wp - grudzien 2016

Migam.org idzie w crowdfunding. Możesz zostać ich inwestorem

Migam.org idzie w crowdfunding. Możesz zostać ich inwestorem

Brief.pl / Aktualności

Chcesz zainwestować w firmę z rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie magazynu „Brief”? Masz taką możliwość. Firma Migam.org właśnie rozpoczęła akcję crowdfundingową, w której oferuje udziały w spółce.

-

Migam.org to startup, który w 2014 roku znalazł się na drugim miejscu rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie. Firma pracuje nad stworzeniem wygodnego i uniwersalnego, wirtualnego tłumacza języka migowego. Migam.org.pl realizuje projekt w oparciu o sieć neuronową – program komputerowy, który sam się uczy – oraz technologię Kinect.

Ale to nie wszystko. Migam.org chce być Uberem dla tłumaczy języka migowego. Tworzy platformę, która docelowo ma w prosty sposób łączyć poprzez urządzenia mobilne osoby niesłyszące z tłumaczami. Na całym świecie.

- W końcu znaleźliśmy swój model biznesowy, który pozwala nam łączyć działalność społeczną z biznesem. W 2014 roku wykonaliśmy ponad 10 000 tłumaczeń dla naszych głuchych użytkowników. Aż 95 proc. z nich jest zadowolonych z jakości usług. Obecnie obsługujemy 27 klientów instytucjonalnych, z których 99 proc. postanowiło przedłużyć umowę na następny rok. Do końca roku planujemy zwiększyć tą liczbę kilkukrotnie - chwali startup się doceniony przez „Brief”. - Pośredniczymy w rozmowach między głuchymi interesantami a słyszącymi pracownikami instytucji. Tłumacz zdalny działa za pośrednictwem smartfona, tabletu lub przeglądarki. Korzystający łączy się on-lnie z naszym pracownikiem posługującym się językiem migowym, który z kolei umożliwia komunikację z klientem. Dzięki naszej usłudze osoba niesłysząca może załatwić sprawę z domu, ulicy, urzędu.

W akcji w serwisie Beesfund Migam.org chce zebrać od internautów 400 tys. zł. Dlaczego tyle? - To spora kwota, ale pozwoli ona uruchomić nowe produkty i oddziały w innych krajach, rozwinąć sprzedaż i marketing - wyjaśnia w rozmowie z „Birefem” Przemysław Kuśmierek, CEO Migam.org.

Żeby pomóc polskiemu startupowi zrealizować ten cel trzeba zainwestować co najmniej 50 zł. Tyle właśnie kosztuje jedna akcja Migam.org. W akcji prowadzonej w serwisie Beesfund została wystawiona pula 8 tys. akcji spółki, co stanowi 8 proc. udziałów w firmie.

Jak łatwo policzyć, Migam.org w tej chwili jest wyceniana na 5 mln zł.

Jak to w akcjach crowdfundingowych bywa, cel finansowy, choć jest kluczowy, nie jest jedynym powodem decydującym o starcie takiej akcji. Migam.org liczy także na to, że działania w serwisie Beesfund przełożą się na wzrost świadomości marki. - Osoby kupujące to naturalni ambasadorowie marki. Liczymy, że pomoże nam to w dotarciu do nowych klientów - wyjaśnia Kuśmierek.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.