Akcelerator biznesu zasilany sztuczną inteligencją

Akcelerator biznesu zasilany sztuczną inteligencją

Brief.pl / Inspiracje

Firma Internest, zauważaona przez "Brief" wśród młodych, obiecujących firm w artykule "Jaskółki Przedsiębiorczości", wystartowała ze swoją platformą internetową, dedykowaną społecznościowemu rozwojowi projektów z pogranicza designu i technologii. To niespotykany dotąd w Polsce projekt biznesowy, w całości zrealizowany w przestrzeni wirtualnej. Stanowi platformę spotkań przedsiębiorców z rynkiem, przestrzeń dla tych, którzy chcą urzeczywistnić własne pomysły lub włączyć się w działania innych. Jak to działa?

-

To, co wyróżnia Internest na rynku, to wykorzystanie sztucznej inteligencji do realizacji celów biznesowych obu stron rynku. – Platforma została zbudowana w oparciu o sieć neuronową, która uczy się preferencji użytkowników, by sugerować im projekty i oferty pracy, które potencjalnie mogą najbardziej ich zainteresować. Dzięki temu możemy ograniczyć przypadkowość, jakiej doświadczamy w codziennym życiu, gdzie zwykle trzeba się znaleźć w odpowiednim miejscu i czasie, by kogoś poznać lub czegoś się dowiedzieć – mówią twórcy platformy, Katarzyna Janocha i Marek Kotelnicki.


Pomysł na stworzenie Internest powstał w wyniku śledzenia trudności, z jakimi borykają się przedsiębiorcy, i z chęci ułatwienia im rozwoju ich biznesu. – Od lat obserwowaliśmy jak wiele głów dokoła nas aż huczy od dobrych pomysłów i jak niewiele z nich jest w ogóle realizowanych. Powodem tego nie zawsze był brak funduszy – częściej brak czasu, kontaktów czy wiedzy o samym rynku. Postanowiliśmy zrobić coś, co tym zdeterminowanym wizjonerom usunie największe kłody spod nóg – wyjaśnia Marek Kotelnicki.

Jedną z głównych możliwości, jakie daje Internest, jest tworzenie własnych projektów
i angażowanie społeczności w ich realizację. Na platformie każdy sam określa kogo i czego potrzebuje, w jaki sposób będzie weryfikować umiejętności osób zainteresowanych współpracą i jak ich wynagrodzi. Może na przykład skorzystać ze wsparcia innych użytkowników przy optymalizacji modelu biznesowego, zbudować zespół ludzi lub zebrać środki na realizację swojego przedsięwzięcia. Wszystko po to, by współdzielić ryzyko i maksymalizować szanse w biznesie. - Internest opiera się na crowdsourcingu i ekonomii współdzielenia (z ang. sharing economy). Możesz m.in. zebrać pieniądze od ludzi, by następnie przekazać je w formie wynagrodzenia za wykonaną pracę, zgłoszone pomysły, rozwiązane problemy. To proste i sprawiedliwe – podkreśla Katarzyna Janocha.

Nie zawsze jednak trzeba mieć własny projekt biznesowy, by z satysfakcją korzystać z Internest. Platforma jest przestrzenią rozwoju projektów, w które użytkownicy mogą się angażować. Wystarczy stworzyć profil i opisać swoje zainteresowania i kompetencje, a inteligentny algorytm będzie dopasowywać na ich podstawie odpowiednie projekty i proponować konkretne oferty współpracy. Już teraz na platformie są dostępne pierwsze pomysły, w które można się zaangażować. Kolejne są 
w przygotowaniu, m.in.:

- Budowa Kropelki - najbardziej ekonomicznego pojazdu w Polsce, mogącego przejechać 1000 km na jednym litrze paliwa.

 

- Lampki tlące Braci Ebert – kształty zamknięte 
w szklanej bańce, dookoła których świeci gaz szlachetny. Ich największą wartością jest to, że w lampce można zawrzeć złożony kształt żarnika.

 

Korzystanie z platformy jest bezpłatne i dostępne dla wszystkich. Dla tych, którzy zechcą wesprzeć jej działalność finansowo twórcy przewidzieli możliwość skorzystania z dodatkowych funkcji.

Więcej informacji o projekcie dostępnych jest na stronie Internest.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.