Fora internetowe a zakupy w branży motoryzacyjnej

Fora internetowe a zakupy w branży motoryzacyjnej

Brief.pl / Wiedza

Fora internetowe stanowią ważny kanał w procesie sprzedaży. Szczególnie dotyczy to marek, w których procesie zakupowym występuje silny efekt ROPO (Research Online Purchase Offline). Wspomniany efekt związany jest z zachowaniem konsumentów, którzy - przed dokonaniem zakupu w tradycyjnej sieci sprzedaży offline - przeprowadzają szczegółowe rozpoznanie w sieci w poszukiwaniu informacji i opinii na temat planowanych zakupów.

-

W tym celu odwiedzają serwisy marek, strony i blogi eksperckie oraz fora internetowe. Informacje i opinie, które tam znajdą determinują ich decyzje zakupowe.

Badanie "Consumer Commerce Barometer: ROPO Scattercharts." wykazało, że aż 70% sprzedaży samochodów w Polsce podlega efektowi ROPO. Poniższa infografika, przygotowana przez Agencję 6ix WoMM & Social Media oraz Monitoring Internetu SentiOne, przedstawia znaczenie forów internetowych w procesie zakupowym w branży motoryzacyjnej.


Fora internetowe a zakupy w branży motoryzacyjnej - infografika


Fora internetowe a zakupy w branży motoryzacyjnej

Fora internetowe stanowią ważny kanał w procesie sprzedaży. Szczególnie dotyczy to marek, w których procesie zakupowym silnie występuje Efekt ROPO (Research Online Purchase Offline).

Wspomniany efekt polega na zachowaniu konsumentów, którzy - przed dokonaniem zakupu w tradycyjnej sieci sprzedaży offline - przeprowadzają szczegółowe rozpoznanie w sieci w poszukiwaniu informacji i opinii na temat planowanych zakupów.
W tym celu odwiedzają serwisy marek, strony i blogi eksperckie oraz fora internetowe. Informacje i opinie, które tam znajdą determinują ich decyzje zakupowe.

Badanie "Consumer Commerce Barometer: ROPO Scattercharts." wykazało, że aż 70% sprzedaży samochodów w Polsce podlega Efektowi ROPO. Poniższa infografika, przygotowana przez Agencję 6ix WoMM & Social Media oraz Monitoring Internetu SentiOne, przedstawia znaczenie forów internetowych w procesie zakupowym w branży motoryzacyjnej.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.