To on uczył nas dizajnu. Żegnamy Janusza Kaniewskiego

To on uczył nas dizajnu. Żegnamy Janusza Kaniewskiego

Brief.pl / Aktualności

Jeden z najlepszych polskich projektantów, nasz felietonista i prywatnie wspaniały człowiek - Janusz Kaniewski, zmarł w wieku 41 lat. Na zawsze pozostawi po sobie dobre wspomnienia.

-

Już dawno nie chciało mi się tak bardzo pisać... Wiedziałem o chorobie Janusza, ale kilka miesięcy temu powiedział mi, że jest ok i będzie dobrze. Ucieszyłem tą informacją, przyjąłem ją za dobrą monetę. Rozmawialiśmy wtedy o nowym projekcie, który chciałbym, żeby Janusz poprowadził w Briefie. Dziś już naprawdę nieistotne, jaki to był projekt...

Poznaliśmy się jakieś pięć, może sześć lat temu, kiedy w Briefie zaczęliśmy coraz więcej pisać o dizajnie. To on, obok Michała Łojewskiego, uczył nas dizajnu. Przegadaliśmy wiele godzin. Bardzo ceniłem jego spokój, dystans i taki namysł, kiedy zadawałem mu pytanie, a on w głowie układał odpowiedź.

Jestem dumny, że udało mi się go namówić na pisanie felietonów do Briefu. Opublikujemy je na naszej stronie, bo warto przypomnieć te mądre, czasami kontrowersyjne i zadziorne teksty. Był mi bliski również dlatego, że pasjonował go temat wizerunku polskich miast. Opowiadał mi, że chodził po mieście i notował wszystkie niedociągnięcia urbanistyczne, estetyczne... Piętnował głupotę urzędników, ich niedbalstwo, które potrafi skutecznie utrudnić życie mieszkańcom każdego miasta.

Pisał felietony dla Briefu w czasie, kiedy obserwowaliśmy jego wielką aktywność, szczególnie w Gdyni, gdzie zainaugurował swój festiwal oraz w Gdańsku, gdzie byliśmy na otwarciu jego Stacji Orlen. Był też gościem na naszym pierwszym Welcome Festivalu.

Janusz Kaniewski...

::

Patrząc na wiele współczesnych samochodów dostrzec w nich można talent Janusza Kaniewskiego. Dzięki wieloletniej współpracy z włoskim biurem projektowym Pininfarina, był on projektantem i współprojektantem aut takich marek, jak Ferrari, Fiat, Lancia czy Alfa Romeo. Spod ołówka Kaniewskiego wyszły także m.in. liczne loga, chociażby obecne logo Fiat, buty narciarskie, w których Puchar Świata zdobył Hermann Maier, przedmioty codziennego użytku, a nawet stacje benzynowe. Kaniewski ukończył wydział projektowania środków transportu w Istituto Europeo di Design w Turynie, w którym, w późniejszych latach kariery, był także wykładowcą. Należał do Stowarzyszenia Architektów RP, jako pierwszy członek, który nie był architektem. Był także członkiem rady programowej magazynu SARP – ARCH oraz felietonistą w wielu tytułach, w tym także w magazynie Brief.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?