Instagram w górę, Facebook w dół - takie są trendy w social media

Instagram w górę, Facebook w dół - takie są trendy w social media

Brief.pl / Aktualności

Facebook, Instagram i Twitter – tym trzem mediom społecznościowym przyjrzał się w swojej analizie Gemius. Okazuje się, że Instagram przyciąga coraz więcej internautów, podobnie jak Twitter. Popularność Facebooka spada.

-

Analiza została przeprowadzona w Turcji, Rosji, Ukrainie, Polsce, Danii, Rumuni, na Węgrzech i w Białorusi. Dotyczy ona średniomiesięcznych danych z 2013 i 2014 roku. Osoby, które wzięto pod uwagę to internauci między 18 a 69 rokiem życia.

Twitter

Największą ilość ćwierkających internautów znajdziemy w Turcji. Tam Twittera miesięcznie odwiedza średnio co trzeci użytkownik sieci. W 2014 roku przyciągnął on 32 proc. użytkowników, natomiast w 2013 roku 34 proc. Wzrost zainteresowania tym medium zauważono w Danii – 40 proc. oraz w Ukrainie – aż 56 proc.

Facebook

Najpopularniejszy kanał społecznościowy zarówno w 2013, jak i 2014 roku cieszył się najmniejszym zainteresowaniem, szczególnie w Rosji, na Ukrainie i Białorusi, czyli w państwach, w których coraz więcej internautów korzysta z serwisu VKontakte.

Instagram

W każdym z badanych krajów Instagram zyskał na popularności. Jeżeli chodzi o dynamikę wzrostu była ona zróżnicowana w zależności od rynku. Ponad dwukrotnie więcej użytkowników w Rosji, Dwa razy więcej na Ukrainie oraz prawie dwa razy więcej w Polsce.

::

O badaniu

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.