UX design dla Warszawy

UX design dla Warszawy

Brief.pl / Aktualności

Projektowanie doświadczeń ma wiele różnych aspektów. UX designerzy współpracują z firmami specjalizującymi się w tworzeniu aplikacji mobilnych i innego oprogramowania z myślą o konsumentach różnych marek. Ale nie tylko. UX design to także ważna część zarządzania miastem.

-

W ramach konferencji UX Poland 2015 odbędzie się osiem warsztatów z zakresu projektowania doświadczeń, a jeden z nich w całości zostanie poświęcony naszej stolicy. W ramach „Service Design for Smart Warsaw” zostanie podjęta próba wypracowania nowych rozwiązań dla miejskiej aplikacji Virtualna Warszawa.

Jest to pierwsza na świecie mobilna nawigacja dla osób z dysfunkcją wzroku, która pomoże im odnaleźć interesujące punkty w mieście, załatwić sprawy w urzędzie oraz sprawdzić, jak najszybciej dotrzeć do wybranego celu. W dłuższej perspektywie mają zostać opracowane także rozwiązania wspomagającą osoby niepełnosprawne m.in. na rynku pracy.

Warsztat będzie prowadzony w oparciu o proces projektowy Service Design, bazujący na kluczowych etapach:

1. definicja potrzeb miasta jako klienta

2. analiza interesariuszy i ich potrzeb

3. definicja tematu i generowanie pomysłów

4. nadawanie kształtu wybranej koncepcji usługi.

Projektanci z całego świata, pod okiem doświadczonych moderatorów będą projektować prototyp usług dla nowych i obecnych mieszkańców, a także dla turystów. Wśród mistrzów prowadzących warsztat znajdą się Alisan Atvur - projektant usług z wieloletnim doświadczeniem, senior R&D user experience researcher w Novo Nordis, wykładowca California University of Arts, MIT oraz Szymon Staniszkis - research & strategy director w UseLab. Swoim doświadczeniem i wiedzą z obszaru wykorzystania dostępnych rozwiązań technologicznych, ich możliwości i ograniczeń, podzielą się także eksperci MasterCard: Aleksander Naganowski i Maciej Kornatowski.

::

Z Hubertem Anyżewskim, jednym z organizatorów konferencji, rozmawiał Paweł Luty. Zobacz jakie są obecnie dominujące tematy i trendy w projektowaniu doświadczeń.


UX POLAND 2015: HUMAN EXPERIENCE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

© Photocreo Bednarek - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.