Jak długo Wirtualna Polska będzie liderem wśród portali?

Jak długo Wirtualna Polska będzie liderem wśród portali?

Brief.pl / Aktualności

Ci, którzy obserwują polską branże internetową są świadkami rywalizacji Wirtualnej Polski i Onetu o palmę pierwszeństwa wśród polskich portali. Ostatnio Grupa WP wysunęła się na czoło, ale na jak długo?

-

Patrząc na ostatnie wyniki Megapanelu, zarządy Grupy Wirtualna Polska może mieć powody do zadowolenia. To oni są obecnie liderem wśród portali, zostawiając w pobitym polu i Onet, i Interię, i Gazetę.pl. Jednakże, dystans między liderem, a Grupą Onet-RASP wcale nie jest zbyt duży. WP od Onetu dzieli zaledwie niewiele ponad 155 tys. RU. Należy pamiętać, że wyniki Grupy Onet-RASP i NK.pl w styczniowym Megapanelu są liczone oddzielnie.

Onet kontra Wirtualna Polska | Create infographics

Dlaczego to takie ważnie? Ponieważ według nieoficjalnych wyliczeń, do których dotarł Brief.pl połączony zasięg Onetu i NK.pl przekracza 16,1 mln RU, co daje tej grupie pierwsze miejsce wśród polskich portali.

A dlaczego palma pierwszeństwa wśród portali to coś, o co ścigają się dwaj najwięksi gracze z tego segmentu? Jak powiedział Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska, w rozmowie z Przemysławem Pająkiem, w całym tym wyścigu chodzi o „premię za bycie liderem”.

- Onet przed wejściem Axla miał 13 mln użytkowników, a WP miała 12 mln. Nie było więc przepaści między nimi. Natomiast przychody Onetu były znacznie większe od WP. Na tym właśnie polega premia za bycie liderem - tłumaczył Świderski.

Rok 2014 w rywalizacji WP z Onetem upłynął pod znakiem akwizycji - to właśnie była najmocniejsza i najchętniej używana broń w tej walce. W pierwszym kwartale 2015 roku natomiast zobaczyliśmy nieco inny arsenał, czyli wzajemne wytykanie sobie dwuznacznych praktyk. Biorąc pod uwagę wspomniane wyżej nieoficjalne wyliczenia, najbliższe miesiące rywalizacji WP z Onetem mogą okazać się równie ciekawe jak końcówka zeszłego roku, kiedy to co kilka dni spływała do mediów informacja o nowej akwizycji któregoś z rywalizujących podmiotów.

Jeśli WP chce pozostać liderem wśród polskich portali to musi jakoś zareagować na lutowe wyniki Megapanelu, w których to prawdopodobnie wyniki Onet-RASP i NK.pl zostaną zsumowane.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.