wp - grudzien 2016

Sposób na sukces w rekrutacji: postaraj się o pracę jak Nina Mufleh

Sposób na sukces w rekrutacji: postaraj się o pracę jak Nina Mufleh

Brief.pl / Inspiracje

Znalezienie wymarzonej pracy to niełatwe zadanie. Kompetentnych kandydatów na pożądane przez nas stanowiska często jest bardzo wielu, szczególnie, jeśli oferta dotyczy pracy w tych najbardziej dynamicznie rozwijających się firmach, jak np. Airbnb. Czasem więc, aby zwrócić na siebie uwagę rekruterów, warto podejść do tematu niesztampowo. Przekonała się o tym Nina Mufleh.

-

Nina Mufleh przeprowadziła się do San Francisco rok temu. Jednym z powodów, dla których opuściła Bliski Wschód i postanowiła szukać szczęścia w USA była chęć znalezienia pracy w Airbnb - jednej z pierwszych i ważniejszych firm reprezentujących ekonomię współdzieloną. Zgodnie z jej słowami, tym, co najbardziej urzekło ją w firmie z San Francisco, była niepowtarzalna kultura wewnętrzna całej organizacji, tworzona nie tylko przez jej pracowników, ale również przez użytkowników portalu - gospodarzy i podróżników.

Mufleh przez rok próbowała skontaktować się z przedsiębiorstwem wysyłając maile i odpowiadając na ogłoszenia o pracę, jednak jej starania były bezskuteczne. Nie poddając się, mieszkanka miasta siedmiu wzgórz postanowiła spróbować bardziej nietypowej metody dotarcia do wymarzonego pracodawcy. Stworzyła więc stronę internetową na wzór profilu gospodarza na portalu Airbnb, na której zaprezentowała swoje CV.

Co ciekawe jednak, na zaprojektowanej przez siebie stronie Mufleh nie przedstawiła swojego doświadczenia zawodowego. Zamiast tego, skupiła się na tym, co wie o przemyśle podróżniczym oraz w jaki sposób jej wiedza i doświadczenie mogą być wykorzystane w takiej firmie, jaką jest Airbnb. Dodatkowo, starając się o pracę Nina Mufleh przeprowadziła również analizę rynku na Bliskim Wschodzie, zawierając w swoim CV również własne sugestie na temat tego, w którą stronę firma powinna się rozwijać.

Zgodnie z informacjami opublikowanymi na portalu Business Insider, budowa strony zajęła Mufleh około tygodnia. Nie ulega jednak wątpliwości, że wysiłek opłacił się - portal przyciągnął uwagę zarówno CEO jak i CMO firmy, a autorka dostała propozycje oficjalnego spotkania rekrutacyjnego. 

::

Partnerem sekcji jest Sodexo.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.