wp - grudzien 2016

Łódzkie ma nowe logo i startegię promocyjną

Łódzkie ma nowe logo i startegię promocyjną

Brief for Poland / Aktualności

Województwo Łódzkie ogłosiło nową strategię promocji marki. Hasło przewodnie brzmi „Łódzkie promuje", a nowe logo nawiązuje do włókienniczych tradycji nie tylko Łodzi, ale całego regionu.

-

„Program kreacji i promocji marki województwa łódzkiego" na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi przygotowała spółka Synergia. Nowa strategia promocyjna ma zostać wdrożona do 2016 roku.

- Chcemy, żeby Piotrków, Uniejów, Sieradz i inne miasta regionu promowały województwo Łódzkie, a Łódzkie będzie promowało atrakcje w regionie. Już w tym roku pojawi się oznakowania turystyczne miast i atrakcji. Chodzi o to, żeby jedne miejsca promowały inne – tłumaczy Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Województwo łódzkie składa się z kilku różnych obszarów, które - zdaniem twórców strategii - do tej pory nie identyfikowały się ze sobą i z całym regionem. - Łódzkie nie stworzyło dotąd własnej tożsamości regionalnej, m.in. w wyniku uwarunkowań historycznych. Strategia, która została zaproponowana ma być punktem wyjścia do tworzenia takiej tożsamości – wyjaśnia Grzegorz Kosson ze spółki Synergia.

"Marka Łódzkie stawia na oddolne tworzenie tożsamości poprzez integrację mieszkańców i korzystanie z różnorodności regionu. Każdy mieszkaniec województwa łódzkiego powinien poczuć się ambasadorem marki Łódzkie. Łódzkie będzie sceną a jego partnerzy kreatorami z dobrymi przykładami praktyk, które efektywnie przyczyniły się do zbudowania silnych i rozpoznawalnych marek miejsc i produktów w regionie łódzkim. Województwo Łódzkie sygnuje znakiem „Ł” i promuje najlepszych, a oni promują Łódzkie. Zadaniem samorządu województwa będzie wskazywanie dobrych praktyk, które chcemy promować. Poprzez takie działanie Łódzkie będzie kierowało uwagę odbiorców marki na inicjatywy lokalne. Chcemy pokazywać jak mieszkańcy regionu zmieniają naszą rzeczywistość, aby żyło się lepiej" - czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronie województwa łódzkiego.

Projekt zrealizowany został przy dofinansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013.

Za opracowanie dokumentu  „Programu kreacji i promocji marki województwa łódzkiego z planem wdrożenia w latach 2012-2016” odpowiedzialne było konsorcjum Synergia, Brand Nature Access, ARC Rynek i Opinia.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.