Kiedy i w jaki sposób stosować analizę fundamentalną?

Kiedy i w jaki sposób stosować analizę fundamentalną?

Brief.pl / Wiedza

Na międzynarodowej giełdzie walutowej codziennie są zawiązywane miliony transakcji. Inwestorzy, którzy na nich zarabiają, korzystają z szeregu narzędzi. Wśród tych można wskazać m.in. na analizę fundamentalną.

-

Jak zauważa specjalista z Trading Academy, analiza fundamentalna jest jedną z najpopularniejszych analiz. Wykorzystywana jest powszechnie, bo pozwala na prognozowanie przyszłych zmian cen walut czy towarów, jakimi handluje się na Forex. Warto przy tym dodać, że to właśnie powód, dla którego na kursach analiza fundamentalna jest szeroko omawiana – każdy początkujący inwestor może poznać jej tajniki i nauczyć się wykorzystywać ją do własnych celów.

Kiedy stosować analizę fundamentalną? Zasadniczo każdy inwestor może wykorzystać tę analizę, by zwiększać swoje szanse na odnotowanie w swoim portfelu inwestycyjnym zysków. Szczególnie ważna jest ona dla graczy, którzy zdecydowali się na inwestowanie długoterminowe. Jeżeli nastawiasz się na zyski w dłuższym okresie, to sprawdź, dlaczego analiza fundamentalna jest tak ważna.

Analiza fundamentalna – jaki jest jej cel?

Stosowanie analizy fundamentalnej sprowadza się do określenia aktualnej sytuacji gospodarczej kraju, którego walutą inwestor handluje. Wszystko po to, by prognozować przyszłe zachowania innych graczy i w efekcie podjąć takie kroki, które pozwolą na odnotowanie zysków. Inwestorzy ukierunkowani na stosowanie analizy fundamentalnej wykorzystują szereg danych.

Wśród informacji ważnych dla każdego inwestora można wskazać m.in. inflację, stopy bezrobocia czy procentowe. Ten ostatni wskaźnik jest jednym z najważniejszych, bo zmiana stóp procentowych, jakiej może dokonać bank centralny, pozwala na kontrolowanie podaży waluty. W praktyce zmianie ulega jej wartość, a to ma niebanalne znaczenie dla osób nią handlujących.

Oczekiwania inwestorów również są ważne

Myli się ten, kto uważa, że analiza fundamentalna, a dokładniej baczne śledzenie raportów czy publikacji na temat gospodarki danego kraju, wystarcza. W praktyce prognozowanie na podstawie tej analizy jest bardziej złożonym zagadnieniem. Dla osób ją stosujących ważne są również oczekiwania innych inwestorów. Wszystko dlatego, że to właśnie od nich zależą zmiany cen walut.

Jeżeli inwestorzy oczekują, że pewien wskaźnik będzie kształtował się na danym poziomie, a z opublikowanego raportu płyną mniej optymistyczne dane, to w efekcie waluta ulega osłabieniu. Wszystko dlatego, że zamiast kupować, inwestorzy dążą do jej sprzedaży.

By opracować strategię

Inwestor korzystający z analizy fundamentalnej musi pamiętać, by daty publikacji ważnych raportów, konferencji czy posiedzeń uwzględnić w swoim kalendarzu i strategii inwestycyjnej. Jest to szczególnie ważne, jeżeli zamierza np. otworzyć lub zamknąć pozycję po publikacji raportu. Wówczas ma największe szanse na zarobek, choć musi liczyć się także z możliwością odnotowania straty w swoim portfelu inwestycyjnym.

Analiza fundamentalna może pomóc w prognozowaniu cen walut, ale nie można zapomnieć, że bieżące poznawanie danych to za mało. By rzeczywiście odnotować zyski, niezbędne jest zapoznanie się nie tylko z nimi, lecz także oczekiwaniami inwestorów. Dopiero wszystko to łącznie pozwala na osiągnięcie zysków.

::

fot. shutterstock

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.