Instagram w górę, Facebook w dół - takie są trendy w social media

Instagram w górę, Facebook w dół - takie są trendy w social media

Brief.pl / Aktualności

Facebook, Instagram i Twitter – tym trzem mediom społecznościowym przyjrzał się w swojej analizie Gemius. Okazuje się, że Instagram przyciąga coraz więcej internautów, podobnie jak Twitter. Popularność Facebooka spada.

-

Analiza została przeprowadzona w Turcji, Rosji, Ukrainie, Polsce, Danii, Rumuni, na Węgrzech i w Białorusi. Dotyczy ona średniomiesięcznych danych z 2013 i 2014 roku. Osoby, które wzięto pod uwagę to internauci między 18 a 69 rokiem życia.

Twitter

Największą ilość ćwierkających internautów znajdziemy w Turcji. Tam Twittera miesięcznie odwiedza średnio co trzeci użytkownik sieci. W 2014 roku przyciągnął on 32 proc. użytkowników, natomiast w 2013 roku 34 proc. Wzrost zainteresowania tym medium zauważono w Danii – 40 proc. oraz w Ukrainie – aż 56 proc.

Facebook

Najpopularniejszy kanał społecznościowy zarówno w 2013, jak i 2014 roku cieszył się najmniejszym zainteresowaniem, szczególnie w Rosji, na Ukrainie i Białorusi, czyli w państwach, w których coraz więcej internautów korzysta z serwisu VKontakte.

Instagram

W każdym z badanych krajów Instagram zyskał na popularności. Jeżeli chodzi o dynamikę wzrostu była ona zróżnicowana w zależności od rynku. Ponad dwukrotnie więcej użytkowników w Rosji, Dwa razy więcej na Ukrainie oraz prawie dwa razy więcej w Polsce.

::

O badaniu

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.