To on uczył nas dizajnu. Żegnamy Janusza Kaniewskiego

To on uczył nas dizajnu. Żegnamy Janusza Kaniewskiego

Brief.pl / Aktualności

Jeden z najlepszych polskich projektantów, nasz felietonista i prywatnie wspaniały człowiek - Janusz Kaniewski, zmarł w wieku 41 lat. Na zawsze pozostawi po sobie dobre wspomnienia.

-

Już dawno nie chciało mi się tak bardzo pisać... Wiedziałem o chorobie Janusza, ale kilka miesięcy temu powiedział mi, że jest ok i będzie dobrze. Ucieszyłem tą informacją, przyjąłem ją za dobrą monetę. Rozmawialiśmy wtedy o nowym projekcie, który chciałbym, żeby Janusz poprowadził w Briefie. Dziś już naprawdę nieistotne, jaki to był projekt...

Poznaliśmy się jakieś pięć, może sześć lat temu, kiedy w Briefie zaczęliśmy coraz więcej pisać o dizajnie. To on, obok Michała Łojewskiego, uczył nas dizajnu. Przegadaliśmy wiele godzin. Bardzo ceniłem jego spokój, dystans i taki namysł, kiedy zadawałem mu pytanie, a on w głowie układał odpowiedź.

Jestem dumny, że udało mi się go namówić na pisanie felietonów do Briefu. Opublikujemy je na naszej stronie, bo warto przypomnieć te mądre, czasami kontrowersyjne i zadziorne teksty. Był mi bliski również dlatego, że pasjonował go temat wizerunku polskich miast. Opowiadał mi, że chodził po mieście i notował wszystkie niedociągnięcia urbanistyczne, estetyczne... Piętnował głupotę urzędników, ich niedbalstwo, które potrafi skutecznie utrudnić życie mieszkańcom każdego miasta.

Pisał felietony dla Briefu w czasie, kiedy obserwowaliśmy jego wielką aktywność, szczególnie w Gdyni, gdzie zainaugurował swój festiwal oraz w Gdańsku, gdzie byliśmy na otwarciu jego Stacji Orlen. Był też gościem na naszym pierwszym Welcome Festivalu.

Janusz Kaniewski...

::

Patrząc na wiele współczesnych samochodów dostrzec w nich można talent Janusza Kaniewskiego. Dzięki wieloletniej współpracy z włoskim biurem projektowym Pininfarina, był on projektantem i współprojektantem aut takich marek, jak Ferrari, Fiat, Lancia czy Alfa Romeo. Spod ołówka Kaniewskiego wyszły także m.in. liczne loga, chociażby obecne logo Fiat, buty narciarskie, w których Puchar Świata zdobył Hermann Maier, przedmioty codziennego użytku, a nawet stacje benzynowe. Kaniewski ukończył wydział projektowania środków transportu w Istituto Europeo di Design w Turynie, w którym, w późniejszych latach kariery, był także wykładowcą. Należał do Stowarzyszenia Architektów RP, jako pierwszy członek, który nie był architektem. Był także członkiem rady programowej magazynu SARP – ARCH oraz felietonistą w wielu tytułach, w tym także w magazynie Brief.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.