu.

Janusz Kaniewski...

::

Patrząc na wiele współczesnych samochodów dostrzec w nich można talent Janusza Kaniewskiego. Dzięki wieloletniej współpracy z włoskim biurem projektowym Pininfarina, był on projektantem i współprojektantem aut takich marek, jak Ferrari, Fiat, Lancia czy Alfa Romeo. Spod ołówka Kaniewskiego wyszły także m.in. liczne loga, chociażby obecne logo Fiat, buty narciarskie, w których Puchar Świata zdobył Hermann Maier, przedmioty codziennego użytku, a nawet stacje benzynowe. Kaniewski ukończył wydział projektowania środków transportu w Istituto Europeo di Design w Turynie, w którym, w późniejszych latach kariery, był także wykładowcą. Należał do Stowarzyszenia Architektów RP, jako pierwszy członek, który nie był architektem. Był także członkiem rady programowej magazynu SARP – ARCH oraz felietonistą w wielu tytułach, w tym także w magazynie Brief.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.