Znamy stanowisko MG w sprawie Expo 2015

Znamy stanowisko MG w sprawie Expo 2015

Brief for Poland / Aktualności

Ministerstwo Gospodarki zajęło stanowisko w sprawie rezygnacji Polski z udziału w Expo 2015 w Mediolanie. "Ze względu na niewystarczające środki finansowe w budżecie resortu, Ministerstwo Gospodarki informuje o braku możliwości sfinansowania udziału Polski w EXPO 2015 w Mediolanie. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie jednak Rada Ministrów" - czytamy w oficjalnym komunikacie na stronie Ministerstwa.

-

Przypomnijmy, wczoraj "Puls Biznesu" podał, że minister gospodarki zdecydował, że Polska nie weźmie udziału w Expo 2015 w Mediolanie. MG dopiero dziś zajęło stanowisko w tej sprawie.

Poniżej publikujemy treść oświadczenia Ministerstwa Gospodarki:

"Ze względu na niewystarczające środki finansowe w budżecie resortu, Ministerstwo Gospodarki informuje o braku możliwości sfinansowania udziału Polski w EXPO 2015 Mediolanie. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie jednak Rada Ministrów.

Ministerstwo Gospodarki oszacowało koszty udziału Polski w Wystawie Światowej w 2015 roku w Mediolanie na ok. 40 mln zł. Ponieważ resort nie dysponuje takimi środkami, skieruje do rozpatrzenia przez rząd stanowisko dotyczące możliwości sfinansowania naszej obecności na EXPO w 2015 r. oraz celowości udziału Polski w tym wydarzeniu.

MG zdaje sobie sprawę, że udział w EXPO 2015 przyczyniłby się do utrwalenia pozytywnego wizerunku Polski za granicą i wzmocniłby pozycję naszego kraju na arenie międzynarodowej. Jednocześnie skutki kryzysu finansowego na świecie zmuszają Polskę do zaostrzenia dyscypliny finansów publicznych. W dobie poszukiwania oszczędności budżetowych zebranie potrzebnej kwoty jest szczególnie trudne.

W przypadku braku wystarczających funduszy na udział Polski w EXPO 2015, MG zintensyfikuje działania promocyjne z perspektywicznymi branżami polskiej gospodarki. Dzięki temu przedsiębiorcy będą mieli większą możliwość ekspansji na rynkach zagranicznych."

 

Przeczytaj także: Polska rezygnuje z Expo 2015

Polska rezygnuje z Expo 2015

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.