Fora internetowe a zakupy w branży motoryzacyjnej

Fora internetowe a zakupy w branży motoryzacyjnej

Brief.pl / Wiedza

Fora internetowe stanowią ważny kanał w procesie sprzedaży. Szczególnie dotyczy to marek, w których procesie zakupowym występuje silny efekt ROPO (Research Online Purchase Offline). Wspomniany efekt związany jest z zachowaniem konsumentów, którzy - przed dokonaniem zakupu w tradycyjnej sieci sprzedaży offline - przeprowadzają szczegółowe rozpoznanie w sieci w poszukiwaniu informacji i opinii na temat planowanych zakupów.

-

W tym celu odwiedzają serwisy marek, strony i blogi eksperckie oraz fora internetowe. Informacje i opinie, które tam znajdą determinują ich decyzje zakupowe.

Badanie "Consumer Commerce Barometer: ROPO Scattercharts." wykazało, że aż 70% sprzedaży samochodów w Polsce podlega efektowi ROPO. Poniższa infografika, przygotowana przez Agencję 6ix WoMM & Social Media oraz Monitoring Internetu SentiOne, przedstawia znaczenie forów internetowych w procesie zakupowym w branży motoryzacyjnej.


Fora internetowe a zakupy w branży motoryzacyjnej - infografika


Fora internetowe a zakupy w branży motoryzacyjnej

Fora internetowe stanowią ważny kanał w procesie sprzedaży. Szczególnie dotyczy to marek, w których procesie zakupowym silnie występuje Efekt ROPO (Research Online Purchase Offline).

Wspomniany efekt polega na zachowaniu konsumentów, którzy - przed dokonaniem zakupu w tradycyjnej sieci sprzedaży offline - przeprowadzają szczegółowe rozpoznanie w sieci w poszukiwaniu informacji i opinii na temat planowanych zakupów.
W tym celu odwiedzają serwisy marek, strony i blogi eksperckie oraz fora internetowe. Informacje i opinie, które tam znajdą determinują ich decyzje zakupowe.

Badanie "Consumer Commerce Barometer: ROPO Scattercharts." wykazało, że aż 70% sprzedaży samochodów w Polsce podlega Efektowi ROPO. Poniższa infografika, przygotowana przez Agencję 6ix WoMM & Social Media oraz Monitoring Internetu SentiOne, przedstawia znaczenie forów internetowych w procesie zakupowym w branży motoryzacyjnej.

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.