Wideo będzie napędzać reklamę internetową

Wideo będzie napędzać reklamę internetową

Brief.pl / Wiedza

Jak co roku, IAB opublikowało we współpracy z PwC wyniki badania AdEx, które pokazuje jak kształtują się wydatki marketerów na reklamę internetową. Ciekawie prezentują się dane na temat reklamy w formie wideo. Okazuje się, że może to być jedno z kół zamachowych całej branży.

-

Na początek rzecz najważniejsza z całego badania AdEx: wartość całego rynku reklamy online cały czas rośnie. W 2007 roku rynek wyceniano na niecałe 750 mln zł, a zeszły rok zamknięto kwotą przekraczającą 2,6 mld zł. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że systematycznie spada dynamika rozwoju branży. Warto jednak zaznaczyć, że przy takich wolumenach i ogólnej sytuacji gospodarczej nie będzie łatwo uzyskać dwucyforwy wynik, jeżeli chodzi o dynamikę.

Wydatki na reklamę online | Create infographics

Królem polskiej reklamy internetowej wciąż pozostaje display. Udziały reklamy graficznej to 44,5 proc. Na drugim miejscu znajdują się wydatki na reklamę w wyszukiwarkach (36,5 proc.), a podium zamykają ogłoszenia (13,9 proc.).

Najwięksi mają to do siebie, że często rosną, ale powoli. Mali natomiast łatwiej mogą rozwijać się w szybszym tempie. Dlatego największe wzrosty rok do roku odnotowano w następujących formatach - mobile (wzrost - 122 proc., udział w torcie reklamowym - 5,4 proc.), social (wzrost - 33 proc., udział w torcie reklamowym - 6,1 proc.) i wideo (wzrost - 16 proc., udział w torcie reklamowym - 7,5 proc.).

Skupmy się nieco bardziej na tej ostatniej formie, czyli displayowej reklamie wideo.

Na tę formę reklamy internetowej w zeszłym roku marketerzy przeznaczyli 195 mln zł. Dla porównania, na cały display przypadło 1,16 mld zł, na mobile 140 mln zł, a na social media 160 mln zł. Rok do roku wydatki na display w formie wideo wzrosły o 16 proc. - z 168 mln zł.

Wydatki na reklamę wideo | Create infographics

Mówi się, że rok 2015 to „rok wideo”. Kiedy w jakiejś dyskusji pada to określenie to zazwyczaj odnosi się ono do zwiększającej się popularności twórców internetowych, kolejnych kampanii z udziałem youtuberów czy tym, że w tym roku Facebook postawił na tę właśnie formę tworzenia treści.

Okazuje się, że i bardziej „tradycyjne” wykorzystanie wideo, czyli w formie displayu, jest coraz popularniejsze wśród marketerów.

Napisałem, że dwucyfrowe tempo wzrostu wydatków na reklamę online będzie trudne do osiągnięcia, lecz innego zdania jest agencja ZenithOptimedia - według ich wyliczeń w 2015 roku rynek urośnie o 10,7 proc. Co zapewni branży wzrost w tym roku? Wideo.

- Dynamika inwestycji w reklamę online lekko słabnie, bo rynek jest coraz dojrzalszy i powoli się stabilizuje. Na polskim, jak i na globalnym rynku, nadal najszybciej rośnie reklama video, rozwijająca się dzięki rosnącej liczbie urządzeń mobilnych z dostępem do internetu i coraz szybszemu transferowi danych, co umożliwia oglądanie wysokiej jakości materiałów video praktycznie wszędzie. Do wzrostu tej kategorii przyczyniają się również inwestycje w badania wspólnego pomiaru video, niezależnie od urządzenia, na jakim jest oglądane - twierdzi raport na temat trendów w reklamie przygotowany przez ZenithOptimedia.

Jaka będzie dynamika rozwoju rynku reklamy online przekonamy się  na początku 2016 roku, ale jedno jest pewno - to naprawdę będzie rok wideo.

© Coloures-pic - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?