Polska będzie miała swoją dolinę beaconów. W Krakowie rusza publiczna, otwarta sieć dla programistów - BeaconValley.io

Polska będzie miała swoją dolinę beaconów. W Krakowie rusza publiczna, otwarta sieć dla programistów - BeaconValley.io

Brief.pl / Technologie

Krakowskie startupy HG Intelligence S.A. oraz Kontakt.io zainicjowały projekt BeaconValley.io - pierwszej w Polsce publicznej i otwartej sieci dla programistów, która będzie wykorzystywać technologię beaconów. Cel? Uczynienie z Krakowa smart city z prawdziwego zdarzenia.

-

Beacony to stacje przesyłowe sygnału bezprzewodowego, które mogą znaleźć naprawdę szerokie zastosowanie - od handlu przez muzealnictwo po smart cities. Kluczem do sukcesu tego rozwiązania jest Bluetooth 4.0, czyli najnowsza odsłona dobrze znanej technologii, charakteryzująca się niskim zużyciem baterii w urządzeniach z niej korzystających. Beacony, jak podkreślają firmy zajmujące się tą technologią, nadają kontekstu różnym życiowym sytuacjom dostarczając specjalnie sprofilowanych komunikatów i danych geolokalizacyjnych.

Inicjatywa BeaconValley.io ma charakter non-profit, a jej celem jest wsparcie placówek publicznych i lokalnego biznesu. Wybrane do kooperacji instytucje zostaną wyposażone bezkosztowo w odpowiednią infrastrukturę technologiczną. To na niej, w oparciu o kontekst lokalizacji, swoje aplikacje będą następnie mogli tworzyć programiści i lokalne firmy. Inicjatorzy przedsięwzięcia liczą na to, że krakowska dolina beaconów wpłynie pozytywnie na rozwój przedsiębiorczości w Krakowie.

W tworzeniu użytecznych aplikacji w oparciu o sieć beaconów ma pomóc hackathon organizowany pod koniec czerwca wspólnie z krakowskim akceleratorem startupów Hub:raum. W czasie eventu przedstawiciele wybranych do projektu instytucji opowiedzą o swoich problemach i potrzebach, inspirując w ten sposób uczestników wydarzenia do projektowania systemów odpowiadających na te najważniejsze wyzwania.

Instytucje i organizacje zainteresowane współpracą w ramach projektu mogą zgłaszać się do 15 czerwca poprzez formularz na stronie: beaconvalley.io.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.