Wideo w internecie coraz skuteczniejsze

Wideo w internecie coraz skuteczniejsze

Brief.pl / Aktualności

W marcu tego roku w USA przeprowadzono badanie na temat skuteczności reklamy wideo w internecie. Wyniki pokazują, że 75 proc. respondentów uważa tę formę reklamy za co najmniej tak samo skuteczną, jak reklama w telewizji. Jeszcze więcej, bo aż 91 proc. respondentów, stwierdziło, że reklama wideo nie ustępuje efektywnością reklamie typu display.

-

W USA w 2012 roku liczba odtworzeń materiałów wideo w internecie wzrosła o 23 proc. W tym roku Amerykanie zamierzają wydać na reklamę wideo o 41 proc. więcej, co również może świadczyć o rosnącej popularności tej formy komunikacji marketingowej.



Niewątpliwie przyczynia się też do tego serwis YouTube, który ma na świecie ponad miliard użytkowników miesięcznie (13,5 mln. w Polsce) i oferuje mało inwazyjną reklamę przed oglądaniem filmów.

W Polsce coraz więcej reklamodawców decyduje się na reklamę wideo. Co cieszy, również kreacje są na coraz wyższym poziomie.

Zainteresowanie reklamą wideo w internecie jest niewątpliwie napędzane przez dynamiczny przyrost liczby widzów wideo online - mówi Tomasz Czudowski, Google Polska. Z samego serwisu YouTube na całym świecie korzysta już ponad miliard internautów, a co minutę do serwisu trafia 100 godzin nowego materiału wideo.

Internauci zwracają wzrok w stronę takich platform jak YouTube, ze względu na bogaty wybór treści oraz chęć konsumpcji wideo na własnych warunkach bez konieczności dostosowywania się do ustalonego przez stacje telewizyjne programu nadawania. Patrząc choćby na Polskę - dzisiaj YouTube to nie tylko treści rozrywkowe, ale także edukacyjne (np. świetny kanał popularnonaukowy PolimatyTV), czy informacyjne (np. kanał TVPInfo). Już teraz w polskim serwisie YouTube możemy zrealizować kampanię o zasięgu ponad 50 proc. w grupie wiekowej 13-35, a także dotrzeć do starszej widowni.

Dla reklamodawców i agencji atrakcyjność reklamy wideo w internecie - w stosunku do telewizyjnej - zwiększa możliwość precyzyjnego dotarcia z przekazem do wybranej grupy docelowej, z określoną częstotliwością, bez potrzeby marnowania wyświetleń. Duże znaczenie ma również zaawansowane raportowanie kampanii w czasie rzeczywistym oraz zdecydowanie mniej inwazyjne dla widza formaty reklamy jak "TrueView" (reklama pomijalna). Na tej formie reklamodawca również zyskuje, ponieważ płaci wyłącznie za pełne obejrzenia reklamy.

Kierunek zmian zachodzących na rynku pokazuje raport IAB Polska / PwC AdEx 2012, według którego reklama wideo jest drugą, po reklamie mobilnej, najszybciej rosnącą formą reklamy w internecie z wzrostem 65 proc. w 2012 roku.

2013 powinien być kolejnym ważnym rokiem dla rozwoju rynku reklamy wideo, niezależnie od ekranu na którym zostanie wyświetlona. Powinna być ona elementem praktycznie każdej kampanii wykorzystującej TV. Wyzwaniem dla wszystkich będzie więc właściwe planowanie i realizacja kampanii wideo na wielu ekranach, tak by zwiększać skuteczność i optymalizować efektywność kosztową - dodaje Czudowski.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?