Kiedy i w jaki sposób stosować analizę fundamentalną?

Kiedy i w jaki sposób stosować analizę fundamentalną?

Brief.pl / Wiedza

Na międzynarodowej giełdzie walutowej codziennie są zawiązywane miliony transakcji. Inwestorzy, którzy na nich zarabiają, korzystają z szeregu narzędzi. Wśród tych można wskazać m.in. na analizę fundamentalną.

-

Jak zauważa specjalista z Trading Academy, analiza fundamentalna jest jedną z najpopularniejszych analiz. Wykorzystywana jest powszechnie, bo pozwala na prognozowanie przyszłych zmian cen walut czy towarów, jakimi handluje się na Forex. Warto przy tym dodać, że to właśnie powód, dla którego na kursach analiza fundamentalna jest szeroko omawiana – każdy początkujący inwestor może poznać jej tajniki i nauczyć się wykorzystywać ją do własnych celów.

Kiedy stosować analizę fundamentalną? Zasadniczo każdy inwestor może wykorzystać tę analizę, by zwiększać swoje szanse na odnotowanie w swoim portfelu inwestycyjnym zysków. Szczególnie ważna jest ona dla graczy, którzy zdecydowali się na inwestowanie długoterminowe. Jeżeli nastawiasz się na zyski w dłuższym okresie, to sprawdź, dlaczego analiza fundamentalna jest tak ważna.

Analiza fundamentalna – jaki jest jej cel?

Stosowanie analizy fundamentalnej sprowadza się do określenia aktualnej sytuacji gospodarczej kraju, którego walutą inwestor handluje. Wszystko po to, by prognozować przyszłe zachowania innych graczy i w efekcie podjąć takie kroki, które pozwolą na odnotowanie zysków. Inwestorzy ukierunkowani na stosowanie analizy fundamentalnej wykorzystują szereg danych.

Wśród informacji ważnych dla każdego inwestora można wskazać m.in. inflację, stopy bezrobocia czy procentowe. Ten ostatni wskaźnik jest jednym z najważniejszych, bo zmiana stóp procentowych, jakiej może dokonać bank centralny, pozwala na kontrolowanie podaży waluty. W praktyce zmianie ulega jej wartość, a to ma niebanalne znaczenie dla osób nią handlujących.

Oczekiwania inwestorów również są ważne

Myli się ten, kto uważa, że analiza fundamentalna, a dokładniej baczne śledzenie raportów czy publikacji na temat gospodarki danego kraju, wystarcza. W praktyce prognozowanie na podstawie tej analizy jest bardziej złożonym zagadnieniem. Dla osób ją stosujących ważne są również oczekiwania innych inwestorów. Wszystko dlatego, że to właśnie od nich zależą zmiany cen walut.

Jeżeli inwestorzy oczekują, że pewien wskaźnik będzie kształtował się na danym poziomie, a z opublikowanego raportu płyną mniej optymistyczne dane, to w efekcie waluta ulega osłabieniu. Wszystko dlatego, że zamiast kupować, inwestorzy dążą do jej sprzedaży.

By opracować strategię

Inwestor korzystający z analizy fundamentalnej musi pamiętać, by daty publikacji ważnych raportów, konferencji czy posiedzeń uwzględnić w swoim kalendarzu i strategii inwestycyjnej. Jest to szczególnie ważne, jeżeli zamierza np. otworzyć lub zamknąć pozycję po publikacji raportu. Wówczas ma największe szanse na zarobek, choć musi liczyć się także z możliwością odnotowania straty w swoim portfelu inwestycyjnym.

Analiza fundamentalna może pomóc w prognozowaniu cen walut, ale nie można zapomnieć, że bieżące poznawanie danych to za mało. By rzeczywiście odnotować zyski, niezbędne jest zapoznanie się nie tylko z nimi, lecz także oczekiwaniami inwestorów. Dopiero wszystko to łącznie pozwala na osiągnięcie zysków.

::

fot. shutterstock

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?