Sposób na sukces w rekrutacji: postaraj się o pracę jak Nina Mufleh

Sposób na sukces w rekrutacji: postaraj się o pracę jak Nina Mufleh

Brief.pl / Inspiracje

Znalezienie wymarzonej pracy to niełatwe zadanie. Kompetentnych kandydatów na pożądane przez nas stanowiska często jest bardzo wielu, szczególnie, jeśli oferta dotyczy pracy w tych najbardziej dynamicznie rozwijających się firmach, jak np. Airbnb. Czasem więc, aby zwrócić na siebie uwagę rekruterów, warto podejść do tematu niesztampowo. Przekonała się o tym Nina Mufleh.

-

Nina Mufleh przeprowadziła się do San Francisco rok temu. Jednym z powodów, dla których opuściła Bliski Wschód i postanowiła szukać szczęścia w USA była chęć znalezienia pracy w Airbnb - jednej z pierwszych i ważniejszych firm reprezentujących ekonomię współdzieloną. Zgodnie z jej słowami, tym, co najbardziej urzekło ją w firmie z San Francisco, była niepowtarzalna kultura wewnętrzna całej organizacji, tworzona nie tylko przez jej pracowników, ale również przez użytkowników portalu - gospodarzy i podróżników.

Mufleh przez rok próbowała skontaktować się z przedsiębiorstwem wysyłając maile i odpowiadając na ogłoszenia o pracę, jednak jej starania były bezskuteczne. Nie poddając się, mieszkanka miasta siedmiu wzgórz postanowiła spróbować bardziej nietypowej metody dotarcia do wymarzonego pracodawcy. Stworzyła więc stronę internetową na wzór profilu gospodarza na portalu Airbnb, na której zaprezentowała swoje CV.

Co ciekawe jednak, na zaprojektowanej przez siebie stronie Mufleh nie przedstawiła swojego doświadczenia zawodowego. Zamiast tego, skupiła się na tym, co wie o przemyśle podróżniczym oraz w jaki sposób jej wiedza i doświadczenie mogą być wykorzystane w takiej firmie, jaką jest Airbnb. Dodatkowo, starając się o pracę Nina Mufleh przeprowadziła również analizę rynku na Bliskim Wschodzie, zawierając w swoim CV również własne sugestie na temat tego, w którą stronę firma powinna się rozwijać.

Zgodnie z informacjami opublikowanymi na portalu Business Insider, budowa strony zajęła Mufleh około tygodnia. Nie ulega jednak wątpliwości, że wysiłek opłacił się - portal przyciągnął uwagę zarówno CEO jak i CMO firmy, a autorka dostała propozycje oficjalnego spotkania rekrutacyjnego. 

::

Partnerem sekcji jest Sodexo.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.