East-Media już za nami

East-Media już za nami

Brief.pl / Patronaty

W dniach 24-25 kwietnia 2015 r. w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym odbyła się konferencja marketingowa East-Media - All about modern marketing. Na konferencji wystąpił przedstawiciel "Briefu" - Paweł Luty, który przekonywał, że poza Facebookiem też istnieje życie.

-

W trakcie dwóch dni eventu specjaliści z branży nowoczesnego marketingu przekazali uczestnikom dużą dawkę wiedzy, przedstawili wiele ciekawych caes’ów i pomysłów na to jak prowadzić spójną i innowacyjną strategię marketingową, tak by wyróżnić się na rynku.

Pierwszy dzień konferencji otworzyła Anna Daszuta-Zalewska, Dyrektor Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego, cytując Petera Druckera, guru zarządzania: „Zawsze będzie tak, że ktoś stwierdzi, że musi coś sprzedać. Celem marketingu jest sprzedawanie niepotrzebnych rzeczy. Zadaniem marketingu jest poznanie i zrozumienie klienta, jak również zorientowanie się, czy produkt lub usługa odpowiadają jemu i same się sprzedają”.

Po oficjalnych przywitaniach i podziękowaniach przyszedł czas na ekspertów. Jako pierwszy rozpoczął Jakub Cyran z GO.PL, który mówił o wyższości RTB nad klasyczną reklamą online, o tym, co wiedzą o nas reklamodawcy oraz jak powinny wyglądać skuteczne reklamy 
w ciągu 100 milisekund. Następnie o królu CMS'a czyli Wordpressie, wyzwaniach, mechanizmach 
i ciekawych wdrożeniach opowiadał Maciej Pawłowski z eEngine. Andrzej Ogonowski z SMSAPI swoją prezentację zaczął od selfie z uczestnikami, czym jeszcze bardziej rozluźnił atmosferę. Mówił o tym, jak mądrze i skutecznie komunikować się z odbiorcami i jak do tego celu używać smsów. Ostatnie wystąpienie pierwszego dnia East-Media, należało do Piotra Pawlaka z Kinetise, który mówił o tym, jak ważne dla firm są obecnie aplikacje mobilne. Opowiadał o rozwiązaniach stosowanych obecnie na rynku oraz o tym, co nas czeka w przyszłości. Atrakcją wieczoru był przeprowadzony przez niego pokaz budowania aplikacji mobilnej na żywo. Dowiedzieliśmy się, że nawet bez wiedzy programistycznej można samemu stworzyć aplikację na smartfona.

Drugi dzień konferencji, pomimo trwającego do późnych godzin after party, rozpoczął się równie energetycznie jak poprzedni. Publiczność nie zawiodła. Mikołaj Winkiel z Brand24 przekonywał, jak ważny w biznesie jest monitoring Internetu i co dzięki niemu zyskujemy, a ile możemy stracić, jeśli tego nie robimy. Michał Blak z edrone.me na początku swojej prezentacji przybliżył definicję startupu, mówił o modelach funkcjonowania młodych firm i zaletach CRM’ów. Dzięki Sebastianowi Sumie z Sempai, dowiedzieliśmy się, że np. za przedstawienie teatralne można płacić w zależności od tego, jak bardzo się ono nam podobało. Ale też o tym, że dzięki bitcoinom 
w sklepie znajdziemy dokładnie to, czego poszukujemy. 

Po krótkiej przerwie na uzupełnienie energii, spotkaliśmy się z Moniką Czaplicką (Kryzysową Narzeczoną), królową mediów społecznościowych. Mówiła o najgorszych radach, jakie słyszała dla firm w kryzysie i przedstawiła kilka interesujących przykładów rozwiązania takich problemów. Następnie o ciekawych case'ach reklamowych, o tym czym jest banner blindness, a czym reklama natywna opowiadał Tomasz Baranowski z Publicis Poland/DWL. Natomiast Michał Kraus z Grupy Unity udzielał dobrych rad dotyczących 4P w marketingu B2B. 

Na koniec East-Media Paweł Luty z Brief, przekonywał, że poza Facebookiem też istnieje życie. Dowiedzieliśmy się że, same lajki nie przekładają się na sprzedaż i większe zainteresowanie mediami. Żeby ktoś zechciał o Tobie napisać, trzeba pojawić się też na Twitterze czy YouTube’ie. Wspomniał też o Snapchacie i o tym, że nadal jednym z lepszych kanałów dotarcia do klientów są 
e-maile, ale najważniejszy jest przede wszystkim networking.

Podczas imprezy można było też odwiedzić stanowiska firm z branży i bezpośrednio porozmawiać z ekspertami. Jedną z atrakcji była możliwość przejechania się symulatorem jazdy samochodem, używając gogli Oculus. 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.