Sposób na sukces w rekrutacji: postaraj się o pracę jak Nina Mufleh

Sposób na sukces w rekrutacji: postaraj się o pracę jak Nina Mufleh

Brief.pl / Inspiracje

Znalezienie wymarzonej pracy to niełatwe zadanie. Kompetentnych kandydatów na pożądane przez nas stanowiska często jest bardzo wielu, szczególnie, jeśli oferta dotyczy pracy w tych najbardziej dynamicznie rozwijających się firmach, jak np. Airbnb. Czasem więc, aby zwrócić na siebie uwagę rekruterów, warto podejść do tematu niesztampowo. Przekonała się o tym Nina Mufleh.

-

Nina Mufleh przeprowadziła się do San Francisco rok temu. Jednym z powodów, dla których opuściła Bliski Wschód i postanowiła szukać szczęścia w USA była chęć znalezienia pracy w Airbnb - jednej z pierwszych i ważniejszych firm reprezentujących ekonomię współdzieloną. Zgodnie z jej słowami, tym, co najbardziej urzekło ją w firmie z San Francisco, była niepowtarzalna kultura wewnętrzna całej organizacji, tworzona nie tylko przez jej pracowników, ale również przez użytkowników portalu - gospodarzy i podróżników.

Mufleh przez rok próbowała skontaktować się z przedsiębiorstwem wysyłając maile i odpowiadając na ogłoszenia o pracę, jednak jej starania były bezskuteczne. Nie poddając się, mieszkanka miasta siedmiu wzgórz postanowiła spróbować bardziej nietypowej metody dotarcia do wymarzonego pracodawcy. Stworzyła więc stronę internetową na wzór profilu gospodarza na portalu Airbnb, na której zaprezentowała swoje CV.

Co ciekawe jednak, na zaprojektowanej przez siebie stronie Mufleh nie przedstawiła swojego doświadczenia zawodowego. Zamiast tego, skupiła się na tym, co wie o przemyśle podróżniczym oraz w jaki sposób jej wiedza i doświadczenie mogą być wykorzystane w takiej firmie, jaką jest Airbnb. Dodatkowo, starając się o pracę Nina Mufleh przeprowadziła również analizę rynku na Bliskim Wschodzie, zawierając w swoim CV również własne sugestie na temat tego, w którą stronę firma powinna się rozwijać.

Zgodnie z informacjami opublikowanymi na portalu Business Insider, budowa strony zajęła Mufleh około tygodnia. Nie ulega jednak wątpliwości, że wysiłek opłacił się - portal przyciągnął uwagę zarówno CEO jak i CMO firmy, a autorka dostała propozycje oficjalnego spotkania rekrutacyjnego. 

::

Partnerem sekcji jest Sodexo.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.