Mafia z Onetu

Mafia z Onetu

Brief.pl / Ludzie

W Dolinie Krzemowej mówi się o czymś takim jak mafia PayPala. Ten termin określa grupę przedsiębiorców, którzy zakładali razem płatnościowego giganta, a potem poświęcili się innym, także odnoszącym sukcesy projektom. Do mafii PayPala należą tacy ludzie jak Elon Musk (Tesla, SpaceX), Peter Thiel (Palantir) czy Reid Hoffman (LinkedIn). W Polsce też mamy taką mafię.

-

Gdy światło dzienne ujrzała oficjalna informacja, że Robert Bednarski, dawny prezes Onetu, został szefem Facebooka w tej części świata to Michał Kreczmar napisał post, w którym użył określenia „Onet mafia”.

Onet mafia: Robert Bednarski - dyrektor na Europę środkowo-Wschodnią Facebook; Artur Waliszewski - Regional Business...

Posted by Michal Kreczmar on 13 kwietnia 2015

Postanowiliśmy pójść tym tropem i pokazać pokrótce sylwetki członków „mafii Onetu”, czyli ludzi, którzy kiedyś byli związani z portalem, lecz teraz realizują się w innych projektach.

Piotr Wilam

Pierwszy prezes Onetu. Wcześniej współtwórca Wydawnictwa Pascal. To on wraz z Romanem Kluską i Tomaszem Kolbuszem zakładał portal, który potem stał się liderem swojego segmentu. Po sprzedaży udziałów w Onecie i odejściu z firmy współtworzył takie projekty jak księgarnia internetowa Merlin.pl, grono.net czy telewizję Kino Polska. Obecnie jest wiodącym inwestorem funduszu Innovation Nest, w którego portfolio znajdują się takie startupy jak UXPin czy Sher.ly czy Landingi. Fundusz współtworzy także inny członek „mafii Onetu” - Marek Kapturkiewicz, były wiceprezes firmy.

Łukasz Wejchert

Również były prezes Onetu. Zarządzał firmą kiedy ta była częścią holdingu ITI. Odszedł z niej pod koniec 2011 roku, a w 2012 roku ruszyła jego własna firma - Dirlango. W portfolio przedsięwzięcia Wejcherta znajdują się takie projekty jak aplikacje Justtag i iTaxi, ale również agencja LeadR. Ten były prezes Onetu wprowadził do Polski markę Virgin Mobile.

Robert Bednarski

Kolejny były prezes Onetu. Od niedawna szef Facebooka w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W Onecie przepracował 15 lat. Od 2001 roku w zarządzie spółki. Obecnie odpowiada za działania społecznościowego giganta w naszej części Europy, a do jego obowiązków należy m. in. kierowanie regionalnym zespołem sprzedaży.

Artur Waliszewski

Były członek zarządu Onetu. W portalu pracował od samego początku, czyli od 1996 roku. Przez ostatnie cztery lata zasiadał w jego zarządzie. W 2006 roku został country managerem Google. Tę funkcję sprawuje do dziś, kierując polski oddziałem internetowego giganta, który obecnie zatrudnia w Polsce ok. 200 osób.

Grzegorz Wójcik

Były członek zarządu Onetu i były prezes onetowego DreamLabu. Z portalem był związany w latach 2006 - 2010. Wcześniej pracował w  Interii i TVN. Po odejściu z Onetu został najpierw CIO, a potem CEO Allegro Group. Cały czas jest związany z grupą, ponieważ zajmuje stanowisko head of corporate relations Naspers Group, właściela Allegro. Jest także CEO firmy Autenti, która zajmuje się internetową autoryzacją dokumentów.

Maciej Żak

Były członek zarządu Onetu. Pracował tam w latach 2006 - 2011. W grupie ITI przepracował 12 lat. Z Onetu odszedł do funduszu Intel Capital - korporacyjnego funduszu czołowego producenta procesorów. W 2014 roku przeszedł do Dirlango, czyli firmy Łukasza Wejcherta. Został jej współwłaścicielem i prezesem.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.