Instagram w górę, Facebook w dół - takie są trendy w social media

Instagram w górę, Facebook w dół - takie są trendy w social media

Brief.pl / Aktualności

Facebook, Instagram i Twitter – tym trzem mediom społecznościowym przyjrzał się w swojej analizie Gemius. Okazuje się, że Instagram przyciąga coraz więcej internautów, podobnie jak Twitter. Popularność Facebooka spada.

-

Analiza została przeprowadzona w Turcji, Rosji, Ukrainie, Polsce, Danii, Rumuni, na Węgrzech i w Białorusi. Dotyczy ona średniomiesięcznych danych z 2013 i 2014 roku. Osoby, które wzięto pod uwagę to internauci między 18 a 69 rokiem życia.

Twitter

Największą ilość ćwierkających internautów znajdziemy w Turcji. Tam Twittera miesięcznie odwiedza średnio co trzeci użytkownik sieci. W 2014 roku przyciągnął on 32 proc. użytkowników, natomiast w 2013 roku 34 proc. Wzrost zainteresowania tym medium zauważono w Danii – 40 proc. oraz w Ukrainie – aż 56 proc.

Facebook

Najpopularniejszy kanał społecznościowy zarówno w 2013, jak i 2014 roku cieszył się najmniejszym zainteresowaniem, szczególnie w Rosji, na Ukrainie i Białorusi, czyli w państwach, w których coraz więcej internautów korzysta z serwisu VKontakte.

Instagram

W każdym z badanych krajów Instagram zyskał na popularności. Jeżeli chodzi o dynamikę wzrostu była ona zróżnicowana w zależności od rynku. Ponad dwukrotnie więcej użytkowników w Rosji, Dwa razy więcej na Ukrainie oraz prawie dwa razy więcej w Polsce.

::

O badaniu

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.