Znamy stanowisko MG w sprawie Expo 2015

Znamy stanowisko MG w sprawie Expo 2015

Brief for Poland / Aktualności

Ministerstwo Gospodarki zajęło stanowisko w sprawie rezygnacji Polski z udziału w Expo 2015 w Mediolanie. "Ze względu na niewystarczające środki finansowe w budżecie resortu, Ministerstwo Gospodarki informuje o braku możliwości sfinansowania udziału Polski w EXPO 2015 w Mediolanie. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie jednak Rada Ministrów" - czytamy w oficjalnym komunikacie na stronie Ministerstwa.

-

Przypomnijmy, wczoraj "Puls Biznesu" podał, że minister gospodarki zdecydował, że Polska nie weźmie udziału w Expo 2015 w Mediolanie. MG dopiero dziś zajęło stanowisko w tej sprawie.

Poniżej publikujemy treść oświadczenia Ministerstwa Gospodarki:

"Ze względu na niewystarczające środki finansowe w budżecie resortu, Ministerstwo Gospodarki informuje o braku możliwości sfinansowania udziału Polski w EXPO 2015 Mediolanie. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie jednak Rada Ministrów.

Ministerstwo Gospodarki oszacowało koszty udziału Polski w Wystawie Światowej w 2015 roku w Mediolanie na ok. 40 mln zł. Ponieważ resort nie dysponuje takimi środkami, skieruje do rozpatrzenia przez rząd stanowisko dotyczące możliwości sfinansowania naszej obecności na EXPO w 2015 r. oraz celowości udziału Polski w tym wydarzeniu.

MG zdaje sobie sprawę, że udział w EXPO 2015 przyczyniłby się do utrwalenia pozytywnego wizerunku Polski za granicą i wzmocniłby pozycję naszego kraju na arenie międzynarodowej. Jednocześnie skutki kryzysu finansowego na świecie zmuszają Polskę do zaostrzenia dyscypliny finansów publicznych. W dobie poszukiwania oszczędności budżetowych zebranie potrzebnej kwoty jest szczególnie trudne.

W przypadku braku wystarczających funduszy na udział Polski w EXPO 2015, MG zintensyfikuje działania promocyjne z perspektywicznymi branżami polskiej gospodarki. Dzięki temu przedsiębiorcy będą mieli większą możliwość ekspansji na rynkach zagranicznych."

 

Przeczytaj także: Polska rezygnuje z Expo 2015

Polska rezygnuje z Expo 2015

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.