Polska będzie miała swoją dolinę beaconów. W Krakowie rusza publiczna, otwarta sieć dla programistów - BeaconValley.io

Polska będzie miała swoją dolinę beaconów. W Krakowie rusza publiczna, otwarta sieć dla programistów - BeaconValley.io

Brief.pl / Technologie

Krakowskie startupy HG Intelligence S.A. oraz Kontakt.io zainicjowały projekt BeaconValley.io - pierwszej w Polsce publicznej i otwartej sieci dla programistów, która będzie wykorzystywać technologię beaconów. Cel? Uczynienie z Krakowa smart city z prawdziwego zdarzenia.

-

Beacony to stacje przesyłowe sygnału bezprzewodowego, które mogą znaleźć naprawdę szerokie zastosowanie - od handlu przez muzealnictwo po smart cities. Kluczem do sukcesu tego rozwiązania jest Bluetooth 4.0, czyli najnowsza odsłona dobrze znanej technologii, charakteryzująca się niskim zużyciem baterii w urządzeniach z niej korzystających. Beacony, jak podkreślają firmy zajmujące się tą technologią, nadają kontekstu różnym życiowym sytuacjom dostarczając specjalnie sprofilowanych komunikatów i danych geolokalizacyjnych.

Inicjatywa BeaconValley.io ma charakter non-profit, a jej celem jest wsparcie placówek publicznych i lokalnego biznesu. Wybrane do kooperacji instytucje zostaną wyposażone bezkosztowo w odpowiednią infrastrukturę technologiczną. To na niej, w oparciu o kontekst lokalizacji, swoje aplikacje będą następnie mogli tworzyć programiści i lokalne firmy. Inicjatorzy przedsięwzięcia liczą na to, że krakowska dolina beaconów wpłynie pozytywnie na rozwój przedsiębiorczości w Krakowie.

W tworzeniu użytecznych aplikacji w oparciu o sieć beaconów ma pomóc hackathon organizowany pod koniec czerwca wspólnie z krakowskim akceleratorem startupów Hub:raum. W czasie eventu przedstawiciele wybranych do projektu instytucji opowiedzą o swoich problemach i potrzebach, inspirując w ten sposób uczestników wydarzenia do projektowania systemów odpowiadających na te najważniejsze wyzwania.

Instytucje i organizacje zainteresowane współpracą w ramach projektu mogą zgłaszać się do 15 czerwca poprzez formularz na stronie: beaconvalley.io.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.