Wideo w internecie coraz skuteczniejsze

Wideo w internecie coraz skuteczniejsze

Brief.pl / Aktualności

W marcu tego roku w USA przeprowadzono badanie na temat skuteczności reklamy wideo w internecie. Wyniki pokazują, że 75 proc. respondentów uważa tę formę reklamy za co najmniej tak samo skuteczną, jak reklama w telewizji. Jeszcze więcej, bo aż 91 proc. respondentów, stwierdziło, że reklama wideo nie ustępuje efektywnością reklamie typu display.

-

W USA w 2012 roku liczba odtworzeń materiałów wideo w internecie wzrosła o 23 proc. W tym roku Amerykanie zamierzają wydać na reklamę wideo o 41 proc. więcej, co również może świadczyć o rosnącej popularności tej formy komunikacji marketingowej.



Niewątpliwie przyczynia się też do tego serwis YouTube, który ma na świecie ponad miliard użytkowników miesięcznie (13,5 mln. w Polsce) i oferuje mało inwazyjną reklamę przed oglądaniem filmów.

W Polsce coraz więcej reklamodawców decyduje się na reklamę wideo. Co cieszy, również kreacje są na coraz wyższym poziomie.

Zainteresowanie reklamą wideo w internecie jest niewątpliwie napędzane przez dynamiczny przyrost liczby widzów wideo online - mówi Tomasz Czudowski, Google Polska. Z samego serwisu YouTube na całym świecie korzysta już ponad miliard internautów, a co minutę do serwisu trafia 100 godzin nowego materiału wideo.

Internauci zwracają wzrok w stronę takich platform jak YouTube, ze względu na bogaty wybór treści oraz chęć konsumpcji wideo na własnych warunkach bez konieczności dostosowywania się do ustalonego przez stacje telewizyjne programu nadawania. Patrząc choćby na Polskę - dzisiaj YouTube to nie tylko treści rozrywkowe, ale także edukacyjne (np. świetny kanał popularnonaukowy PolimatyTV), czy informacyjne (np. kanał TVPInfo). Już teraz w polskim serwisie YouTube możemy zrealizować kampanię o zasięgu ponad 50 proc. w grupie wiekowej 13-35, a także dotrzeć do starszej widowni.

Dla reklamodawców i agencji atrakcyjność reklamy wideo w internecie - w stosunku do telewizyjnej - zwiększa możliwość precyzyjnego dotarcia z przekazem do wybranej grupy docelowej, z określoną częstotliwością, bez potrzeby marnowania wyświetleń. Duże znaczenie ma również zaawansowane raportowanie kampanii w czasie rzeczywistym oraz zdecydowanie mniej inwazyjne dla widza formaty reklamy jak "TrueView" (reklama pomijalna). Na tej formie reklamodawca również zyskuje, ponieważ płaci wyłącznie za pełne obejrzenia reklamy.

Kierunek zmian zachodzących na rynku pokazuje raport IAB Polska / PwC AdEx 2012, według którego reklama wideo jest drugą, po reklamie mobilnej, najszybciej rosnącą formą reklamy w internecie z wzrostem 65 proc. w 2012 roku.

2013 powinien być kolejnym ważnym rokiem dla rozwoju rynku reklamy wideo, niezależnie od ekranu na którym zostanie wyświetlona. Powinna być ona elementem praktycznie każdej kampanii wykorzystującej TV. Wyzwaniem dla wszystkich będzie więc właściwe planowanie i realizacja kampanii wideo na wielu ekranach, tak by zwiększać skuteczność i optymalizować efektywność kosztową - dodaje Czudowski.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.