Międzynarodowy Kongres Morski już w czerwcu w Szczecinie

Międzynarodowy Kongres Morski już w czerwcu w Szczecinie

Brief.pl / Patronaty

W połowie roku Szczecin przekształci się w europejskie centrum gospodarki morskiej. Odbędzie się 3. edycja Międzynarodowego Kongresu Morskiego, w którym wezmą udział przedstawiciele polskiej i europejskiej gospodarki morskiej. Swój przyjazd do Szczecina zapowiedziało już wielu ważnych, międzynarodowych gości.

-

Głównym celem czerwcowego wydarzenia w Szczecinie jest dyskusja w interdyscyplinarnym gronie, a następnie wypracowanie postulatów kluczowych dla dalszego rozwoju gospodarki morskiej w Polsce, jak i Europie. Widać tego już pierwsze efekty. Większość wniosków i postulatów z zeszłorocznego Kongresu jest realizowana lub jest w trakcie realizacji przez ministra właściwego ds. gospodarki morskiej.

Podobnie jak to było w poprzednich latach, kluczowym elementem Kongresu będą panele dyskusyjne. Odbędą się w pięciu, równolegle prowadzonych, blokach tematycznych. Podczas 3. Międzynarodowego Kongresu Morskiego zostaną poruszone takie kwestie jak: inteligentne specjalizacje morskie, energetyka odnawialna, rozwój morskiej energetyki wiatrowej w świetle polityki klimatycznej UE oraz transportowa dostępność rzek i rewitalizacja gospodarcza terenów nadwodnych.

Tegoroczna edycja wydarzenia zostanie rozszerzona nie tylko o dodatkowy blok tematyczny. Podczas ostatniego dnia Kongresu (w piątek) zaplanowano prelekcje merytoryczne. To dowód na rozwijanie się formuły tego wydarzenia. Istotnej zmianie ulegną także czas oraz miejsce Kongresu. Potrwa on od środy do piątku (a nie jak było dotychczas od czwartku do soboty). Otwarcie Kongresu będzie miało miejsce w Filharmonii Szczecińskiej. Natomiast wykłady i prelekcje odbędą się w hotelu Radisson Blu.

Międzynarodowy charakter tego wydarzenia potwierdza lista gości (ekspertów i przedstawicieli międzynarodowych instytucji związanych z branżą morską), którzy pojawią się w Szczecinie. Wśród nich znaleźli się m.in. Markku Mylly (dyrektor wykonawczy Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego), Isabelle Ryckbost (sekretarz generalna Europejskiej Organizacji Portów Morskich) Kurt Bodewig, (europejski koordynator Korytarza Bałtyk-Adriatyk) oraz Lars Robert Pedersen (zastępca sekretarza generalnego Międzynarodowej Rady Morskiej i Bałtyku - BIMCO), Fred Kenney (pierwszy zastępca sekretarza generalnego Międzynarodowej Organizacji Morskiej – IMO).

  • Od podstaw została zbudowana platforma dla międzynarodowej współpracy branży morskiej i forum do dyskusji dla szeroko pojętej gospodarki morskiej. Nasza inicjatywa została dostrzeżona przez krajowe i międzynarodowe władze i instytucje. Na stałe też wpisała się w kalendarz wydarzeń branży morskiej. - dodają Dariusz Więcaszek i Paweł Szynkaruk – pomysłodawcy i twórcy Kongresu.

O tym jak ważny jest Kongres dla rozwoju gospodarki morskiej w Europie najlepiej świadczy fakt wpisania go jako jednego z wydarzeń Polskiej Prezydencji Rady Państw Morza Bałtyckiego, która rozpocznie się w lipcu 2015 roku.

Kongres zostały objęty patronatem honorowym przez Ministerstwo Gospodarki oraz Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. W jego komitecie honorowym znaleźli się: profesor Dorota Pyć (Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju), Olgierd Geblewicz (Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego) oraz Piotr Krzystek (Prezydent Miasta Szczecin).

Data: 10-12.06.2015

Miejsce:

  • Filharmonia Szczecińska (otwarcie Kongresu)

  • Hotel Radisson Blu (wykłady i prelekcje w ramach bloków tematycznych)

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie internetowej wydarzenia.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.