Międzynarodowy Kongres Morski już w czerwcu w Szczecinie

Międzynarodowy Kongres Morski już w czerwcu w Szczecinie

Brief.pl / Patronaty

W połowie roku Szczecin przekształci się w europejskie centrum gospodarki morskiej. Odbędzie się 3. edycja Międzynarodowego Kongresu Morskiego, w którym wezmą udział przedstawiciele polskiej i europejskiej gospodarki morskiej. Swój przyjazd do Szczecina zapowiedziało już wielu ważnych, międzynarodowych gości.

-

Głównym celem czerwcowego wydarzenia w Szczecinie jest dyskusja w interdyscyplinarnym gronie, a następnie wypracowanie postulatów kluczowych dla dalszego rozwoju gospodarki morskiej w Polsce, jak i Europie. Widać tego już pierwsze efekty. Większość wniosków i postulatów z zeszłorocznego Kongresu jest realizowana lub jest w trakcie realizacji przez ministra właściwego ds. gospodarki morskiej.

Podobnie jak to było w poprzednich latach, kluczowym elementem Kongresu będą panele dyskusyjne. Odbędą się w pięciu, równolegle prowadzonych, blokach tematycznych. Podczas 3. Międzynarodowego Kongresu Morskiego zostaną poruszone takie kwestie jak: inteligentne specjalizacje morskie, energetyka odnawialna, rozwój morskiej energetyki wiatrowej w świetle polityki klimatycznej UE oraz transportowa dostępność rzek i rewitalizacja gospodarcza terenów nadwodnych.

Tegoroczna edycja wydarzenia zostanie rozszerzona nie tylko o dodatkowy blok tematyczny. Podczas ostatniego dnia Kongresu (w piątek) zaplanowano prelekcje merytoryczne. To dowód na rozwijanie się formuły tego wydarzenia. Istotnej zmianie ulegną także czas oraz miejsce Kongresu. Potrwa on od środy do piątku (a nie jak było dotychczas od czwartku do soboty). Otwarcie Kongresu będzie miało miejsce w Filharmonii Szczecińskiej. Natomiast wykłady i prelekcje odbędą się w hotelu Radisson Blu.

Międzynarodowy charakter tego wydarzenia potwierdza lista gości (ekspertów i przedstawicieli międzynarodowych instytucji związanych z branżą morską), którzy pojawią się w Szczecinie. Wśród nich znaleźli się m.in. Markku Mylly (dyrektor wykonawczy Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego), Isabelle Ryckbost (sekretarz generalna Europejskiej Organizacji Portów Morskich) Kurt Bodewig, (europejski koordynator Korytarza Bałtyk-Adriatyk) oraz Lars Robert Pedersen (zastępca sekretarza generalnego Międzynarodowej Rady Morskiej i Bałtyku - BIMCO), Fred Kenney (pierwszy zastępca sekretarza generalnego Międzynarodowej Organizacji Morskiej – IMO).

  • Od podstaw została zbudowana platforma dla międzynarodowej współpracy branży morskiej i forum do dyskusji dla szeroko pojętej gospodarki morskiej. Nasza inicjatywa została dostrzeżona przez krajowe i międzynarodowe władze i instytucje. Na stałe też wpisała się w kalendarz wydarzeń branży morskiej. - dodają Dariusz Więcaszek i Paweł Szynkaruk – pomysłodawcy i twórcy Kongresu.

O tym jak ważny jest Kongres dla rozwoju gospodarki morskiej w Europie najlepiej świadczy fakt wpisania go jako jednego z wydarzeń Polskiej Prezydencji Rady Państw Morza Bałtyckiego, która rozpocznie się w lipcu 2015 roku.

Kongres zostały objęty patronatem honorowym przez Ministerstwo Gospodarki oraz Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. W jego komitecie honorowym znaleźli się: profesor Dorota Pyć (Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju), Olgierd Geblewicz (Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego) oraz Piotr Krzystek (Prezydent Miasta Szczecin).

Data: 10-12.06.2015

Miejsce:

  • Filharmonia Szczecińska (otwarcie Kongresu)

  • Hotel Radisson Blu (wykłady i prelekcje w ramach bloków tematycznych)

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie internetowej wydarzenia.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.