Nikt nie czyta Twoich informacji prasowych

Nikt nie czyta Twoich informacji prasowych

Brief.pl / Wiedza

Kliknij teraz. Brzmi zachęcająco? Średnio. Raczej sucho i generycznie. Co zatem zrobić, by media czytały Wasze maile? Przedstawiamy kilka sposobów.

-

Na początek kilka statystyk:

- 33 proc. odbiorców Twojego maila otwiera go, bo ma interesujący tytuł (Convinceandconvert.com)

- Tylko połowa osób z Twojej listy mailingowej jest aktywna - otwiera maile i klika w zawarte w nim elementy (Convinceandconvert.com)

- E-mail, którego temat nie jest dłuższy niż 10 znaków ma o 58 proc. większą otwieralność (Adestra July 2012 Report)

- Spersonalizowane maile są otwierane 22,2 proc. częściej (Adestra July 2012 Report)

- 64 proc. osób otwiera maila, gdy temat jest interesujący (Chadwick Martin Bailey)

- Najlepszymi dniami na wysyłanie informacji prasowych są poniedziałki i czwartki (Prowly)

Kluczem do udanego mailingu, większego Open Rate, CTR i responsywności jest testowanie wysyłek.

Dzięki testom A/B (metodzie polegającej na testowaniu różnych zmiennych w mailu czy na stronie www) możesz wybrać najlepszą drogę do zwiększenia klikalności i otwieralności Twoich maili.

Największą zaletą testów A/B jest to, że umożliwiają szybkie podjęcie decyzji co do elementów graficznych strony, są proste do przeprowadzenia, a wyniki łatwe do interpretacji. Jak więc zadbać o nasze wysyłki?

Segmentacja

Warto podzielić sobie bazę wysyłkową na mniejsze grupy - takie po 50 adresów e-mail - i testować wybrane elementy treści maila. Segmentacja bazy pozwala nam też personalizować maile i komunikaty do różnych grup odbiorców

Tytuł maila

Nagłówek maila to wabik, który zachęca do otworzenia naszej informacji. Tytuł maila w znaczący sposób wpływa na współczynnik otwarcia. Tytuł powinien być powiązany z tematyką newsa. W końcu dziennikarz otworzy naszą wiadomość w nadziei, że jej treść dostarczy mu więcej informacji na dany temat, dlatego warto zadbać o to, by się nie rozczarował.

Customized link

Od dobrego Call to Action (CTA) może zależeć liczba przejść na stronę z informacją prasową. Idealne CTA powinno zawierać na samym początku taki czasownik, jak „Pobierz”, „Sprawdź” czy „Dowiedz się więcej”. CTA powinno być łatwe do zrozumienia i nie przekraczać 5-6 wyrazów.

Dzień/godzina wysyłania newsa

Dziennikarze najchętniej otwierają maile w poniedziałki i czwartki. W ciągu tygodnia najmniej korzystnymi dniami przeprowadzania wysyłek są odpowiednio środa oraz piątek. Więcej informacji o tym tutaj.

Treść maila

Maile spersonalizowane, dowcipne lub po prostu konkretne mają dużo większą responsywność. Są chętniej czytane i dużo bardziej angażują odbiorcę. Dziennikarz też człowiek! Daj mu się pośmiać lub w inny sposób zaznacz, że zależy Ci na dobrym kontakcie z nim. Pamiętaj też, że czasem mniej znaczy więcej i nie trzeba lać wody, żeby kogoś zainteresować tematem.

Zdjęcia

Według niektórych danych maile z obrazkami klikają się dużo lepiej niż te bez nich. Dobrze dobrana fotografia na pewno zainteresuje dziennikarza bardziej, niż suchy komunikat. Tutaj jednak musicie uważać. Korzystając z opcji wklejania zdjęć w treść maila zwróćcie uwagę czy nie jest za ciężkie. Zdjęcie możecie wkleić także poprzez URL w Prowly albo w typowych narzędziach do mailingów (np. Mailchimp). Zdjęcie zbyt duże lub posiadające "dziwny" i niewiarygodny URL może jednak zmniejszyć współczynnik Open Rate maila (klient poczty, filtry antyspamerskie), dlatego zwracajcie na nie szczególną uwagę.

Zwiększanie dotarcia do dziennikarzy i osiąganie jak największej liczby publikacji jest w pracy PR-owca bardzo ważne. Nie bójmy się więc eksperymentować i poświęcać wysyłkom tyle samo czasu, co follow-upowi.

::

Tekst pierwotnie ukazał się na blogu Prowly Mistrzowie Drugiego Planu.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?