Znamy stanowisko MG w sprawie Expo 2015

Znamy stanowisko MG w sprawie Expo 2015

Brief for Poland / Aktualności

Ministerstwo Gospodarki zajęło stanowisko w sprawie rezygnacji Polski z udziału w Expo 2015 w Mediolanie. "Ze względu na niewystarczające środki finansowe w budżecie resortu, Ministerstwo Gospodarki informuje o braku możliwości sfinansowania udziału Polski w EXPO 2015 w Mediolanie. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie jednak Rada Ministrów" - czytamy w oficjalnym komunikacie na stronie Ministerstwa.

-

Przypomnijmy, wczoraj "Puls Biznesu" podał, że minister gospodarki zdecydował, że Polska nie weźmie udziału w Expo 2015 w Mediolanie. MG dopiero dziś zajęło stanowisko w tej sprawie.

Poniżej publikujemy treść oświadczenia Ministerstwa Gospodarki:

"Ze względu na niewystarczające środki finansowe w budżecie resortu, Ministerstwo Gospodarki informuje o braku możliwości sfinansowania udziału Polski w EXPO 2015 Mediolanie. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie jednak Rada Ministrów.

Ministerstwo Gospodarki oszacowało koszty udziału Polski w Wystawie Światowej w 2015 roku w Mediolanie na ok. 40 mln zł. Ponieważ resort nie dysponuje takimi środkami, skieruje do rozpatrzenia przez rząd stanowisko dotyczące możliwości sfinansowania naszej obecności na EXPO w 2015 r. oraz celowości udziału Polski w tym wydarzeniu.

MG zdaje sobie sprawę, że udział w EXPO 2015 przyczyniłby się do utrwalenia pozytywnego wizerunku Polski za granicą i wzmocniłby pozycję naszego kraju na arenie międzynarodowej. Jednocześnie skutki kryzysu finansowego na świecie zmuszają Polskę do zaostrzenia dyscypliny finansów publicznych. W dobie poszukiwania oszczędności budżetowych zebranie potrzebnej kwoty jest szczególnie trudne.

W przypadku braku wystarczających funduszy na udział Polski w EXPO 2015, MG zintensyfikuje działania promocyjne z perspektywicznymi branżami polskiej gospodarki. Dzięki temu przedsiębiorcy będą mieli większą możliwość ekspansji na rynkach zagranicznych."

 

Przeczytaj także: Polska rezygnuje z Expo 2015

Polska rezygnuje z Expo 2015

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.