East-Media już za nami

East-Media już za nami

Brief.pl / Patronaty

W dniach 24-25 kwietnia 2015 r. w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym odbyła się konferencja marketingowa East-Media - All about modern marketing. Na konferencji wystąpił przedstawiciel "Briefu" - Paweł Luty, który przekonywał, że poza Facebookiem też istnieje życie.

-

W trakcie dwóch dni eventu specjaliści z branży nowoczesnego marketingu przekazali uczestnikom dużą dawkę wiedzy, przedstawili wiele ciekawych caes’ów i pomysłów na to jak prowadzić spójną i innowacyjną strategię marketingową, tak by wyróżnić się na rynku.

Pierwszy dzień konferencji otworzyła Anna Daszuta-Zalewska, Dyrektor Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego, cytując Petera Druckera, guru zarządzania: „Zawsze będzie tak, że ktoś stwierdzi, że musi coś sprzedać. Celem marketingu jest sprzedawanie niepotrzebnych rzeczy. Zadaniem marketingu jest poznanie i zrozumienie klienta, jak również zorientowanie się, czy produkt lub usługa odpowiadają jemu i same się sprzedają”.

Po oficjalnych przywitaniach i podziękowaniach przyszedł czas na ekspertów. Jako pierwszy rozpoczął Jakub Cyran z GO.PL, który mówił o wyższości RTB nad klasyczną reklamą online, o tym, co wiedzą o nas reklamodawcy oraz jak powinny wyglądać skuteczne reklamy 
w ciągu 100 milisekund. Następnie o królu CMS'a czyli Wordpressie, wyzwaniach, mechanizmach 
i ciekawych wdrożeniach opowiadał Maciej Pawłowski z eEngine. Andrzej Ogonowski z SMSAPI swoją prezentację zaczął od selfie z uczestnikami, czym jeszcze bardziej rozluźnił atmosferę. Mówił o tym, jak mądrze i skutecznie komunikować się z odbiorcami i jak do tego celu używać smsów. Ostatnie wystąpienie pierwszego dnia East-Media, należało do Piotra Pawlaka z Kinetise, który mówił o tym, jak ważne dla firm są obecnie aplikacje mobilne. Opowiadał o rozwiązaniach stosowanych obecnie na rynku oraz o tym, co nas czeka w przyszłości. Atrakcją wieczoru był przeprowadzony przez niego pokaz budowania aplikacji mobilnej na żywo. Dowiedzieliśmy się, że nawet bez wiedzy programistycznej można samemu stworzyć aplikację na smartfona.

Drugi dzień konferencji, pomimo trwającego do późnych godzin after party, rozpoczął się równie energetycznie jak poprzedni. Publiczność nie zawiodła. Mikołaj Winkiel z Brand24 przekonywał, jak ważny w biznesie jest monitoring Internetu i co dzięki niemu zyskujemy, a ile możemy stracić, jeśli tego nie robimy. Michał Blak z edrone.me na początku swojej prezentacji przybliżył definicję startupu, mówił o modelach funkcjonowania młodych firm i zaletach CRM’ów. Dzięki Sebastianowi Sumie z Sempai, dowiedzieliśmy się, że np. za przedstawienie teatralne można płacić w zależności od tego, jak bardzo się ono nam podobało. Ale też o tym, że dzięki bitcoinom 
w sklepie znajdziemy dokładnie to, czego poszukujemy. 

Po krótkiej przerwie na uzupełnienie energii, spotkaliśmy się z Moniką Czaplicką (Kryzysową Narzeczoną), królową mediów społecznościowych. Mówiła o najgorszych radach, jakie słyszała dla firm w kryzysie i przedstawiła kilka interesujących przykładów rozwiązania takich problemów. Następnie o ciekawych case'ach reklamowych, o tym czym jest banner blindness, a czym reklama natywna opowiadał Tomasz Baranowski z Publicis Poland/DWL. Natomiast Michał Kraus z Grupy Unity udzielał dobrych rad dotyczących 4P w marketingu B2B. 

Na koniec East-Media Paweł Luty z Brief, przekonywał, że poza Facebookiem też istnieje życie. Dowiedzieliśmy się że, same lajki nie przekładają się na sprzedaż i większe zainteresowanie mediami. Żeby ktoś zechciał o Tobie napisać, trzeba pojawić się też na Twitterze czy YouTube’ie. Wspomniał też o Snapchacie i o tym, że nadal jednym z lepszych kanałów dotarcia do klientów są 
e-maile, ale najważniejszy jest przede wszystkim networking.

Podczas imprezy można było też odwiedzić stanowiska firm z branży i bezpośrednio porozmawiać z ekspertami. Jedną z atrakcji była możliwość przejechania się symulatorem jazdy samochodem, używając gogli Oculus. 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.